Skip to content
ایده برنامه مهاجرتی جدید کبک برای تسریع روابط عمومی فرانسوی

تاریخ انتشار

کبک، استانی که دائماً به دنبال افزایش استقلال مهاجرت است، برنامه ای را برای سرعت بخشیدن به مسیر روابط عمومی برای برخی از مهاجران فرانسوی صحبت کرده است.

  •  
  • پیش از انتشار طرح مهاجرتی بعدی خود، استان کبک در حال بررسی یک برنامه مهاجرتی جدید است که مسیر اقامت دائم را برای مهاجران فرانسوی زبان ساکن کبک تسریع می کند.
  •  به عنوان بخشی از این برنامه مهاجرتی جدید، کبک «فارغ التحصیلان کالج‌ها و دانشگاه‌های CEGEP و همچنین کارگران موقتی که [از قبل] برای مدتی در استان زندگی کرده‌اند» را هدف قرار می‌دهد.

چرا تاریخ مهاجرت کبک از بقیه کانادا جدا شده است؟

درک مسیر بالقوه مهاجرت جدید کبک مستلزم درک پایه ای از این است که چرا کبک می تواند در وهله اول برنامه های مهاجرتی خود را ایجاد کند.

 واقعیت کنونی مهاجرت به کبک نتیجه توافق کانادا و کبک است که به تدریج تغییر کرده و به کبک اجازه می‌دهد تا بر اساس معیارها و رویه‌های تعیین‌شده استان، تمام «کارگران ماهر خود را که مایل به مهاجرت هستند» انتخاب کند.

 پس از راه‌اندازی وزارت مهاجرت خود در سال 1968، کبک به طور مداوم به دنبال استقلال مهاجرت برای استان خود بوده است که عمدتاً به دلیل تمایل به حفظ برجستگی دومین زبان رسمی کانادا (فرانسه) در سراسر منطقه است.  این موضوع زمانی مشخص شد که کریستین فریچت، وزیر مهاجرت کبک، نارضایتی خود را از اینکه کانادا هنوز درک زبان فرانسه را برای مهاجرت به این استان اجباری نکرده است، ابراز کرد.

 در اوایل نوامبر 2022، Frechette گفت: «[کبک] از همه اهرم‌هایی که در اختیار داریم برای دستیابی به حداکثر درصد مهاجرانی که فرانسوی زبان هستند استفاده خواهد کرد.  این برای پایداری فرانسه ضروری است.”

نمایش خبر  کانادایی ­ها ماه رمضان را چطور جشن می­گیرند؟

 اگرچه آنها درجه مطلوب خود را از کنترل مهاجرت از دولت فدرال کانادا دریافت نکرده اند، اما در حال حاضر چیزی مانع از تغییر معیارهای انتخاب و ورود مهاجران اقتصادی فرانسوی زبان بیشتر به استان نمی شود.

 کبک همچنین اقداماتی – از جمله ارائه لایحه 96 – برای حفظ و تقویت بیشتر وسعت زبان فرانسه در این استان انجام داده است.  لایحه 96 که رسماً در 1 ژوئن 2022 به عنوان قانون تصویب شد به این معنی است که مهاجران “فقط شش ماه فرصت خواهند داشت تا زبان را یاد بگیرند تا اینکه بیشتر خدمات دولتی را فقط به زبان فرانسوی دریافت کنند.”

 تا حدی به دلیل تمایل فوق به داشتن کنترل کامل بر مهاجرت خود و وجود توافق کانادا-کبک، استان اکنون نمی تواند از دولت فدرال کانادا بخواهد که مهاجران فرانسوی زبان را برای روابط عمومی در کانادا در اولویت قرار دهد.

 بر این اساس، مفهوم کبک برای یک برنامه مهاجرتی جدید باید بدون کمک دولت کانادا برای رسیدن به اهداف مشخصی که مشخص شده است، کار کند.

دو هدف اصلی برنامه بالقوه مهاجرت جدید کبک

همانطور که کبک همیشه هدفش انجام این کار بوده است، هدف اصلی این استان با مسیر مهاجرتی جدید خود این است که «خانواده‌ها، دانش‌آموزان و کارگران را در کبک با ایجاد جریانی سریع‌تر به سمت اقامت دائم حفظ کند».

 همچنین با امید به محافظت و گسترش استفاده از زبان فرانسه در سراسر استان، کبک از این برنامه به عنوان وسیله ای برای پیشبرد این هدف تنها با ردیابی سریع مهاجران فرانسوی زبان از طریق این مسیر جدید استفاده خواهد کرد.

نمایش خبر  وزرای مهاجرت کانادا در تورنتو ملاقات می کنند؛ چهار استان قرعه کشی PNP را برگزار می کنند

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420