Skip to content
بیانیه IRCC به چالش‌های برنامه والدین و پدربزرگ و مادربزرگ اشاره می‌کند

تاریخ انتشار

تقاضا برای حمایت از والدین و پدربزرگ و مادربزرگ به طور قابل توجهی از هدف‌های پذیرش موجود کانادا فراتر می‌رود.

این موضوع در یک بیانیه داخلی از سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) که به تازگی توسط CIC News به دست آمده است، آشکار شده است.

قبل از بحران، IRCC معمولاً هر ساله علاقه‌مندی برای ارسال حمایت را دریافت می‌کرد، ارسالی‌ها را بصورت تصادفی سازمان دهی می‌کرد و سپس تعداد محدودی از متقاضیان را بر اساس هدف‌های درخواست انتخاب می‌کرد.

در سال 2022، IRCC تصمیم گرفت تا 15,000 درخواست کامل را با انتخاب حامیان بالقوه از استخر علاقه‌مندی به فرم حمایت در پاییز 2020 بپذیرد.

با این حال، سطوح مد نظر و زمان‌های رسیدگی به پرونده ها برای برنامه والدین و پدربزرگ و مادربزرگ (PGP) از سال 2019 هر ساله افزایش یافته است. حجم‌ها ورودی اخیر به طور قابل توجهی بزرگتر از هدف‌ پذیرش بوده و منجر به یک موجودی فعلی نزدیک به 100,000 نفر شده است.

برنامه PGP در سال 2023، 28,500 پذیرش برای والدین و پدربزرگ و مادربزرگ اختصاص خواهد داد. برنامه سطوح مهاجرت 2024-2026 اعلام کرد که در سال 2024، این تعداد به 32,000 و در سال 2025 و 2026 به 34,000 افزایش خواهد یافت.

با این حال، با توجه به تعداد متقاضیان در استخر موجود، نیازی به متقاضیان جدید در سال 2023 برای رسیدن به این سطوح وجود ندارد. بنابراین، درخواست‌های جدیدی که در سال 2023 دریافت می‌شوند، باید حدوداً دو تا سه سال منتظر بمانند تا نهایی شوند.

زمان‌های رسیدگی به درخواست ها برای درخواست‌های والدین و پدربزرگ و مادربزرگ نتیجه مدیریت ورودی است. اگر ورودی درخواست‌های دریافت شده بیشتر از خروجی درخواست‌های نهایی باشد، موجودی افزایش می‌یابد که منجر به زمان‌های رسیدگی به درخواست طولانی‌تر می‌شود. بر اساس بیانیه، کاهش معنی‌دار و پایداری در زمان‌های رسیدگی فقط از طریق مدیریت ورودی و هماهنگی ورودی‌ها و خروجی‌ها قابل دستیابی است.

نمایش خبر  مانیتوبا در دراو جدید PNP از ۳۴۹ نفر دعوت می‌کند

بیانیه IRCC پیشنهاد می‌کند که در حالی که ورودی‌ها در اختیار وزیر مهاجرت است، برای اطمینان از زمان‌های پردازش پایدار، حجم‌های سالانه باید بر اساس برنامه سطوح محاسبه شوند. یک برنامه ورودی چند ساله می‌تواند به طور موازی با برنامه سطوح ایجاد شود تا اطمینان حاصل شود که ورودی با هدف‌های پذیرش هماهنگ است. این مشابه روندی است که در Express Entry انجام می‌شود.

پس از ارائه این بیانیه، IRCC فرآیند PGP 2023 را رونمایی کرد. بین 10 تا 24 اکتبر، IRCC 24,200 دعوت‌نامه برای ارسال به PGP فرستاده است با امید دریافت 15,000 درخواست کامل. متقاضیان واجد شرایط از استخر علاقه‌مندان واجد شرایط حامی در سال 2020 انتخاب شدند.

Super Visa یک جایگزین دیگر برای PGP، Super Visa است که والدین و پدربزرگ و مادربزرگ کانادایی‌ها می‌توانند برای مدت طولانی در کانادا بمانند.

Super Visa یک ویزای موقت است که اجازه می‌دهد والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خانواده‌های خود را در کانادا برای تا پنج سال متوالی بدون نیاز به تجدید وضعیت بازدید کنند. با Super Visa، والدین و پدربزرگ و مادربزرگ می‌توانند چندین بار وارد کانادا شوند تا 10 سال.

اگر شما در حال حاضر دارنده Super Visa هستید، می‌توانید برای تمدیدی که ممکن است به یک پدر یا مادربزرگ اجازه دهد تا به عنوان یک بازدید کننده تا 7 سال در کانادا بماند، درخواست کنید.

مزیت Super Visa این است که در طول سال در دسترس است. همچنین برای والدین و پدربزرگ و مادربزرگی که در کشورهایی زندگی می‌کنند که برای ورود به کانادا به ویزای مقیم موقت (TRV) نیاز دارند، ایده‌آل است. با Super Visa، آن‌ها قادر خواهند بود بین کانادا و کشور مقیم خود به طور آزاد سفر کنند بدون نیاز به اعمال مجدد برای TRV.

نمایش خبر  IRCC دستورالعمل های تمدید مجوز کار را به آدرس های ایمیل اشتباه ارسال کرد

چه کسی می‌تواند برای Super Visa درخواست کند؟

برای درخواست Super Visa، متقاضی باید یک پدر یا مادربزرگ یا یک شهروند کانادایی یا مقیم دائم باشد.

متقاضی باید همچنین یک نامه امضا شده از فرزند یا نوه خود داشته باشد که او را به کانادا دعوت می‌کند. این نامه باید شامل:

وعده حمایت مالی برای مدت بازدید لیست و تعداد افراد در خانه این شخص یک کپی از اسناد شهروندی کانادایی یا مقیم دائم این شخص متقاضی باید همچنین اثباتی از بیمه پزشکی از یک شرکت بیمه کانادایی نشان دهد که:

حداقل 1 سال از تاریخ ورود معتبر است حداقل 100,000 دلار پوشش اضطراری مهم است توجه داشته باشید که از تاریخ 7 دسامبر 2022، دیگر لازم نیست که سیاست بیمه به طور کامل هنگام درخواست برای Super Visa پرداخت شود. در نهایت، فرزند یا نوه متقاضی باید بتواند اثبات کند که می‌تواند الزامات درآمد Super Visa را برآورده کند، که توسط حداقل درآمد (LICO) شناسایی شده است.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420