Skip to content
استراتژی جداول شان فریزر برای ساکنان موقت که می خواهند اقامت دائم کانادا شوند

تاریخ انتشار

وزیر مهاجرت کانادا طرحی را ارائه کرده است که به ساکنان موقت بیشتری اجازه می دهد اقامت دائم داشته باشند.

شان فریزر، وزیر مهاجرت، طرحی را برای گسترش مسیرهای اقامت دائم برای دانشجویان بین المللی و کارگران موقت خارجی ارائه کرده است.

 در 20 سپتامبر در طی مراحل معمول، فریزر یک استراتژی برای گسترش انتقال به اقامت دائم برای کارگران خارجی و دانشجویان بین المللی با تجربه کاری قابل توجه در بخش هایی با کمبود مداوم نیروی کار ارائه کرد.  اسناد در اواخر روز در وب سایت دولتی منتشر شد.

 این استراتژی یک رویکرد پنج ستونی ارائه می‌دهد که مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا برای کمک به ساکنان موقت برای تبدیل شدن به اقامت دائم کانادا اتخاذ می‌کند:

 ستون 1: این نسخه می گوید که دولت از اهداف مهاجرتی موجود در طرح سطوح مهاجرت 2022-2024 استفاده خواهد کرد.  کانادا انتظار دارد امسال از 431645 تازه وارد استقبال کند.  قبل از اول نوامبر، فریزر باید برنامه جدید سطوح مهاجرت 2023-2025 را ارائه کند.

 ستون 2: دولت سیستم اکسپرس انتری را اصلاح خواهد کرد تا به IRCC اجازه دهد از نامزدها بر اساس یک هدف اقتصادی دعوت کند.  IRCC قبلاً به CIC News گفته بود که این قرعه‌کشی‌های اکسپرس اینتری احتمالاً در اوایل ۲۰۲۳ آغاز می‌شود.

 ستون 3: IRCC در حال برنامه‌ریزی برای تصویب رده‌بندی ملی مشاغل 2021 در تاریخ 16 نوامبر است. این سیستم طبقه‌بندی مشاغل جدید به 16 شغل جدید اجازه می‌دهد واجد شرایط ورود سریع شوند و سه شغل قبلاً واجد شرایط را حذف می‌کند.  دولت همچنین قصد دارد دسترسی تازه واردان به اطلاعات را بهبود بخشد تا اطمینان حاصل کند که آنها شرایط لازم را دارند و آنها را به برنامه های مهاجرت فدرال و استانی یا سرزمینی متصل می کند.  حذف موانع برای پزشکان و سایر راه‌های انتقال کارگران ضروری که تقاضای زیادی دارند.  و برنامه‌های آزمایشی را برای حمایت از مسیرهای اقامت دائم برای مراقبان و کارگران صنایع غذایی بهبود بخشید.

نمایش خبر  رئیس بانک کانادا درمورد استفاده از مهاجرت برای ایجاد تعادل در بازار کار ملی صحبت می کند.

 ستون 4: IRCC برای افزایش مهاجرت فرانسه به خارج از کبک و افزودن یک برنامه جدید برای نامزدهای شهرداری کار می کند.  دولت همچنین به همکاری با استان‌ها، مناطق، و کارفرمایان کانادایی در مسیرهای اقامت دائم، مانند برنامه نامزد استانی ادامه می‌دهد.

 ستون 5: IRCC ظرفیت پردازش را افزایش می‌دهد، تجربه مشتری را بهبود می‌بخشد و سیستم مهاجرت را از طریق پیشرفت‌های فناوری مدرن می‌کند.  هدف این است که زمان پردازش را بهبود بخشد تا به تازه واردها اجازه دهد تا «در اسرع وقت» کانادایی شوند.

 طرح 44 خواستار “برنامه ای جامع برای گسترش جریان مهاجرت اقتصادی” شد، اما با توجه به اینکه این پیشنهاد یک عضو خصوصی است، فریزر به طور قانونی موظف به پاسخگویی نبود.

 جنی کوان، منتقد مهاجرت NDP، گفت که در آنچه فریزر، که از حزب لیبرال است، در پارلمان ارائه کرده است، هیچ چیز جدیدی ذکر نشده است.

 «آنچه دولت ارائه کرده است چیزی نیست جز بازیافت آنچه در حال حاضر وجود دارد.  کوان در ایمیلی به CIC News نوشت، وزیر هیچ چیز جدیدی به طرح سطوح مهاجرت برای حمایت از اهداف تعیین شده در حرکت 44 پیشنهاد نمی کند.  این به اصطلاح استراتژی فاقد هرگونه اطلاعات یا جزئیات واقعی از آنچه که یک برنامه جامع واقعی مستلزم آن است، ندارد.

 جاسراج سینگ هالان، وزیر سایه مهاجرت از حزب محافظه کار، این احساسات را در ایمیلی به CIC News بازتاب داد.

 هالان نوشت: «این واقعیت که کانادایی‌ها و تازه واردها مجبور بودند بیش از 120 روز برای این کار صبر کنند، برای دولت شرم‌آور است.  وزیر به جای ارائه جزئیات و اهداف ملموس، فهرستی از آرزوها را تهیه کرده است که وزارتش باید مدتها قبل از تصویب M-44 در مجلس انجام می داد.

نمایش خبر  کانادا پذیرای 500000 مهاجر جدید در سال 2025 است

زمینه

طرح فریزر در پاسخ به طرح 44 ارائه شده توسط راندیپ سارای، نماینده لیبرال مجلس ساری، بریتیش کلمبیا، ارائه شده است.  این پیشنهاد از فریزر خواسته بود تا به تعهد نامه‌ای که برای ساکنان موقت دارد، عمل کند.  به طور خاص، شش نکته زیر در این طرح ذکر شد:

  • به تجربه کاری در کانادا تحت برنامه های مهاجرت اقتصادی اهمیت بیشتری بدهید و دسته های شغلی واجد شرایط را گسترش دهید.
  •  شواهد مربوط به سایر برنامه های مهاجرت فدرال را بررسی کنید.
  •  ادغام داده‌های مربوط به بازار کار و کمبود مهارت‌ها برای انتخاب مهاجر بر اساس شکاف‌های مداوم کار؛
  •  تشویق حفظ مهاجران در جوامع کوچکتر و مهاجرت فرانسوی زبان خارج از کبک.
  •  شناسایی مکانیسم هایی برای واکنش سریع به تغییرات در نیازهای بازار کار و اولویت های اقتصادی منطقه ای؛  و
  •  به طور خاص مشاغل و خدمات ضروری مانند خدمات بهداشتی، مراقبین، کشاورزی، تولید، خدمات، تجارت و حمل و نقل را در نظر بگیرید.

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420