Skip to content
اوکراینی ها دیگر مجاز به ورود به کانادا تحت مجوز ویژه CUAET نیستند

تاریخ انتشار

امروز، 31 مارس 2024، سه مهلت کلیدی برای برنامه مجوز سفر اضطراری کانادا-اوکراین (CUAET) را نشان می دهد.

دو مهلت از این مهلت ها مختص خود برنامه است، در حالی که سومی آنچه را که اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) “مجوزهای پس از CUAET” می نامد، مربوط می شود.

مهلت های 1 و 2: برنامه CUAET

امروز آخرین روزی است که دارندگان ویزای واجد شرایط می توانند تحت مجوزهای ویژه IRCC’s CUAET وارد کانادا شوند. IRCC به اتباع خارجی با ویزای مسافرتی تحت CUAET تا امروز فرصت داده است تا به کانادا سفر کنند و برای حمایت های مختلف ارائه شده از طریق این برنامه واجد شرایط باشند.

براساس ارقام IRCC که هفته گذشته توسط Globe and Mail نقل شده است، “960،000 اوکراینی تایید شده اند که به [CUAET] بپیوندند، اما تا پایان فوریه، فقط 248،726 نفر به کانادا رسیده اند.”

توجه: کسانی که ویزای خود را از طریق CUAET به دست آورده اند و پس از امروز (یعنی 1 آوریل 2024 و بعد) وارد می شوند، باید مجموعه کلی از معیارهای ورود به کانادا را برآورده کنند. آنها همچنین واجد شرایط دریافت حمایت های مربوط به CUAET از IRCC نخواهند بود.

علاوه بر این، امروز آخرین روزی است که کسانی که در کانادا تحت CUAET هستند، می توانند برای تمدید یا تغییر وضعیت مقیم موقت خود از طریق این برنامه درخواست کنند. IRCC توجه دارد که اعفای هزینه های مربوط به این فرآیندها نیز امروز پایان می یابد.

مهلت 3: اقدامات پس از CUAET

برای کسانی که در حال حاضر در کانادا تحت CUAET هستند، امروز نیز مهلتی است برای دارندگان ویزا و اعضای خانواده آنها برای درخواست یک مجوز کار باز، برای یک مجوز تحصیل، یا برای تمدید اقامت خود تا سه سال تحت اقدامات پس از CUAET IRCC.

نمایش خبر  چه کسی با مدرک شهروندی می تواند کانادایی شود؟

CUAET چیست؟ برنامه CUAET برای ارائه “وضعیت موقت رایگان و گسترده به اوکراینی ها و اعضای خانواده آنها … در کانادا تا زمانی که برای آنها امن باشد که به خانه بازگردند” ایجاد شد.

تحت این اقدام مهاجرتی ویژه، اتباع اوکراینی و اعضای خانواده آنها (از هر ملیتی) یک مسیر اختصاصی برای به دست آوردن وضعیت مقیم موقت در کانادا برای تا سه سال دریافت کردند.

مهم: مهلت درخواست برای برنامه CUAET IRCC در 15 ژوئیه 2023 گذشت.

اتباع خارجی واجد شرایط که از طریق CUAET به دنبال اقامت موقت هستند، نیازی به پرداخت هزینه های درخواست مربوط به این ویزای مسافرتی نداشتند و همچنین واجد شرایط بودند که برای یک مجوز کار باز درخواست کنند. درخواست مجوز کار باز نیز بدون هزینه برای متقاضی ارائه می شد.

سایر اقدامات برای حمایت از اتباع اوکراینی که به کانادا می آیند به جز گزینه های اقامت موقت ارائه شده از طریق CUAET، IRCC دو مسیر اختصاصی دائمی برای اوکراینی ها با روابط خانوادگی کانادایی ایجاد کرد. هر دوی این گزینه های مهاجرت جدید جریانات حمایت از خانواده هستند که از 23 اکتبر 2023 شروع شدند.

در هر دو سناریو زیر، عضو خانواده کانادایی از متقاضی اوکراینی باید شهروند یا مقیم دائم کانادا باشد که 18 سال یا بیشتر سن دارد، در حال حاضر در کانادا زندگی می کند و خود از طریق این اقدام ویژه وضعیت PR را به دست نیاورده است.

جریان 1

جریان اول مختص اتباع اوکراینی است که عضو خانواده یک PR یا شهروند کانادایی هستند. به طور خاص، متقاضی اوکراینی باید به شهروند / PR کانادایی در یکی از روش های زیر مرتبط باشد:

نمایش خبر  تعداد پرونده های مهاجرتی عقب افتاده به کانادا به تدریج کاهش می یابد.

همسر / همراه قانونی فرزند نوه پدر و مادر پدربزرگ و مادربزرگ برادر یا خواهر / نیمه برادر یا خواهر توجه: برای فهرست کامل معیارهای واجد شرایط و جزئیات بیشتر در مورد جریان اول اقامت دائمی، این صفحه وب را مشاهده کنید.

جریان 2

جریان دوم اقامت دائمی IRCC برای اتباع اوکراینی به متقاضیانی اختصاص داده شده است “که همسر یا همراه قانونی یک اتباع اوکراینی هستند که خانواده در کانادا دارند.” در میان معیارهای واجد شرایط برای این مسیر دوم عبارتند از:

متقاضی باید همسر یا همراه قانونی یک اتباع اوکراینی باشد متقاضی عضو خانواده یک شهروند یا PR کانادایی است که شامل: همسر یا همراه قانونی، فرزند، نوه، پدر و مادر، پدربزرگ و مادربزرگ، و / یا برادر یا خواهر (یا نیمه برادر یا خواهر) متقاضی هنگام ارسال درخواست خود و هنگامی که اقامت دائمی به آنها اعطا می شود، در کانادا است متقاضی نباید دوباره ازدواج کرده باشد یا در یک رابطه قانونی جدید با فرد دیگری پس از ترک اوکراین مشغول باشد توجه: این صفحه وب شامل معیارهای واجد شرایط کامل و جزئیات برای اوکراینی هایی است که به دنبال PR کانادایی از طریق این مسیر دوم هستند.