Skip to content
اکسپرس انتری: کانادا بزرگترین دراو PNP تا کنون را برگزار می کند

تاریخ انتشار

 

کانادا به دعوت از کاندیداهای PNP در پول اکسپرس انتری ادامه می دهد.

کانادا دراو جدید اکسپرس انتری را در ۱۰ دسامبر برگزار کرد. در مجموع ۱۰۳۲ کاندید برای ثبت درخواست اقامت دائم دعوت شدند.

کاندیداهای دعوت شده قبلاً از طریق یک برنامه کاندیداتوری استانی، نامزدی دریافت کرده بودند و ۶۰۰ امتیاز به امتیاز ویژگی‌های شخصیتی پایه آنها اضافه شده بود. در نتیجه حداقل امتیاز برای این دراو، ۶۹۸ بود.
از زمان راه‌اندازی اکسپرس انتری در سال ۲۰۱۵، اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا فقط ۳۸ دراو PNP تنها برگزار کرده است. در اغلب آنها کمتر از هزار دعوتنامه ارسال شده است، به استثنای این دراو و دراو ۲۳ ژوئن که ۱۰۰۲ نفر دعوت شدند.
اداره IRCC فقط از ماه سپتامبر دراو PNP برگزار کرده است. اکنون این هفتمین دراو متوالی از این دست است. در دراو اکسپرس انتری قبلی، IRCC از ۶۱۳ کاندید با حداقل امتیاز ۷۳۷ دعوت کرد.

اداره IRCC از برنامه PNP با اولویت رسیدگی CEC دعوت بعمل می‌آورد

در طول سال، IRCC فقط دراوهای اکسپرس انتری برگزار کرده که کاندیداهای PNP و دسته تجربه کانادایی را هدف قرار می‌دهد.

این استراتژی قرار بود به IRCC اجازه دهد تا بر پذیرش کاندیداهای مهاجرتی که احتمالاً قبلاً در کشور بودند تمرکز کند. داوطلبانی که از خارج کشور برای مهاجرت به کانادا اقدام می کردند تا ماه ژوئن اجازه عبور از مرز برای فعال کردن وضعیت اقامت دائم خود را نداشتند.

با این حال، یک یادداشت توجیهی IRCC نشان می‌دهد که تمرکز بر کاندیداهای داخلی و همچنین ایجاد مسیر اقامت موقت به اقامت دائم (TR تا PR)، رسیدگی به درخواست کاندیداهای زیادی را به تعویق انداخته است.

نمایش خبر  به گفته مدیران مشاغل بهبود برنامه کارگران خارجی موقت یکی از راه های مهار کمبود نیروی کار است

تا ۲۷ اکتبر، تعداد برنامه‌های معوقه مرتبط با اکسپرس انتری تقریباً ۱۳۸۰۰۰ بود. رسیدگی تنها به PNP تقریبا یک صف ۳۸۰۰۰ نفری داشت، در حالی که CEC تا حدود ۴۸۰۰۰ بود.

داده‌های سپتامبر و اکتبر نشان می‌دهند که IRCC ماهانه به‌طور متوسط حدود ۱۷۰۰ درخواست PNP را پردازش می‌کند. اگرچه این میزان به طور قابل توجهی کمتر از میانگین ۱۴۳۰۰ کاندید CEC است، اما با توجه به وجود درخواست های بسیار بیشتر برای CEC، منطقی بنظر می‌رسد. این داده‌ها همچنین به ما نشان می‌دهند که IRCC پردازش خود را بر کاندیداهای CEC متمرکز کرده است، به‌ویژه که میانگین برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP) در همان بازه زمانی کمی بیش از ۵۰۰ مورد در ماه بوده است. قبل از کووید ۱۹، برنامه FSWP تقریباً نیمی از متقاضیان موفق اکسپرس انتری را تشکیل می داد.

از زمان شروع همه‌گیری، کانادا ۳۴ دراو اکسپرس انتری مختص PNP برگزار کرده که در آن ۱۸۸۱۷ کاندید برای درخواست اقامت دائم دعوتنامه دریافت کرده‌اند. در همین بازه زمانی، کانادا ۲۷ دراو CEC برگزار کرده که ۱۳۳۸۶۸ دعوتنامه ارسال شده است. فقط ۱۱ دراو برای دعوت از کاندیداهای اکسپرس انتری از همه برنامه ها، از جمله FSWP، انجام شده است.

تا اینجای سال، کانادا تعداد بیشتری از کاندیداهای اکسپرس انتری را برای درخواست اقامت دائم نسبت به سال ۲۰۲۰ دعوت کرده است. بخشی از این امر به دلیل دراو ۱۳ فوریه است که کانادا همه ۲۷۳۳۲ کاندید CEC را به یکباره به پول دعوت کرد.

از زمانی که IRCC دراوهای PNP را برگزار می کند، حداقل امتیازات در هفته های اخیر نوسان کمی داشته است. با توجه به امتیازات نسبتاً بالایی که داوطلبان PNP در پول اکسپرس انتری دارند، به طور موثر تضمین می‌شود که حداقل یک دعوتنامه برای ثبت درخواست اقامت دائم دریافت کنند.

نمایش خبر  بریتیش کلمبیا از 136 نیروی کار فنی در دراو جدید برنامه کاندیدای استانی خود دعوت به عمل می آورد

 

اکسپرس انتری چیست؟

اکسپرس انتری سیستم مدیریت برنامه برای سه برنامه مهاجرتی محبوب کانادا است: دسته تجربه کانادا، برنامه کارگران ماهر فدرال، و برنامه تجار ماهر فدرال. کاندیداهای PNP در پول اکسپرس انتری قبلاً برای یکی از این برنامه ها واجد شرایط شده اند.

اکسپرس انتری از یک سیستم مبتنی بر امتیاز، سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) برای رتبه‌بندی پروفایل کاندیداها استفاده می‌کند. کاندیداهایی که امتیاز بالایی کسب کرده اند، دعوتنامه ای برای درخواست (ITA) دریافت می کنند و سپس می توانند برای اقامت دائم درخواست دهند.

سپس یک افسر IRCC درخواست آنها را بررسی و تصمیم‌گیری می‌کند. سپس از آنها درخواست مدارک بیومتریک می‌کنند و ممکن است مصاحبه ای ترتیب دهند یا مدارک بیشتری را درخواست کنند.

اگر درخواست تأیید شود، IRCC تأییدیه اقامت دائم (COPR) را صادر می کند. ساکنان دائمی تایید شده می توانند مراحل ورود به کانادا را تکمیل کنند. اگر خارج از کانادا هستند، می‌توانند به خدمات قبل از ورود دسترسی داشته باشند تا در اولین قدم‌ها برای اقامت در کانادا به آنها کمک کند.

 

چه کسی دعوت شد؟

مثال زیر یک نمونه فرضی از شخصی است که ممکن است در دراو جدید اکسپرس انتری، ITA دریافت کرده باشد.

بن و ندی ازدواج کرده و به ترتیب ۳۴ و ۳۱ سال سن دارند. هر دوی آنها دارای مدرک لیسانس بوده و در امتحان آیلتس امتیاز ۸ در لیسنینگ و ۷ در ریدینگ، اسپیکینگ و رایتینگ کسب کرده‌اند. ندی در سه سال گذشته به عنوان مهندس نرم‌افزار کار کرده، در حالیکه بن به مدت چهار سال در زمینه منابع انسانی فعالیت کرده است. آنها از طریق ندی به عنوان کاندید اصلی، با امتیاز ۴۲۱ در CRS، وارد پول اکسپرس انتری شده‌اند. پس از آن ندی از استان اونتاریو، یک کاندیداتوری استانی دریافت کرد. امتیاز CRS ندی به ۱۰۲۱ افزایش یافت و جهت اخذ اقامت دائم در دراو جدید اکسپرس انتری، دعوتنامه ثبت نام دریافت کرد.

نمایش خبر  آلبرتا، بریتیش کلمبیا، مانیتوبا و PEI در آخرین نتایج PNP دعوتنامه صادر کردند