Skip to content
آیا آمریکایی ها واقعا بخاطر سیاستها به کانادا مهاجرت می کنند؟

تاریخ انتشار

مهاجرت به کانادا یک استراتژی است که به آن بسیار توجه می شود.

با اطلاعیه ی انتخابات سال 2024 و پذیرش دونالد ترامپ، کانادا یکبار دیگر شاهد افزایش علاقه مهاجرت از سوی ایالات متحده بوده است.

شهروندان از ایالات متحده می توانند نسبتا به راحتی به کانادا مهاجرت کرده و در اینجا به راحتی مشغول به کار بشوند، بخصوص اگر تحت توافق نامه های تجاری مانند CUSMA وارد کشور شوند این شرایط برای ایشان راحتتر است. با در نظر گرفتن این مورد، آیا بیشتر آمریکایی ها با وجود شرایط سیاسی به کانادا مهاجرت می کنند؟

تاثیر ترامپ؟

از سال 2016 تا سال 2021( در طول دوره ی ریاست جمهوری ترامپ) مهاجرت از ایالات متحده به امریکا تا 33 درصد افزایش یافت. این 5 سال یک دوره مهمی برای اشاره به مشکلات سیاسی در ایالات متحده امریکا است؛

علاوه بر آن، این دوره مشهورترین دوره ای بود که در طی آن وبسایت اداره مهاجرت کانادا مراجعه کنندگان بسیاری از ایالات متحده امریکا را داشت و باعث ترافیک شدید وبسایت شد. در واقع، بیشتر این برای پرداخت مجوز سفر الکترونیکی بود- سند سفر که برای شهروندان ایالات متحده امریکا جهت سفر به کانادا لازم است= که نشان می دهد امریکایی ها قصد دیدن کانادا پس از انتخابات فدرال سال 2016 را داشتند.

با درنظر گرفتن این دو واقعیت، به نظر می آید که پاسخ آشکار است: امریکایی ها به خاطر فشارهای اغتشاشات و شرایط نامساعد سیاسی داخل کشور تمایل دارند به کانادا مهاجرت کنند. با این وجود آیا داستان دیگری در پس این وجود دارد؟

نمایش خبر  شش استان کانادا کاندیداها را برای درخواست برنامه‌های مهاجرت استانی دعوت کرده‌اند.

2015: سال تغییر

یک تغییر مهم برای سیستم مهاجرت کانادا وجود دارد که می تواند با در نظر گرفتن تاثیر انتخاب ترامپ بر مهاجرت به کانادا مورد توجه قرار گیرد

توضیحی بر روند اکسپرس انتری: اکسپرس انتری یک سیستم از برنامه هایی است که امروزه یکی از روشهای مهاجرت اقتصادی اصلی برای نیروهای کار ماهر خارجی است. این برنامه با معرفی در سال 2015 به روند اصلی مهاجرت تبدیل شد که به افزایش تعداد مهاجران ماهر خارجی به طور هرساله به کانادا کمک شایانی کرد.

معرفی اکسپرس انتری عامل اصلی افزایش مهاجرت از ایالات متحده به کانادا است، همچنان که اداره مهاجرت کانادا روشهای بیشتری برای نیروهای کار جهت اقامت در این کشور را در نظر گرفته است. برای مثال، در سال 2015، 31000 نفر تحت روش اکسپرس انتری به کشور مهاجرت کردند- در حالیکه تا سال 2019 این عدد به 89900 افزایش یافت؛ که شاخص خوبی از میزان افزایش مهاجرت اقتصادی به کشور محسوب می شود.

مقیمات دائمی در مقابل شهروندان ایالات متحده امریکا:

آخرین تکه چازل خودش را پس از نظری عمیق بر نمودار مهاجرت به کانادا مشخص می کند
: اکثر افرادی که به کانادا مهاجرت می کنند مقیمان موقت ایالات متحده هستند و نه مقیمان دائمی یا شهروندان آن.

این بسیار مهم است. برخلاف کانادا، ایالات متحده امریکا روشهای اقتصادی سازگار و قابل اطمینانی ندارد حتی تحت ملاحظات اقتصادی نیز این شرایط وجود ندارد. برخلاف برنامه های اقتصادی تعیین شده ی کانادا مانند برنامه کاندیدای استانی و اکسپرس انتری؛ ایالات متحده امریکا تنها فضایی برای 144000 مهاجر جدید در هر سال تحت برنامه مهاجرت اقتصادی خود برقرار می کنند.

نمایش خبر  یافتن اولین شغلتان در کانادا: نکات مفید برای تازه واردین

بدتر، خانواده و همسران این مقیمان دائمی جدید(یا دارندگان گرین کارت) نیز در این ظرفیت 144000 برای ویزاهای مهاجرتی قرار می گیرند، به این معنا که در یک سال مشخص تعداد افرادی که مهاجرت اقتصادی دریافت می کنند بسیار کمتر از 144000 است.

با در نظر گرفتن این حقیقت، بسیاری از مقیمان دائمی امریکا تصمیم می گیرند بجای آن به کانادا مهاجرت کنند، که بطور متقابل به بیش از 500000 مهاجر جدید سالانه همراه با اهداف مهاجرتی بروز در هر سه سال متعهد است(بدون در نظر گرفتن اعضای خانواده هایشان) .

گرچه تاثیر شرایط نامساعد سیاسی را نمیتواند نادیده گرفت، این دلیل سیاست گذاری های کانادا در سیستم مهاجرت در سال 2015 نیست و باعث افزایش مهاجرت در سالهای اخیر شده است.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420