Skip to content
اقدامات جدید IRCC برای تأیید نامه‌های پذیرش دانشجویان بین‌المللی

تاریخ انتشار

کانادا (IRCC) شروع به اجرای اولین اقدامات خود برای تقویت و حفظ یکپارچگی برنامه دانشجویان بین‌المللی در کانادا کرده است.

به طور خاص، این وزارتخانه اکنون یک پورتال آنلاین برای مؤسسات آموزشی معین (DLIs) – تنها مدارسی در کانادا که مجاز به پذیرش دانشجویان بین‌المللی هستند – راه‌اندازی کرده است تا نامه‌های پذیرش (LOAs) را که دانشجویان بین‌المللی به حمایت از درخواست ویزای دانشجویی خود ارائه می‌دهند، تأیید کند.

در این چارچوب جدید، DLIs اکنون باید نامه‌های پذیرشی را که دانشجویان از طریق یک پورتال آنلاین ارائه می‌دهند، تأیید کنند، که فقط نماینده(های) آنها به IRCC به آن دسترسی دارند. مدارس اکنون تا 10 روز تقویمی برای تأیید نامه‌های پذیرش فرصت دارند. اگر یک DLI در این بازه زمانی نتواند LOA را تأیید کند (یا اگر نامه را به عنوان جعلی تأیید کند)، درخواست ویزای دانشجو لغو و به درخواست‌کننده برگردانده می‌شود (همراه با هر هزینه‌ای که ممکن است برای هزینه‌های پردازش پرداخت کرده باشند).

توجه داشته باشید که DLIs دیگر دسترسی به تأیید LOAs را پس از گذشت مهلت تأیید نخواهند داشت.

این تغییرات جدید در برابر سوء استفاده‌های گذشته از سیستم‌های دانشجویی بین‌المللی کانادا ایجاد شده‌اند، از جمله یک پرونده برجسته در سال گذشته که در آن نزدیک به 700 دانشجوی هندی که با نامه‌های پذیرش جعلی به کانادا فریب خورده بودند، تقریباً به سمت اخراج سوق داده شدند، که توسط یک مشاور مهاجرتی کلاهبردار ساخته شده بود.

چارچوب مؤسسات مورد اعتماد این سال، IRCC همچنین یک چارچوب جدید برای DLIs پیشنهاد کرده است، به نام “چارچوب مؤسسات مورد اعتماد”. بخشی از این سیاست جدید برای معرفی یک سیستم دو سطحی برای صدور مجوز تحصیل است، مانند آن یکی که در بالا پوشش داده شده است.

نمایش خبر  اکسپرس انتری: ITA در قرعه کشی, همه برنامه های جدید CRS را افزایش می دهد

علاوه بر این، مؤسسات مورد اعتماد که در این چارچوب شناسایی شده‌اند، از این وضعیت به گونه‌های مختلفی بهره‌مند خواهند شد، از جمله پردازش سریع‌تر مجوز تحصیل.

در حالی که در حال حاضر چیز زیادی در مورد چگونگی کارکرد این چارچوب معلوم نیست، انتظار می‌رود در پاییز 2024 اجرا شود. IRCC در این سال به طور مداوم تکرار کرده است، با این حال، که حفظ یکپارچگی برنامه دانشجویان بین‌المللی یک نگرانی کلیدی است. این وزارتخانه اعلام کرده است که ممکن است حتی در نظر بگیرد تعداد ویزاهای دانشجو را محدود کند، تا اطمینان حاصل کند که DLIs قادر به ارائه حمایت کافی برای تجربه آموزشی دانشجویان بین‌المللی هستند.

تغییرات بیشتر در سال 2024

2024 قرار است سال بزرگی برای برنامه دانشجویان بین‌المللی کانادا باشد، با تغییرات مهمی که طی سال در حال انجام است.

به طور خاص در سال 2024 IRCC موارد زیر را مد نظر دارد:

افزایش الزام هزینه زندگی برای دانشجویان به مبلغ اضافی 10,000 دلار کانادا؛

بازبینی محدودیت کار 20 ساعته برای دانشجویان بین‌المللی؛

پایان دادن به اقدام تسهیل‌کننده که اجازه می‌دهد دانشجویان بین‌المللی زمانی را که در خارج از کشور سپری کرده‌اند، به مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) خود بشمارند؛

و معرفی تغییرات جدید در برنامه PGWP. /

علاوه بر این، دپارتمان رمبوطه عنوان کرده است که قصد دارد مستقیما ثبت نام دانشجوی بین المللی و صدور PGWP را به بازار کار و نیازهای آماری کشور مرتبط سازد. بطور کلی سال 2024 در انتظار تغییرات بیشتر خواهد بود.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420