Skip to content
آشنایی با مسیر برنامه انتقال درون شرکتی برای دریافت مجوز کار کانادا

تاریخ انتشار

یکی از چندین برنامه مجوز کار معاف از LMIA، برنامه انتقال درون شرکتی است.  در ادامه درباره انتقال به کانادا از طریق یک نهاد تجاری خارجی بیشتر بدانید.

کانادا برای اتباع خارجی که به دنبال کار در این کشور هستند راه های مختلفی را برای دریافت مجوز کار ارائه می دهد.

 یکی از برنامه هایی که کانادا در اختیار دارد، برنامه انتقال درون شرکتی نام دارد.

 این برنامه برای افرادی است که همانطور که از نام برنامه مشخص است، به طور موقت برای کار در شعبه کانادا، شرکت مادر، شرکت تابعه یا وابسته کارفرمای خارجی خود منتقل می شوند.

مبانی برنامه ICT

برخی از الزامات اساسی که اتباع خارجی که قصد دریافت مجوز کار از طریق این برنامه را دارند باید در نظر داشته باشند، عبارتند از:

  • مجوزهای کار در این برنامه از نیاز به ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) معاف هستند.
  •  ماهیت کار متقاضی در کانادا باید “مدیریتی، اجرایی یا شامل دانش تخصصی” تلقی شود تا فرد واجد شرایط این دسته باشد.

کانادا مشاغلی را که «مدیریتی، اجرایی یا شامل دانش تخصصی» هستند، به شرح زیر تعریف می‌کند.

 پست های مدیریتی به دو زیر شاخه تقسیم می شوند: ارشد و کارکردی

  • مدیران ارشد: «کارکنانی که تمام یا بخشی از شرکت را مدیریت می‌کنند و بر کار سایر مدیران یا کارمندان حرفه‌ای نظارت/کنترل می‌کنند».
  •  مدیران عملکردی: کارکنانی که عملکرد خاصی را مدیریت می کنند که برای دستیابی به اهداف شرکت ضروری است، اما لزوماً کارمندان را مدیریت نمی کنند.

پست های اجرایی به عنوان موقعیت هایی تعریف می شوند که در آن مسئولیت های یک کارمند در درجه اول شامل هدایت مدیریت کل یک شرکت یا بخش عمده ای از آن است.

نمایش خبر  بیشتر افراد جنوب آسیایی در کجای کانادا زندگی می‌کنند؟

 کارمندانی که موقعیتی را اشغال می‌کنند که مستلزم دانش تخصصی است، «دانش در سطح پیشرفته‌ای از تخصص و دانش اختصاصی از محصولات، خدمات، فرآیندها و رویه‌های شرکت» دارند.

معیارهای واجد شرایط بودن ICT

عناوین فرعی زیر اکنون مجموعه های مختلف معیارهای واجد شرایط بودن در برنامه ICT را تجزیه می کنند.

واجد شرایط بودن ICT برای کارکنان

برای ورود به کانادا به عنوان یک انتقال درون شرکتی، کارمندان باید:

  • در حال حاضر در یک شرکت چند ملیتی خارجی (MNC) که به دنبال انتقال کارمندان خارجی به کانادا است مشغول به کار باشید.
  •  به شرکتی منتقل شوند که با شرکتی که در حال حاضر در آن مشغول به کار هستند، رابطه واجد شرایط دارد
  •  در یک شرکت قانونی و مستمر در کانادا مشغول به کار شوید
  •  تمام الزامات مهاجرتی کانادا برای ورود موقت را رعایت کنید
  •  حداقل یک سال (از سه سال گذشته) به طور مداوم به طور تمام وقت در موقعیتی مشابه با موقعیتی که در کانادا خواهند داشت کار کرده باشند.

برخی از استثنائات وجود دارد زیرا به نکته نهایی در لیست بالا مربوط می شود.  این استثناها عبارتند از:

  • اگر کارمند به جای تمام وقت برای MNC خارجی کار می کرد، IRCC ممکن است عوامل دیگری مانند تعداد سال سابقه کار با شرکت خارجی، شباهت موقعیت با موقعیت در کانادا، میزان  موقعیت پاره وقت و اینکه آیا نشانه هایی وجود دارد که شرکت به دنبال سوء استفاده از هدف مجوز کار ICT است
  •  اگر اخیراً یک شرکت یا ادغام مربوط به MNC خارجی وجود داشته باشد، لازم نیست کارمند به مدت یک سال در شرکت کار کرده باشد، مشروط بر اینکه کارمند حداقل یک سال در سه دوره قبل برای یکی از شرکت های وابسته کار کرده باشد.  نهاد جانشین باید نشان دهد که منافع، تعهدات، دارایی‌ها و بدهی‌های شرکت اصلی را پذیرفته است و به همان نوع کسب‌وکار شرکت اصلی ادامه می‌دهد.
نمایش خبر  برنامه کاندیدای استانی بریتیش کلمبیا تخصیص امتیاز را برای متقاضیان تغییر می دهد

واجد شرایط بودن ICT برای شرکت ها

معیارهای واجد شرایط بودن برای یک شرکت استاندارد که به عنوان بخشی از برنامه ICT کارمندان خود را به کانادا منتقل می کند به شرح زیر است.

  • MNC خارجی که به دنبال مجوز کار از طریق برنامه ICT است، باید یک شرکت مادر، شرکت تابعه، شعبه یا رابطه وابسته با یک سازمان کانادایی داشته باشد.
  •  شرکتی که کارمند خارجی را دریافت می کند باید در کانادا فعال باشد نه اینکه صرفاً یک مکان فیزیکی در کانادا داشته باشد
  •  شرکت کانادایی و MNC خارجی باید در حال حاضر تجارت کنند

تبصره: «انجام تجارت» به ارائه کالاها و خدمات به یکدیگر به صورت مستمر گفته می شود

واجد شرایط بودن ICT برای استارت آپ ها

فراتر از معیارهای واجد شرایط بودن برای شرکت‌های استاندارد، برنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات برای شرکت‌های خارجی با هدف آوردن کارمندان مهم به کشور به منظور ایجاد یک کسب‌وکار جدید در کانادا، شرایط متفاوتی دارد.

 به متقاضیان موفق راه اندازی فناوری اطلاعات و ارتباطات، مجوز کار موقت یک ساله ارائه می شود.  این مجوزها ممکن است در صورتی تمدید شوند که شرکت رابطه واجد شرایطی با یک نهاد کانادایی داشته باشد و به فعالیت فعالانه خود در داخل کشور ادامه دهد.  عملیات جدید کانادا نیز باید پرسنل باشد.

 مجوزهای کار ICT برای شرکت های نوپا به شرکت هایی داده می شود که می توانند ظرفیت خود را برای استقرار در کانادا نشان دهند.  نشان دادن این ظرفیت شامل موارد زیر است:

  • ارائه شواهدی مبنی بر اینکه شرکت می تواند از نظر مالی از هزینه های راه اندازی عملیات، از جمله توانایی پرداخت غرامت به کارکنان حمایت کند.
  •  تهیه یک طرح تجاری که طرح های پرسنل را برای عملیات جدید و انجام تجارت در کانادا مشخص می کند
  •  ارائه شواهدی مبنی بر اینکه یک مکان فیزیکی ایمن شده است (یا شرکت در حال ایمن سازی یک فضای فیزیکی برای سازمان است)
  •  نشان دادن اینکه شرکت به اندازه کافی بزرگ خواهد بود تا از وظایف مدیران و/یا مدیرانی که در حال انتقال به کانادا هستند پشتیبانی کند.
  •  نشان دادن اینکه شرکت انتظار دارد تجارت کند و ثابت کند که مدیریت کانادایی واقعاً کارهایی را که در داخل کشور انجام می شود هدایت می کند.
نمایش خبر  ۱۰ فعالیت برتر برای انجام به عنوان یک تازه وارد به کانادا در ماه اگوست ۲۰۲۳

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420