Skip to content
اکنون کمک های مالی برای اوکراینی ها در کانادا در دسترس است

تاریخ انتشار

اوکراینی هایی که وارد کانادا می شوند اکنون می توانند برای دریافت کمک مالی اقدام کنند.

اوکراینی ها و اعضای خانواده آنها در کانادا اکنون ممکن است واجد شرایط پرداخت یکباره 3000 دلاری برای هر بزرگسال و 1500 دلاری برای هر کودک زیر 17 ساله باشند.

این بودجه برای اوکراینی‌هایی است که دارای مجوز معتبر کانادا-اوکراین برای سفرهای اضطراری هستند.  درخواست‌ها باید از طریق پورتال آنلاین دولت کانادا ارسال شوند.

جهت واجد شرایط بودن برای کمک مالی، اوکراینی ها باید:

•فرم IMM 1442 (سوابق بازدیدکننده، مجوز تحصیل، یا مجوز کار)، حاوی تبصره “CUAET-AVUCU” که توسط CBSA هنگام ورود به کانادا ارائه شده است.

 •یک شماره شناسه مشتری نحصر به فرد

 •اطلاعات سپرده مستقیم برای یک موسسه مالی کانادایی

انتظار می رود پرداخت ها از طریق واریز مستقیم ظرف پنج روز کاری پس از ارسال درخواست صادر شود.  ممکن است سه تا پنج روز کاری دیگر برای پردازش سپرده توسط بانک ها لازم باشد.  اوکراینی ها همچنین به یک حساب بانکی در کانادا نیاز دارند تا دولت بتواند وجوه را واریز کند.  نام مرتبط با حساب باید با نام نوشته شده در سند وضعیت اقامت موقت مطابقت داشته باشد.  دولت به اوکراینی ها توصیه می کند در اسرع وقت یک شماره بیمه اجتماعی دریافت کنند تا بتوانند کار کنند.

دولت کانادا همچنین سه پرواز چارتر از لهستان ارائه کرده است که سومین پرواز در 2 ژوئن در هالیفاکس فرود می‌آید. مسافران در صورت نداشتن ترتیبات دیگر، اقامت موقت تا 14 شب را دریافت خواهند کرد.  دولت در حال کار بر روی گسترش این اقدام به سایر شهرهای کلیدی در سراسر کشور است.  کانادا همچنین خدماتی مانند آموزش زبان، کمک به ثبت نام کودکان در مدرسه، افتتاح حساب بانکی و یافتن شغل را به اوکراینی ها ارائه می دهد.

نمایش خبر  IRCC: ساکنان موقت حق قانونی درخواست مهاجرت را دارند

شان فریزر، وزیر مهاجرت، در یک بیانیه رسانه ای دولتی گفت: «تعهد ما به اوکراینی هایی که از جنگ غیرقانونی روسیه فرار می کنند، پس از ورود آنها به کانادا متوقف نمی شود.  ما به کمک به افرادی که به دنبال پناهندگی هستند ادامه خواهیم داد تا در جوامع سراسر کشور زندگی کنند و رشد کنند.  این کمک مالی یکباره برای رسیدگی به چالش‌های فوری اوکراینی‌هایی که برای یافتن یک پناهگاه امن در کانادا بسیار پشت سر گذاشته‌اند، حیاتی خواهد بود.»

بین 17 مارس تا 25 می 2022، IRCC بیش از 259000 درخواست CUAET دریافت کرد و بیش از 120600 مورد را تایید کرد.