Skip to content
آمارهای داده های کانادا نشان می دهد که مهاجران دارای میزان بالای اشتغال هستند

تاریخ انتشار

نرخ بیکاری از ماه سپتامبر تغییری نکرده است، اما تعداد مشاغل تمام وقت افزایش یافته است.

آمار کانادا داده‌های نظرسنجی نیروی کار را برای اکتبر 2022 منتشر کرده است. به طور کلی، نرخ بیکاری از افزایش در ماه‌های می تا سپتامبر بهبود یافته است، اما همچنان با سپتامبر برابر با 5.2 درصد است.

 بیشترین سود در اشتغال در بخش تولید، ساخت و ساز و مسکن و خدمات غذایی بوده است در حالی که اشتغال در تجارت عمده فروشی و خرده فروشی و همچنین در منابع طبیعی کاهش یافته است.  بیشتر مشاغل جدید در بخش خصوصی بودند، که این اولین بار است که بخش خصوصی از مارس 2022 افزایش اشتغال داشته است.

مهاجران موفق به پیدا کردن اشتغال هستند

انتشار داده‌های سرشماری ۲۰۲۱ در مورد مهاجرت نشان داد که ۲۳ درصد از جمعیت کانادا مهاجر هستند.  این سرشماری مهاجران را افرادی تعریف می‌کند که مهاجر زمینی یا مقیم دائم هستند یا بوده‌اند.

 این نظرسنجی نشان می‌دهد که مهاجران در یافتن شغل و پر کردن برخی از شکاف‌های نیروی کار کانادا موفق بوده‌اند.  بیش از 62 درصد از مهاجران 15 ساله و بالاتر شاغل هستند.  همچنین مشخص شد که مهاجرانی که طی پنج سال گذشته وارد کانادا شده‌اند، نرخ اشتغال 70.7 درصدی داشته‌اند، نرخی بالاتر از اکتبر 2019، قبل از همه‌گیری.

اکثر مشاغل جدید تمام وقت هستند

افزایش اشتغال در ماه اکتبر به طور انحصاری در کار تمام وقت مشاهده شد (کاهش در اشتغال پاره وقت وجود داشت، اما افزایش اشتغال تمام وقت، کل زیان را جبران کرد).  119000 موقعیت تمام وقت پر شد که نرخ اشتغال تمام وقت را 3 درصد نسبت به اکتبر 2021 افزایش داد.

نمایش خبر  اکسپرس انتری : سوالات متداول درمورد سیستم انتخابی جدید

 نرخ اشتغال پاره وقت ثابت باقی مانده است، اما تغییری وجود داشته است، زیرا در 12 ماه گذشته، مردان بیشتر از زنان به شغل تمام وقت دست یافته اند و نرخ رشد 3.9 درصدی را تجربه می کنند در حالی که این افزایش در حدود 1.9 درصد برای زنان است.

 نرخ زنان با اشتغال پاره وقت از اکتبر گذشته 5.7 درصد افزایش یافته است.

 افزایش اشتغال برای هر دو جنس عمدتاً در گروه سنی کار اصلی 25 تا 54 سال رخ داده است.  با این حال، مردانی که در سن اصلی کار بودند، در فاصله سپتامبر تا اکتبر امسال تا حدودی کار تمام وقت بیشتری به دست آوردند که 0.7 درصد برای مردان و 0.4 درصد برای زنان است.

 نرخ اشتغال زنان جوان 15 تا 24 ساله کاهش یافته است که 1.7 درصد نسبت به سپتامبر کاهش یافته و نرخ کل بیکاری 10.5 درصد است.

افزایش 25٪ از دستمزد

دستمزدها در همه بخش ها از اکتبر 2021 به طور متوسط ​​5.6 درصد افزایش یافته است. این گزارش می گوید که از هر ده کارمندی که حداقل 12 ماه با کارفرمای خود کار کرده اند، شش نفر نسبت به سال قبل افزایش حقوق دریافت کرده اند.

 این نظرسنجی نشان داد که 64.3 درصد از کارمندان با دستمزد بیش از 40 دلار در ساعت افزایش حقوق دریافت کرده اند، اما تنها 50 درصد از کارمندان اگر کمتر از 20 دلار درآمد داشته باشند، افزایش حقوق دریافت کرده اند.

 کمترین نسبت کارمندانی که حقوق دریافت کرده‌اند در بخش کشاورزی، 47.2 درصد، و خدمات مسکن و غذا با 49.7 درصد کار می‌کنند.  این دو صنعتی هستند که معمولاً دستمزد ساعتی کمتر از میانگین کشوری دارند.  علاوه بر این، 53.6 درصد از افراد شاغل در خدمات بهداشتی و درمانی و خدمات اجتماعی افزایش حقوق دریافت کردند.  رشد دستمزدها در این بخش کند بوده و نسبت به سال گذشته 0.9 درصد افزایش داشته است.

نمایش خبر  پنج استان دعوت‌نامه‌های بیشتری در آخرین نتایج مهاجرت استانی صادر کردند

اشتغال در شش استان افزایش یافته است.

بیشترین مشاغل جدید در انتاریو، کبک، جزیره پرنس ادوارد، نیوفاندلند و لابرادور، ساسکاچوان و منیتوبا رخ داده است.

 انتاریو با 43000 موقعیت شغلی پر شده، عمدتاً در کار پاره وقت، بیشترین افزایش اشتغال را داشته است.  بیشترین دستاوردها در بخش مسکن و غذا و همچنین بخش خدمات حرفه ای، علمی و فنی بوده است.  نرخ کلی بیکاری مطابق با سپتامبر در 5.9٪ است.

 کبک نیز با پر شدن 28000 موقعیت، رشد قابل توجهی را نشان داد.  سود کلی عمدتاً تمام وقت و در زمینه ساخت و ساز، امور مالی، بیمه، املاک، اجاره و لیزینگ بوده است.  نرخ بیکاری استان 4.1 درصد است.

 جزیره پرنس ادوارد در پی طوفان فیونا، که خسارت قابل توجهی به استان وارد کرد، شاهد پیشرفت های قابل توجهی در زمینه اشتغال بود.  اشتغال 4300 شغل افزایش یافته است.

موقعیت های ترکیبی هنوز برجسته هستند

این مطالعه نشان داد که 1.7 میلیون کانادایی در یک موقعیت ترکیبی کار می کنند، به این معنی که آنها هفته کاری خود را با مدتی در دفتر و مدتی از راه دور از خانه تقسیم می کنند.  ترتیبات هیبریدی بین ژانویه و اکتبر افزایش یافته است.

 بیشترین تعداد مشاغل ترکیبی در بخش مالی، بیمه، املاک و مستغلات، اجاره و لیزینگ تا 21.7 درصد است.  علاوه بر این، نزدیک به 16٪ از مدیریت دولتی و 17.9٪ از خدمات حرفه ای، علمی و فنی نیز سمت های ترکیبی هستند.