Skip to content
اهداف پذیرش برنامه کاندیدای استانی و اکسپرس انتری برای افزایش در سه سال آینده

تاریخ انتشار


افزایش پایدار هدف‌های پذیرش در دو مسیر مهاجرت اقتصادی بزرگ کانادا می‌تواند در برنامه طبقات مهاجرتی ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶ منتشر شده توسط سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (وزارت‌خانه) در ۱ نوامبر مشاهده شود.

این برنامه سالانه منتشر می‌شود و مشخص می‌کند که کانادا قصد دارد در طی سه سال آینده چه تعداد ساکن دائم – در تمام طبقات مهاجرتی: اقتصادی، خانواده و پناهنده/انسان‌دوستانه – را جذب کند.

در برنامه امسال، وزارت‌خانه تاکید کرده است که برنامه‌های مهاجرت اقتصادی همچنان به عنوان راهبرد اصلی رشد کانادا از جهت اقامت دائم مورد توجه قرار خواهند گرفت. این امر توسط برنامه ورود بیانگر و ۱۱ برنامه نامزد استانی کانادا (PNP) هدایت خواهد شد.

برنامه‌های نامزدی استانی در هر ایالت و قلمرو کانادا عملیاتی هستند به استثنای کبک و نوناوت

چه برنامه‌ای بیشتر از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶ پذیرش ساکن دائم را رهبری خواهد کرد؟
در نوامبر ۲۰۲۲، وقتی کانادا برنامه طبقات مهاجرتی ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ خود را منتشر کرد، آمده بود که اهداف مهاجرتی PNP از اهداف ورود بیانگر به عنوان مسیر اقتصادی اصلی مهاجرت کانادا برتری یافته است.

در سال گذشته، PNPs در سراسر کانادا «مجموعاً ۸۳,۵۰۰ ساکن دائم جدید (PR) به کانادا دعوت کرد». برنامه طبقات مهاجرتی ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ نشان داد که هدف PNP وزارت‌خانه به ۱۰۵,۰۰۰ در سال ۲۰۲۳ افزایش خواهد یافت. سپس، اهداف برای سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ به ترتیب ۱۱۰,۰۰۰ و ۱۱۷,۵۰۰ تعیین شده‌اند.

بر اساس برنامه طبقات مهاجرتی (سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶)که به تازگی توسط وزارت‌خانه منتشر شده است، اکسپرس انتری به بالاترین روند مهاجرت اقتصادی باز میگردد اگرچه انتظار می رود این تنها در سال ۲۰۲۴ اتفاق می‌افتد. برای سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶، هدف‌های فعلی پذیرش کانادا، PNP را به برترین جایگاه در بین همه مسیرهای مهاجرت اقتصادی در این کشور می‌برد.

نمایش خبر  مطالعه: تعداد کمتری از مهاجران اخیر به دنبال اخذ شهروندی کانادا هستند

توجه: اهداف مهاجرتی ممکن است به مرور زمان تغییر کنند، اما این مقاله به اطلاعات ارائه شده در زمان انتشار اولیه برنامه طبقات مهاجرتی ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶ ارجاع می‌دهد

بازگشت به هدف‌های برنامه ورود بیانگر و برنامه نامزدی استانی از برنامه طبقات مهاجرتی ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶

به طور خاص، طبق برنامه طبقات مهاجرتی ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶، اینجا تعداد پذیرفته شدگانی را داریم که از طریق روند اکسپرس انتری و برنامه کاندیدای استانی کشور وارد می شوند.

۲۰۲۴

اکسپرس انتری (با تخصص بالا): ۱۱۰,۷۷۰

PNP: ۱۱۰,۰۰۰

۲۰۲۵

PNP: ۱۲۰,۰۰۰

اکسپرس انتری (با تخصص بالا): ۱۱۷,۵۰۰

۲۰۲۶

PNP: ۱۲۰,۰۰۰

اکسپرس انتری (با تخصص بالا): ۱۱۷,۵۰۰

اکسپرس انتری و برنامه‌های نامزدی استانی چیست؟
در ادامه، توضیح کوتاهی درباره دو برنامه مهاجرت اقتصادی برتر کانادا ارائه می‌شود.

ورود سریع

ورود سریع نام سیستمی است که دولت فدرال کانادا برای مدیریت مشترک برنامه های مهاجرت اقتصادی از سه برنامه خاص برای مقیمین دائم استفاده می کند – برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP) ، برنامه حرفه های ماهر فدرال (FSTP) و کلاس تجربه کانادایی (CEC).

از ابتدای ژوئن ۲۰۲۳ ، کانادا دو نوع قرعه کشی ورود سریع مختلف را اجرا می کند – قرعه کشی های “استاندارد” و مبتنی بر دسته بندی.

قرعه کشی های “استاندارد” ورود سریع که به طور عمده بر رتبه بندی نامزدان بر اساس امتیاز سیستم جامع رتبه بندی (CRS) تمرکز دارند ، تعداد معینی از نامزدها را در هر قرعه کشی به عنوان دعوت برای دریافت اقامت دائم کانادا صادر می کنند. نامزدها اگر امتیاز CRS آنها بالاتر از حداقل امتیاز برای آن دوره از دعوت ها باشد ، یک دعوت برای درخواست اقامت دائم کانادا دریافت خواهند کرد.

نمایش خبر  برنامه کاندیدای استانی بریتیش کلمبیا تخصیص امتیاز را برای متقاضیان تغییر می دهد

توجه: دریافت یک دعوت برای درخواست اقامت دائم کانادا تنها راهی است که یک نامزد مهاجرت کانادایی می تواند برای دریافت اقامت دائم در این کشور درخواست کند.

به علاوه ، از تاریخ ۲۸ ژوئن سال جاری به بعد ، IRCC شروع به برگزاری قرعه کشی های مبتنی بر دسته ها کرده است تا به کانادا کمک کند نامزدهای مهاجرتی با تجربه کاری یا مهارت خاص را به شکلی بیشتر به کانادا بیاورد تا این کشور بتواند چالش های خاص بازار کار مربوطه را بهتر پاسخ دهد.

در ادامه شش دسته را که IRCC تصمیم گرفته است در قرعه کشی های مبتنی بر دسته ها در سال ۲۰۲۳ با اولویت در نظر بگیرد ، ذکر می کنم:

مهارت زبان فرانسه
تجربه کاری در صنعت بهداشت و درمان
تجربه کاری در حوزه علوم ، فناوری ، مهندسی و ریاضی (STEM)
تجربه کاری در حرفه های تجاری

تجربه کاری در حرفه های حمل و نقل و وسایل نقلیه
تجربه کاری در صنعت کشاورزی و صنعت غذا و کشاورزی


PNPs

PNPs شهرداری های محلی در سطح استانی و قلمرویی را قادر می سازد تا بتوانند نامزدهای مهاجرتی خاصی را که بهترین کمک را به منظور پرداختن به چالش های بازار کار محلی و اقتصادی خاص منطقه خود قلمداد می کنند، انتخاب کنند.

به عبارت دیگر ، PNPs در سراسر کانادا به منظور گسترش فواید اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مهاجرت در کشور به امید دیدن بیشتر مهاجرت به بخش هایی از کانادا خارج از ونکوور، تورنتو و مونترال کمک می کنند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره برنامه های C ، شامل تجزیه و تحلیل های ساختار برنامه خاص، قوانین و فرآیندها در هر استان و قلمروی شرکت کننده، اینجا کلیک کنید.

نمایش خبر  فرصت های شغلی کانادا همچنان در ماه ژوئن به رکوردهای جدیدی می رسد