Skip to content
به گفته مدیران مشاغل بهبود برنامه کارگران خارجی موقت یکی از راه های مهار کمبود نیروی کار است

تاریخ انتشار

 

فدراسیون تجارت مستقل کانادا، بهبود TFWP و خودکارسازی را برای رفع کمبود نیروی کار توصیه می کند.

این همه گیری کمبود طولانی مدت نیروی کار در کانادا را تشدید کرده و راه حل ساده ای وجود ندارد.

فدراسیون تجارت مستقل کانادا (CFIB) گزارش می‌دهد که بیش از نیمی از مشاغل کوچک کانادا تحت تأثیر کمبود نیروی کار قرار دارند. این کسب‌وکارها ممکن است به دلیل مشکلاتی که در استخدام، حفظ یا اجبار کارکنان به کار در ساعات مورد نیاز دارند، کمبود نیرو داشته باشند.

علاوه بر این، ۱۶ درصد از کسب و کارها می گویند که کارکنان کافی دارند، اما به دلیل افزایش دستمزد، ساعات کاری انعطاف پذیر، یا پاداش های استخدام و غیره، هزینه مازاد قابل توجهی دارند.

در نتیجه‌ی این کمبود نیروی کار، حدود یک سوم از مشاغل کوچک در ماه ژوئن، خبر از ترک یا تاخیر در پروژه ها و رد قراردادها و فروش دادند.

فدراسیون CFIB می‌گوید راه‌حل به سادگی افزایش دستمزدها نیست، زیرا دستمزدهای بالاتر مستلزم افزایش هزینه‌های نیروی کار است که باعث افزایش قیمت‌ها و ایجاد فشار تورمی می‌شود. با این حال، صاحبان مشاغل گزارش می‌دهند که سرمایه‌گذاری در خودکارسازی و استفاده از برنامه کارگران خارجی موقت (TFWP) امیدوارکننده‌ترین راهکار به نظر می‌رسند.

وقتی کارگران موقت خارجی بر اساس بخش‌های مختلف تفکیک می‌شوند، اغلب شاهد نرخ بالای موفقیت آنها در کشاورزی و خدمات حرفه‌ای هستیم. آنها همچنین در رفع کمبود نیروی کار در بخش های تولیدی، خرده فروشی، و مؤسسات مالی و اداری نیز موفق بودند.

علیرغم میزان موفقیت بالای آنها، تنها ۱۶ درصد از مشاغل مورد بررسی مدعی شده‌اند که از کارگران خارجی موقت برای پر کردن موقعیت های شغلی خالی استفاده می کنند. محدودیت های موجود در TFWP، آن را برای اکثر مشاغل کوچک، وقت گیر و پرهزینه می کند. برای برخی دیگر این موضوع “غیرقابل اجرا” بود، زیرا مشاغل خاصی واجد شرایط نیستند.

نمایش خبر  بریتیش کلمبیا (BC) و جزیره پرنس ادوارد (PEI) در این هفته دعوت‌نامه‌های مهاجرتی استانی را صادر کرده‌اند.

فدراسیون CFIB می گوید راه حل کمبود نیروی کار مستلزم اقدامات زیادی در یک دوره زمانی طولانی است. با این حال، سرمایه گذاری در خودکارسازی و بهبود TFWP می تواند در کوتاه مدت انجام شود.

جمعیت سن کار در کانادا از دهه ۱۹۹۰ در حال کاهش بوده و پیش بینی های آتی انتظار ادامه این روند را دارند. تا سال ۲۰۵۰، در صورت عدم ایجاد تغییرات، کانادا بخش قابل توجهی از جمعیت سن کار خود را از دست خواهد داد.

برای کمک به کسب‌وکارها جهت مقابله با چالش‌های جمعیتی کانادا، CFIB بهبود TFWP را توصیه می‌کند تا کارگران بیشتری را سریع‌تر وارد کانادا کرده و از تناسب خوبی بین مهاجران و موقعیت‌های شغلی‌ای که توسط آنها اشغال می‌شود، اطمینان حاصل نماید. یک TFWP مترقی، برای سطح گسترده‌تری از مهارت‌ها و بخش‌ها قابل دسترس‌تر خواهد بود و راه‌های بیشتری برای اقامت دائم را فراهم می‌کند.