Skip to content
اداره مهاجرت کانادا برنامه پایلوت فعالیت اقتصادی را به پذیرش ۲۰۰۰ پناهجوی متخصص توسعه می دهد.

تاریخ انتشار


برنامه پایلوت فعالیت اقتصادی برای کمک به مهاجران پناهجو متخصص در کانادا به واسطه برنامه های اقتصادی موجود طراحی شد.
اداره مهاجرت پناهندگی و تابعیت کانادا اعلام کرده است که از طریق برنامه پایلوت فعالیت های اقتصادی برای چند سازمان همتا سرمایه فراهم خواهد کرد.
در طی چند سال آینده این برنامه ۲۰۰۰ پناهجوی متخصص را در کانادا می پذیرد تا به کمبودهای موجود در بخشهای با درخواست بالا کمک کرده باشد. وزیر مهاجرت شان فریز در طول یک جلسه با همتایان در اتاوا این اطلاعیه را ارائه داد.
از طریق این برنامه استخدام پناهجویان متخصص از طریق ارتباط دادن آنها با کارفرمایانی که نیاز به استخدام سریع دارند آسان می شود.
سازمان های همتا که سرمایه دریافت میکنند سازمان استعداد پناهجویان برون مرزی هستند. این سازمان ها به زودی می توانند به طور مستقیم از متقاضیان حمایت کنند.  هر سازمان بازبینی ها برای تضمین کیفیت آموزش را دریافت خواهد کرد.
به گفته مالک و مدیر برنامه های جهانی در سازمان استعداد پناهجویی جام استارت، اقتصاد کانادا در حال رویارویی با کمبود استعداد های مهم در کل بخش ها میباشد. میلیونها پناهجو در سرتاسر دنیا به دنبال راه حل هایی برای تضمین زندگی برای خود و خانواده شان هستند. در همکاری با اداره مهاجرت پناهندگی و تابعیت کانادا این شرکت از کارفرمایان در کل کانادا که در حال استخدام افراد از جمعیت پناهجویان هستند ، حمایت می کند.
در میان سرمایه‌گذاری‌ها دولت ۶.۲ میلیون دلار برای سرمایه گذاری و حمایت از سازمان های همراه با این برنامه در نظر گرفته است . ۶ پروژه مجزا در حال دریافت سرمایه هستند. این هزینه به این سازمان ها کمک می کند تا متقاضیان واجد شرایط را مورد بررسی قرار داده و شناسایی کنند ,و از آنها و کارفرمایان از طریق مصاحبه ، فرایند استخدام و مهاجرت حمایت کنند.

کمبود های نیروی کار کانادا اطلاعیه در حالی منتشر میشود که کانادا با کمبود نیروی کار متخصص و تعداد بالایی فرصت شغلی روبه‌رو است. در کانادا به اندازه کافی کانادایی های متولد کشور برای پر کردن فرصت های شغلی وجود ندارد.
برای مقابله با این کمبود های شغلی کانادا اهداف اقامت دائم خود را در بالاترین میزان تا به امروز از طریق برنامه سطوح مهاجرتی سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ منتشر کرد. طبق برنامه این کشور قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۵ بیش از ۵۰۰ هزار مهاجر جدید را در کشور بپذیرد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار نفر از طریق برنامه های مهاجرت اقتصادی اقامت دائم دریافت میکنند و تقریباً ۱۵ هزار مهاجر اقتصادی از طریق یک برنامه پایلوت اقتصادی وارد کشور خواهند شد.

چه کسی برای یک برنامه پایلوت فعالیتهای اقتصادی مورد شرایط شناخته می شود؟
از ماه اکتبر ۲۰۲۲ کانادا تاکنون بیش از ۱۰۰ پناهجوی متخصص و اعضای خانواده شان را تحت این برنامه در کشور پذیرفته است. پناهجویی که تحت این برنامه در کانادا اقامت می یابد در طولانی مدت برای درخواست اقامت دائم دچار مشکل کمتری می شود ضوابط آسان سازی این برنامه شامل حذف فی، آسان تر کردن اثبات تجربه کاری و ارائه وام برای جبران هزینه‌های سفر، نیازهای مسکن هزینه های استارتاپ و دستمزد هایی است که قابل صرف نظر نیستند. در اکثر موارد اداره مهاجرت کانادا درخواست ها را در طی ۶ماه مورد رسیدگی قرار می‌دهد.
پناهجویانی که تمایل دارند تحت این برنامه مهاجرت کنند باید بتوانند پناهجو بودن و واجد شرایط بودن خود را تحت یک برنامه پایلوت مهاجرت اقتصادی موجود مانند موارد زیر اثبات کنند:
برنامه مهاجرتی آتلانتیک

نمایش خبر  اکسپرس انتری: رکورد جدیدی از نامزد های PNP دعوت شدند.

-برنامه گزینش استانی


-برنامه پایلوت مهاجرت شمالی و روستایی


افرادی که تحت برنامه مهاجرتی آتلانتیک درخواست می دهند و یا تحت پایلوت مهاجرتی شمالی روستایی درخواست مهاجرت میدهند نیازی به برآورده کردن شروط عادی واجد شرایط بودن ندارند. برای مثال، اثبات تعداد ساعات درخواست شده برای چارچوب زمانی عنوان شده گرچه آنها باید اثبات کنند که به همان میزان ساعت به طور کلی مشغول به کار هستند.
پناهجویان باید نامه ارجاع از یکی از آزمون های همتا را نیز ارائه دهند.

پایلوت فعالیت اقتصادی قابل انتقال چیست؟
این برنامه در سال ۲۰۱۸ به عنوان یک پروژه تحقیقاتی راه اندازی شد. این برنامه دارای دو فاز کلی بود. اولین فاز مشخص کرد که پناهجویان متخصصی وجود دارند که می‌توانند ضوابط صلاحیت سنجی در برنامه های مهاجرت اقتصادی موجود را برآورده کنند. این فاز متقاضیان متخصص بالقوه را مورد توجه قرار داد که می توانستند ظرفیت های خالی در نیروی کار کانادا را تکمیل کنند. فاز جاری شامل مورد هدف قرار دادن ۵۰۰ پناهجو و خانواده آنها از سوی اداره مهاجرت کانادا بود.

نتایج این اقامت ها در کشور به اداره مهاجرت کانادا کمک کرد تا در مورد نحوه افزایش پناهجویان متخصص و توسعه برنامه درک بهتری پیدا کند.