Skip to content
آلبرتا برای ایجاد مشاغل بیشتر در سینما و تلویزیون کانادا برای کارگران تلویزیون و فیلم، پردازش سریع مجوز کار را ارائه می دهد.

تاریخ انتشار

جهان آلبرتا را در برخی از محبوب ترین فیلم ها و سریال های آمریکایی دیده است. Interstellar، Ghostbusters، Fraggle Rock، The Last of Us و Fargo تنها برخی از تولیدات مشهوری هستند که در آلبرتا فیلمبرداری شده اند.

دولت استان آلبرتا اخیراً اعلام کرده است که در بخش فیلم و تلویزیون سرمایه گذاری بیشتری خواهد کرد.

داگ شوایتزر، وزیر مشاغل آلبرتا، در یک بیانیه رسانه ای گفت: «صنعت فیلم آلبرتا از نظر ارزش تولید دو برابر شده و در حال تبدیل شدن به یکی از صنایع با رشد سریع در استان ما است.

بودجه آلبرتا در مجموع شامل 70 میلیون دلار برای برنامه اعتبار مالیاتی فیلم و تلویزیون برای سال های 2022 تا 2023 و 225 میلیون دلار تا سال های 2024 تا 2025 است.

شوایتزر گفت: “سرمایه گذاری افزایش یافته ما در اعتبار مالیاتی فیلم و تلویزیون به معنای اقدام بیشتر برای استان ما در سال های آینده است.”

هدف نهایی افزایش 1.5 میلیارد دلاری بخش فیلم در یک دهه آینده است.

از زمان راه اندازی در ژانویه 2020، اعتبار مالیاتی فیلم و تلویزیون 62 محصول را به آلبرتا جذب کرده است که انتظار می رود 621 میلیون دلار در استان هزینه کند و بیش از 12500 شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کند.

این گواهی اعتبار مالیاتی قابل استرداد در آلبرتا را در مورد هزینه های تولید و نیروی کار واجد شرایط آلبرتا به شرکت هایی ارائه می دهد که فیلم، سریال های تلویزیونی و سایر تولیدات واجد شرایط مبتنی بر صفحه نمایش در استان تولید می کنند.

اعتبار مالیاتی فیلم و تلویزیون مکمل کمک هزینه تولید آلبرتا است و بخشی از تعهد دولت برای رشد 25 درصدی صنایع فرهنگی آلبرتا در یک دهه آینده است.

نمایش خبر  افزایش بیش از پیش استفاده دانشجویان بین المللی از PGWP به عنوان سکوی پرش اقامت دائم کانادا

مجوز کار و ویزا برای شرکت های تولید فیلم

دولت کانادا یک کلاس مجوز کار ایجاد کرده است تا کار کارکنان ضروری تولید در کانادا را آسان‌تر کند.

اعضای خدمه فیلم که واجد شرایط رده مجوز کار تولید تلویزیون و فیلم هستند، ممکن است از انجام آزمایش بازار کار (به نام ارزیابی تأثیر بازار کار) معاف شوند.

واجد شرایط بودن برای معافیت LMIA به این بستگی دارد که آیا نقش یک کارگر برای تولید ضروری است یا خیر.  از آنجایی که فهرست کاملی از «کارکنان ضروری» وجود ندارد، تعریف آن قابل تفسیر است.

با توجه به اینکه “ضروری” می تواند از موقعیتی به موقعیت دیگر متفاوت باشد، تعیین آن بر اساس مورد به مورد انجام می شود.  نتیجه به شواهد ارائه شده بستگی دارد.  شغل تنها یکی از عواملی است که در نظر گرفته شده است.

برای کسانی که به LMIA نیاز دارند، ممکن است به بسیاری از کارگران در صنعت تلویزیون و فیلم فرآیند تسهیل داده شود که در آن موقعیت نیازی به تبلیغ نباشد.

برخی از پرسنل سرگرمی ممکن است به جای مجوز کار به ویزای بازدیدکنندگان تجاری نیاز داشته باشند.

سه دسته از متخصصان صنعت سرگرمی وجود دارد که می توانند به عنوان بازدیدکنندگان تجاری مورد توجه قرار گیرند:

•تهیه‌کنندگان فیلمی که برای کار در یک فیلم، برنامه تلویزیونی یا مستند با بودجه خارجی به کانادا سفر می‌کنند.  این پروژه باید به طور کامل از خارج تامین شود، و بنابراین همکاری بین شرکت های تولیدی خارجی و نهادهای کانادایی واجد شرایط نیست.

•پرسنل ضروری که برای کار در یک فیلمبرداری تجاری با سرمایه خارجی به کانادا می آیند.  این کارگران باید برای مدت کوتاهی، معمولا بیش از دو هفته، وارد کانادا شوند.  در نظر گرفتن اینکه چه چیزی «پرسنل ضروری» را تشکیل می دهد، به صورت موردی انجام می شود و تا حد زیادی به شواهد ارائه شده توسط شرکت تولید بستگی دارد.

نمایش خبر  دریافت ارزیابی اسناد WES برای اشتغال، آموزش عالی یا مجوزهای کانادا

•هنرمندانی که در یک نمایش، کنسرت، جشنواره اجرا می‌کنند یا در یک مکان مهمان در یک سریال تلویزیونی یا فیلمی که در کانادا فیلمبرداری می‌شود، حضور دارند.  تا زمانی که دلیل آنها برای ورود به کانادا یک تعامل با زمان محدود باشد، ممکن است بازدیدکنندگان تجاری در نظر گرفته شوند.  تنها در موارد اجراهای مکرر و منظم است که هنرمندان اجرا ممکن است به مجوز کار نیاز داشته باشند. خواه تولید شما به آلبرتا یا استان دیگری در کانادا مربوط باشد، دانستن گزینه‌های خود قبل از رفتن می‌تواند سفری آرام را در سراسر مرز تضمین کند.  یک وکیل مهاجرت به کانادا می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چه ویزا و مجوزهای کاری برای خدمه خود نیاز دارید.