Skip to content
اخذ شهروندی کانادا در صورت داشتن والدین کانادایی اگر می‌خواهید از طریق نژاد، شهروندی کانادا بگیرید، برای اثبات شهروندی درخواست دهید.

تاریخ انتشار

آمریکایی‌ها و همچنین نسل اول متولد شده از کانادایی‌ها، خارج از کانادا ممکن است واجد شرایط اخذ شهروندی کانادا از طریق نژاد خود باشند.

دولت کانادا از این افراد دعوت می‌کند تا برای اثبات شهروندی درخواست دهند. این فرایند برای شما فارغ از سنتان در دسترس است حتی اگر والد کانادایی شما فوت شده باشد.

همچنین محدودیتی برای فاصله زمانی بین تاریخ رفتن والدتان از کانادا و درخواست شما وجود ندارد. این به این معناست که اگر شما همه معیارها را داشته باشید، می‌توانید شهروندی کانادا را بگیرید حتی اگر والدینتان بیش از چند دهه فوت کرده باشند.

هزینه دولت کانادا برای درخواست 75 دلار کاناداست.

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا(IRCC) از متقاضیان می‌خواهد که ثابت کنند والد قانونی یا بیولوژیکی آن‌ها در زمان تولد متقاضی شهروند کانادا بوده است. IRCC مدارکی مثل گواهی تولد، کارت شهروندی کانادا یا گواهی شهروندی والد کانادایی را می‌پذیرد.

IRCC پس از تأیید کامل بودن درخواست، یک رسید دریافت می‌فرستد. پس از تأیید درخواست، IRCC گواهی شهروندی کانادا می‌فرستد.

می‌توانید با یک وکیل مهاجرت کانادایی باتجربه تماس بگیرید تا در این فرایند به شما کمک کند. این وکیل مورد اعتماد می‌تواند مجدداً چک کند که آیا شما تمامی معیارهای صلاحیت را دارید یا نه و با دولت کانادا مکاتبات لازم را انجام دهد تا شما هرچه سریع‌تر کانادایی شوید.

نمایش خبر  مجوز کار بخشی معتبر کانادا: چگونه می‌توانم آن را بگیرم؟