Skip to content
تجزیه و تحلیل: عواملی که ممکن است بر امتیازات CRS اکسپرس اینتری تأثیر بگذارد

تاریخ انتشار

تجزیه و تحلیل اولیه اولین اکسپرس انتری تمام برنامه در سال 2022 انجام می شود.

  • منتشر شده در 10 آگوست 2022 ساعت 08:00 صبح EDT به روز شده در 10 آگوست 2022 ساعت 10:19 صبح EDT

کانادا از ۶ ژوئیه قرعه‌کشی‌های اکسپرس انتری همه برنامه‌ها را از سر گرفته است. از آن زمان، تعداد دعوت‌نامه‌های درخواستی صادر شده در هر قرعه‌کشی ۲۵۰ مورد در هفته افزایش یافته است، که باعث کاهش الزامات امتیاز سیستم رتبه‌بندی جامع شده است.  .

 همانطور که گفته شد، برش امتیازات هنوز بسیار بالاست.  در آخرین قرعه کشی اکسپرس انتری، داوطلبان باید حداقل امتیاز 533 را داشته باشند. برای به دست آوردن این نمره بالا، کاندیدها باید نسبتاً جوان، تحصیلات عالی با تجربه کاری و شاید حتی دو زبانه باشند تا بتوانند ITA بگیرند.  .

 معمولاً نتیجه می‌شود که هرچه تعداد کاندیدهای اکسپرس انتری مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا  بیشتر دعوت شود، محدودیت CRS کمتر خواهد بود.  با این حال، در حال حاضر تعداد زیادی از کاندیداهای اکسپرس انتری با نمرات بالای 501، تا حدی به دلیل تقاضای سرکوب شده، وجود دارد.

 IRCC از دسامبر 2020 قرعه‌کشی‌های برنامه کارگر ماهر فدرال  را متوقف کرده بود، و دسته تجربه کانادایی در سپتامبر 2021 متوقف شده بود. در این مدت، تعداد کاندیدهایی که بیش از 501 امتیاز کسب کرده‌اند در این پوول افزایش یافت.  هیچ قرعه کشی از آنها دعوت به درخواست.  پروفایل های اکسپرس اینتری تا 12 ماه در پوول معتبر هستند.

 به همین دلیل، تعداد کاندیدهای با امتیاز بالا در پوول در مقایسه با قبل از همه گیری به شدت افزایش یافته است.  در 3 مارس 2020، آخرین قرعه کشی قبل از اعلام بیماری همه گیر کووید-19، حدود 21900 کاندید اکسپرس انتری با امتیازات بین 450 تا 600 در پوول حضور داشتند. در طول قرعه کشی 3 آگوست 2022، 66813 کاندید اکسپرس انتری در همان محدوده این گروه حضور داشتند.

 بر اساس آخرین ارقام موجود در وب‌سایت دولتی، تعداد داوطلبان اکسپرس انتری با نمرات بین 501 تا 600 حدود 8975 نفر است.  اگرچه این رقم در مقایسه با قرعه کشی اکسپرس انتری 20 ژوئیه تعداد کمتری را در این محدوده نشان می دهد، اما همچنان بیشتر از آن است که در 6 ژوئیه مشاهده شده است. این نشان می دهد کاندیدهای با امتیاز بیشتری وارد پوول می شوند، اما به اندازه کافی سریع نیستند تا از قطع CRS جلوگیری کنند.

نمایش خبر  ارزان ترین برنامه های موسسات آموزشی منتخب كانادا برای دانشجویان بین المللی که به سه شغل پرتقاضا در کانادا چشم دوخته اند

 تعداد کاندیدهای برنامه نامزد استانی در پوول عامل دیگری است که می‌تواند بر میزان پایین بودن امتیاز CRS تأثیر بگذارد.  این رقم توسط استان ها تعیین می شود، زیرا این دولت ها هستند که نامزدی را صادر می کنند.  سپس بستگی به این دارد که کاندیدای اکسپرس انتری با چه سرعتی می‌تواند به دعوت نامه برای درخواست نامزدی پاسخ دهد (اگر بخواهد) و اینکه استان چقدر زمان می‌برد تا نامزدی را بررسی کند.

 در سه قرعه کشی اخیر، افزایش 250 ITA در هر قرعه کشی برای جبران جذب کاندیدهای جدید Express Entry و همچنین کاندیدهای PNP کافی بوده است.  در نتیجه، امتیاز CRS به کاهش خود ادامه داده است.

اکسپرس اینتری ITA و توزیع پوول

 July 6July 20Aug 3
ITAs1,5001,7502,000
*PNP in pool (CRS 601+)669580640
*CRS 501-6008,7739,1018,975

* توجه داشته باشید که این توزیع‌های امتیازی است که همزمان با هر قرعه‌کشی منتشر می‌شود و لزوماً نشان‌دهنده تعداد کاندیدهای موجود در پوول در تاریخ دقیق قرعه‌کشی نیست.

اگر قرعه کشی ها به همین منوال ادامه پیدا کند…

اگر IRCC به افزایش 250 ITA در هر دو هفته ادامه دهد، 30 هفته طول می کشد تا اندازه های قرعه کشی با 5000 موردی که در دسامبر 2020 دیدیم مطابقت داشته باشد. این رقم در 8 مارس 2023 خواهد بود.

 میانگین تعداد ITA در هر قرعه کشی بین 8 ژانویه تا 4 مارس 2020، 3700 بود.  IRCC 20 هفته یا تا 28 دسامبر 2022 طول می کشد تا از این رقم در صورتی که قرعه کشی ها با همان سرعت افزایش یابد، فراتر رود.

نمایش خبر  بریتیش کلمبیا و ساسکچوان در این هفته نامزدهای استانی بیشتری را می پذیرد.

 البته، IRCC مجبور نیست هر دو هفته یک بار قرعه کشی را برگزار کند و دپارتمان می تواند دعوت نامه ها را به دلخواه تنظیم کند.  تعداد دعوت‌نامه‌های صادر شده، همانطور که در سراسر همه‌گیری دیده‌ایم، به توانایی اداره برای حفظ استاندارد پردازش 80 درصد درخواست‌های نهایی شده در شش ماه و همچنین برنامه چند ساله سطوح مهاجرت بستگی دارد.

برنامه سطوح مهاجرت 2022-2024 چه می گوید؟

IRCC انتظار دارد در سال 2022 از حدود 55900 کاندید اکسپرس انتری استقبال کند. ما از یادداشت های توجیهی داخلی می دانیم که این رقم از افرادی تشکیل می شود که در فهرست مهاجرت هستند.

 با این حال، انتظار می‌رود متقاضیان اکسپرس انتری جدید در میان 75750 مورد هدف برای سال 2023 باشند. دارندگان ITA 60 روز از زمان دریافت دعوتنامه خود برای درخواست اقامت دائم فرصت دارند و پردازش درخواست IRCC شش ماه یا بیشتر طول می‌کشد.

 سپس در سال 2024، هدف اکسپرس انتری به 111500 افزایش می یابد که با اهداف سالانه اکسپرس انتری در سال 2021 قابل مقایسه است.

از این چه چیزی می توانیم کم کنیم؟

اگر به دنبال کاهش امتیازات CRS هستید تا بتوانید ITA دریافت کنید، این عوامل را در نظر داشته باشید:

 IRCC استراتژی های قرعه کشی را از قبل عمومی نمی کند.  می تواند هر زمان که بخواهد قرعه کشی ها را انجام دهد و اندازه های قرعه کشی را بر اساس هر چیزی که می خواهد تنظیم کند.  با این حال، اندازه‌های قرعه‌کشی می‌تواند تحت تأثیر اهداف اکسپرس اینتری موجود در طرح سطوح مهاجرت قرار گیرد، که قرار است تا اول نوامبر به‌روزرسانی شود.

 نمرات CRS معمولاً با صدور دعوت‌نامه‌های بیشتر کاهش می‌یابد.  با این حال، افزایش کاندیداهای PNP یا کاندیداهای اکسپرس انتری با امتیاز بیشتر در استخر نیز می‌تواند بر کاهش امتیاز تأثیر بگذارد.  به دلیل وقفه 18 ماهه در قرعه کشی های همه برنامه ها، در حال حاضر تعداد بیشتری از کاندیداها با نمرات بالای 501 در پوول حضور دارند.

نمایش خبر  یافتن اولین شغلتان در کانادا: نکات مفید برای تازه واردین

 دلیل اینکه IRCC قرعه‌کشی‌ها را در ماه جولای از سر گرفت، این بود که این بخش به اندازه کافی برنامه‌های عقب مانده را پاک کرده بود تا استاندارد پردازش خود را برآورده کند.  انتظار می‌رود داوطلبانی که برای درخواست دعوت می‌شوند، ظرف شش ماه شاهد رسیدگی به درخواست‌های خود باشند.

مشتاقانه منتظر است

انتظار می‌رود که IRCC از اوایل سال 2023 قرعه‌کشی‌هایی را با تمرکز بر یک هدف اقتصادی، مانند شغل، صلاحیت زبان یا عامل دیگر آغاز کند.  به این ترتیب، نمرات CRS و انواع برنامه‌ها ممکن است دیگر تنها عوامل تعیین‌کننده در مورد دریافت ITA نباشند.

 علاوه بر این، شان فریزر، وزیر مهاجرت، تا 8 سپتامبر فرصت دارد تا طرحی را در مورد چگونگی اهمیت دادن بیشتر به تجربه کاری در کانادا تحت برنامه‌های مهاجرت اقتصادی، از جمله اولویت‌های دیگری که توسط پیشنهادی ارائه شده توسط راندیپ سارای، نماینده مجلس ارائه شده است، ارائه دهد.  مرکز ساری، بریتیش کلمبیا.  نامه دستوری وزیر، که در دسامبر ارائه شد، از فریزر می‌خواهد «مسیرهای اقامت دائم را برای دانشجویان بین‌المللی و کارگران خارجی موقت از طریق سیستم اکسپرس اینتری گسترش دهد».  با این حال، وزیر در مصاحبه‌ای در ژوئن به CIC News گفت که لزوماً به این معنا نیست که از طریق سیستم اکسپرس انتری به کاندیدها امتیاز بیشتری تعلق می‌گیرد.

 فریزر گفت: «در طول چند ماه آینده، ما باید بتوانیم در مورد اینکه این مسیرها چگونه به نظر می رسند، شفافیت را به اشتراک بگذاریم و من واقعاً به دنبال آن هستم زیرا فکر می کنم این یک فرصت بزرگ برای کانادا است.

 استان های کانادا نیز خواستار قدرت های مهاجرتی بیشتری هستند.  چهار وزیر مهاجرت از استان‌های کانادا نامه‌ای را امضا کردند که در آن خواستار اظهار نظر بیشتر در مورد مهاجرت شدند، از جمله منیتوبا، انتاریو، ساسکاچوان و آلبرتا.  هر دو ساسکاچوان و انتاریو خواستار استقلال بیشتر در مورد مهاجرت و کاندیدهای بیشتر برای دعوت از کاندیدهای مهاجرت هستند.  در صورت موفقیت آمیز بودن، فرصت های بیشتری برای متقاضیان اکسپرس اینتری وجود خواهد داشت تا از طریق PNP اقامت دائم کسب کنند.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420