Skip to content
آیا می‌توانم کارت اقامت دائم خود را فوری در روند رسیدگی داشته باشم؟

تاریخ انتشار

در اواخر نوامبر سال گذشته، ستاره تورنتو بر روی نگرانی رو به افزایش میان مهاجران جدید در کانادا در مورد زمانی که طول می‌کشد تا اسناد رسمی مهاجرت خود را دریافت کنند، روشنایی افکند.

داستان بطور ویژه، تأکید می‌کند که مهاجران جدید گاهی اوقات برای ماه‌ها در کانادا گیر می‌افتند پس از اینکه برای اقامت دائم تأیید شدند در حالی که منتظر کارت اقامت دائم (کارت PR) از مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) هستند.

به عنوان یک شکل از شناسایی برای مهاجران جدید، کارت‌های PR یک سند سفر حیاتی هستند که اقامت دائم باید در یک درگاه ورود برای ورود مجدد به کانادا ارائه دهند. عدم داشتن کارت PR مانع از توانایی یک مهاجر برای سفر خارج از کانادا در مورد یک اضطراری می‌شود.

بر اساس اعداد نقل شده توسط ستاره تورنتو از IRCC، بیش از 70،000 PR جدید کانادایی در حال انتظار برای کارت PR اول خود هستند در زمان نوشتن.

به خوشبختی برای برخی، با این حال، IRCC یک مسیر را برای مهاجران جدید خاص فراهم می‌کند تا کارت‌های PR خود را فوری توسط دولت کانادا پردازش کنند.

چه کسی برای پردازش فوری کارت PR واجد شرایط است؟ اقامت دائم کانادایی که در سه ماه آینده خارج از کانادا سفر می‌کنند می‌توانند برای پردازش فوری کارت PR خود درخواست کنند اگر دلیل سفر آن‌ها مربوط به:

یک فرصت شغلی یک بیماری جدی مرگ یک عضو خانواده کار مربوط به شغل فعلی شما بیماری جدی یک عضو خانواده توجه: IRCC توضیح می‌دهد که واجد شرایط شدن برای پردازش فوری به معنی این نیست که یک PR جدید کارت خود را به موقع دریافت کند؛ زمان‌های پردازش فعلی برای کارت‌های PR می‌تواند در اینجا پیدا شود. در زمان نوشتن، زمان پردازش تخمینی IRCC برای متقاضیان کارت PR برای اولین بار 42 روز است. زمان پردازش تخمینی برای متقاضیان تجدید/جایگزینی کارت PR در حال حاضر 63 روز است.

نمایش خبر  چه چیزهایی باید در نامه پذیرش شما به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی درج شود

جدول در این صفحه وب دولت کانادا می‌تواند به شما ایده‌ای بدهد که آیا واقعی است که شما احتمالاً کارت PR خود را به موقع برای سفر خود پردازش کنید. این بستگی به چندین عامل دارد، از جمله زمانی که شما خارج از کانادا سفر می‌کنید یا اگر از قبل خارج از کشور هستید، و همچنین آیا شما قبلاً برای یک کارت PR درخواست کرده‌اید یا اگر آن گم شده/منقضی شده است.

برای کسانی که واجد شرایط برای پردازش فوری تلقی نمی‌شوند، گزینه‌های جایگزین موجود هستند برای PR هایی که به دنبال سفر خارج از کانادا هستند مانند یک سند سفر اقامت دائم (PRTD). یک PRTD یک سند سفر یک باره است که اقامت دائم می‌توانند درخواست کنند اگر خارج از کانادا بدون یک کارت PR معتبر هستند. PRTDs بیشتر توسط صفحه وب دولت مرتبط بالا توضیح داده شده است.

چگونه ثابت کنم که نیاز دارم کارت PR خود را فوری پردازش کنم؟ مهاجران جدیدی که واجد شرایط برای پردازش فوری کارت PR تلقی می‌شوند باید اسناد پشتیبانی را ارائه دهند تا ثابت کنند که نیاز به پردازش سریع‌تر دارند.

می‌توان اثبات را به IRCC ارائه داد با ارسال اسناد زیر همراه با درخواست خود برای پردازش فوری کارت PR خود:

اثبات سفر (به عنوان مثال، یک کپی از بلیط یا برنامه سفر شما)* یک کپی از رسید شما با تاریخ، مقدار پرداخت شده، و روش پرداخت شما یک نامه که دلیل فوریت را توضیح می‌دهد، و اثبات این فوریت** *اثبات ارائه شده از سفر باید مقصد و تاریخ‌های سفر شما

نمایش خبر  دراو فناوری از برنامه کاندیداتوری استان بریتیش کلمبیا: ۷۱ دعوتنامه مهاجرتی صادر شد

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420