Skip to content
استان‌های انتاریو، بریتیش کلمبیا، کبک، منیتوبا و آلبرتا در آخرین نتایج مهاجرت استانی دعوت‌نامه صادر کردند.

تاریخ انتشار

پنج استان کانادا در هفته جاری نامزدهایی را برای برنامه‌های مهاجرت استانی دعوت کرده‌اند.

استان‌ها از طریق برنامه نامزد استانی (PNP) نامزدهای مهاجرت اقتصادی را نامزد می‌کنند. دریافت یک نامزدی PNP به معنای این است که یک نامزد هنگام اعمال برای اقامت دائم در اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگان کانادا (IRCC)، یک برنامه قوی‌تر دارد.

چندین مسیر در PNP وجود دارد که نامزدها بسته به ویژگی‌های خود ممکن است برای آن واجد شرایط باشند. به عنوان مثال، بیشتر استان‌ها مسیرهایی برای فارغ‌التحصیلان دانشجویان بین‌المللی یا برای نامزدهایی که از قبل پیشنهاد شغلی در کانادا دارند، دارند.

استان‌ها می‌توانند تعداد مشخصی از مهاجران اقتصادی را هر سال انتخاب و نامزد کنند زیرا استان‌ها و IRCC مسئولیت مهاجرت را در کانادا به اشتراک می‌گذارند. دولت‌های استانی می‌توانند نامزدهایی را که بیشتر به اقتصاد و نیروی کار محلی مناسب هستند و به راحتی ادغام می‌شوند، انتخاب کنند.

تمام استان‌ها و قلمروها به جز کبک و نوناوت در PNP شرکت می‌کنند. کبک توافق جداگانه‌ای با دولت فدرال دارد که به آن اجازه می‌دهد کاملاً در انتخاب مهاجران اقتصادی خود مستقل باشد. با این حال، IRCC همچنان تصمیم نهایی در مورد اقامت دائم برای کسانی که توسط کبک انتخاب شده‌اند را اتخاذ می‌کند.

هدف کلی برای پذیرش مقیمان دائمی PNP در برنامه سطوح مهاجرت سالانه تعیین شده است. کانادا در سال 2024، 110,000 مهاجر جدید را از طریق PNP پذیرفته و هر سال در سال‌های 2024 و 2025، 120,000 نفر را پذیرفته خواهد شد. سپس IRCC این اهداف را شکسته و بر اساس جمعیت و نیاز اقتصادی بین استان‌ها تقسیم می‌کند.

نمایش خبر  بیانیه IRCC به چالش‌های برنامه والدین و پدربزرگ و مادربزرگ اشاره می‌کند

نتایج مهاجرت استانی 9-15 دسامبر انتاریو

در 14 دسامبر انتاریو 2,359 نامزد را از طریق بخش اولویت‌های سرمایه انسانی Express Entry برنامه نامزد مهاجرت انتاریو (OINP) دعوت کرد. تمام نامزدها پروفایل‌هایی در استخر برنامه Express Entry داشتند و نمره سیستم رتبه‌بندی جامع در بازه 473-480 داشتند.

این قرعه‌کشی نامزدهایی را در شغل‌های فناوری زیر هدف قرار داد.

مدیران سیستم‌های کامپیوتری و اطلاعاتی

دانشمندان داده متخصصان امنیت سایبری تحلیلگران سیستم کسب و کار متخصصان سیستم‌های اطلاعاتی تحلیلگران پایگاه داده و مدیران داده توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان سیستم‌های کامپیوتری مهندسان و طراحان نرم‌افزار توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان نرم‌افزار طراحان وب توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان وب مهندسان کامپیوتر (به جز مهندسان و طراحان نرم‌افزار) تکنسین‌های شبکه کامپیوتری تکنسین‌های پشتیبان کاربر تکنسین‌های تست سیستم‌های اطلاعاتی

بریتیش کلمبیا

در 12 دسامبر، بریتیش کلمبیا بیش از 192 نامزد را از طریق پنج قرعه‌کشی در BC PNP دعوت کرد.

بزرگترین قرعه‌کشی 73 نامزد را دعوت کرد و هیچ شغل خاصی را هدف قرار نداد. نامزدهایی از جریان‌های کارگر ماهر و فارغ‌التحصیل بین‌المللی نیاز به نمره 116 داشتند تا در نظر گرفته شوند. نامزدهای سطح ورودی و نیمه‌ماهر نیاز به نمره 95 داشتند.

چهار قرعه‌کشی باقیمانده متوجه نامزدهایی در شغل‌های خاص بود. این شامل 31 نامزد در شغل‌های ساخت و ساز با حداقل نمره 75 بود. نامزدهای در سه قرعه‌کشی باقیمانده نیاز به نمره 60 داشتند.

معلمان و دستیاران کودکستان: 61

شغل‌های بهداشت و درمان: 27

سایر شغل‌های اولویت: کمتر از 5

کبک

کبک نتایج قرعه کشی 7 دسامبر برای برنامه کارکنان ماهر کبک را منتشر کرده است.

این استان 1,187 نفر را برای انتخاب دائمی در قرعه کشی عمومی دعوت کرد، به این معنی که هیچ شغلی یا ویژگی های سرمایه انسانی دیگری هدف قرار نگرفت. آنها نیاز به حداقل امتیاز 604 داشتند تا در نظر گرفته شوند.

نمایش خبر  چرا باید با وجود توقف قرعه کشی ها وارد اکسپرس انتری شوم؟

کسانی که دعوتنامه دریافت کردند سپس می توانند برای گواهی انتخاب کبک درخواست کنند و سپس برای اقامت دائمی به IRCC مراجعه کنند.

مانیتوبا

مانیتوبا سه قرعه کشی از برنامه نامزد استانی مانیتوبا (MPNP) در 14 دسامبر برگزار کرد.

این استان 160 کارگر ماهر در مانیتوبا را که تحصیلات پسا دکتری خود را در این استان به پایان رسانده بودند، دعوت کرد. نامزدها نیاز به حداقل امتیاز 774 داشتند. نامزدها در این دسته نشان دادند که آنها یا همسرشان تحصیلات پسا دکتری خود را در مانیتوبا به پایان رسانده اند.

همچنین 62 نامزد از جریان آموزش بین المللی دعوت شدند.

در نهایت، 61 نامزد از دسته کارگر ماهر خارج از کشور دعوتنامه دریافت کردند. این نامزدها نیاز به حداقل امتیاز 714 داشتند.

آلبرتا

آلبرتا اخیرا نتایج قرعه کشی برای 19 نامزد ورود سریع را که شرایط مسیر اختصاصی بهداشت با پیشنهاد شغلی آلبرتا از برنامه مزیت مهاجرت آلبرتا را برآورده کرده بودند، منتشر کرد. آنها نیاز به امتیاز CRS 300 و بالاتر داشتند تا در نظر گرفته شوند.

این استان تخمین می زند که زمان پردازش برای برنامه ها تا سه ماه خواهد بود.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420