Skip to content
اداره مهاجرت کانادا در حال حاضر آزمون پیرسون انگلیسی را برای مهاجرت کانادایی می پذیرد

تاریخ انتشار

از تاریخ 30 ژانویه 2024، آزمون اصلی انگلیسی (PTE) Core اکنون برای تمام مسیرهای مهاجرتی، به جز جریان مستقیم دانشجویی (SDS)، قابل قبول است. این به این معنی است که کاندیدای برنامه نامزدی استانی (PNP)، کاندیدای برنامه‌های مدیریت شده و افرادی که برای هر هدف مهاجرتی کانادایی دیگری (به جز SDS) نیاز به آزمون زبان دارند، اکنون می‌توانند آزمون PTE Core را بدهند.

آزمون PTE چیست؟

آزمون PTE Core یک آزمون زبان مبتنی بر کامپیوتر با تأکید ویژه بر اثبات توانایی انگلیسی عمومی برای مهاجرت به کانادا است. این آزمون مهارت‌های انگلیسی روزمره را در مهارت‌های گفتاری، نوشتاری، خواندن و شنیدن در محدوده زمانی دو ساعت ارزیابی می‌کند. مراکز آزمون در سراسر جهان وجود دارند و بیش از 400 مکان جهانی دارند.

بر اساس وب‌سایت پیرسون، نتایج آزمون به وسیله انسان‌ها و هوش مصنوعی ارزیابی می‌شود تا خطر تبعیض را کاهش دهد. نتایج آزمون معمولاً در دو روز پس از آزمون قابل دریافت هستند.

آزمون PTE Core به سه بخش تقسیم می‌شود:

  1. گفتار و نوشتار (50 دقیقه)
  2. خواندن (30 دقیقه)
  3. شنیدن (30 دقیقه)

آزمون PTE Core آزمون PTE Essential قبلی را که در سال گذشته برای مهاجرت به کانادا تأیید شده بود، جایگزین می‌کند. لازم به ذکر است که پیرسون (مانند سایر سازمان‌های تست زبان تأیید شده) انواع مختلفی از آزمون‌ها (مانند PTE Academic) را ارائه می‌دهد. کاندیدایان مهاجرتی توصیه می‌شوند مطمئن شوند که آزمون مناسب برنامه انتخابی خود را انجام داده‌اند.

در زیر جدول مقایسه‌ای بین آزمون PTE Core و Canadian Language Benchmark (CLB) آمده است.

جدول مقایسه‌ی نمرات برای آزمون‌های زبان مختلف

نمایش خبر  رانندگان کامیون اکنون واجد شرایط اکسپرس انتری هستند

با افزودن آزمون PTE Core، اکنون پنج آزمون زبان که توسط مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) برای اهداف مهاجرتی قابل قبول است، وجود دارد. این پنج آزمون عبارتند از:

  1. آزمون عمومی CELPIP (زبان انگلیسی)
  2. آزمون آیلتس عمومی (زبان انگلیسی)
  3. آزمون PTE Core (زبان انگلیسی)
  4. آزمون TEF کانادا (زبان فرانسوی)
  5. آزمون TCF کانادا (زبان فرانسوی)

تمام این پنج آزمون توانایی زبانی را در چهار مهارت خواندن، نوشتن، شنیدن و گفتاری ارزیابی می‌کنند. بر اساس برنامه‌ای که کاندیداها در آن ثبت‌نام می‌کنند، ممکن است نیاز به تأمین معیارهای مختلف در این چهار مهارت داشته باشند.

به عنوان مثال، کاندید هایی مهاجرتی که در برنامه‌های مدیریت شده توسط ورود سریع (Express Entry) ثبت‌نام می‌کنند، باید بر اساس برنامه‌ای که انتخاب می‌کنند، نمرات مختلفی را کسب کنند. در برنامه کارگر ماهر فدرال (FSWP)، کاندیداها برای تمام مهارت‌های زبانی نیاز به حداقل سطح CLB 7 دارند. با این حال، در برنامه حرفه‌های ماهر فدرال (FSTP)، کاندیداها برای مهارت‌های گفتاری و شنیداری نیاز به حداقل سطح CLB 5 دارند و حداقل سطح 4 برای مهارت‌های خواندن و نوشتن. علاوه بر این، در برنامه تجربه کانادایی (CEC)، کاندیداها نیاز به حداقل سطح CLB 7 یا حداقل سطح 5 در تمام مهارت‌های زبانی دارند، بر اساس سطح مهارت شغلی طبقه‌بندی ملی (NOC) شغل خود.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420