Skip to content
آمار کانادا: تقریباً ۶۰٪ از حرفه‌ایان بهداشت آموزش دیده بین‌المللی، در زمینه تحصیل خود در کانادا اشتغال دارند.

تاریخ انتشار

یک گزارش اخیر آمار کانادا نشان می‌دهد که ۵۸٪ از متخصصان حوزه ی بهداشت آموزش دیده بین‌المللی (IEHPs) در کانادا که برای تبدیل شدن به پرستاران، پزشکان، داروسازان و دندانپزشکان آموزش دیده بودند، در زمینه خود مشغول به کار بودند.

آمار نشان داد که در بین ۲۵۹۶۹۴ IEHP در کانادا، ۷۶٪ از آنها مشغول به کار بودند (مقایسه‌ شده با ۸۰٪ از حرفه‌ایان بهداشتی آموزش دیده کانادایی). این داده‌ها شامل متخصصان بهداشتی بین‌المللی همان کسانی هستند که در یک شغل بهداشتی مشغول به کار نیستند. اطلاعات مربوط به امور مهاجرت کانادا (IRCC) نشان می‌دهد که مهاجران یک چهارم از کارگران در بخش بهداشت را تشکیل می‌دهند و این تعداد در آینده منتظر افزایش است، زیرا ۵۰۰٬۰۰۰ نیروی کار حوزه ی بهداشتی بیشتر از ۵۵ سال دارند و در دهه آینده بازنشسته خواهند شد. دریافت نمودار سطح اهلیت شما برای اقامت کانادا براساس آمار کانادا، نیمی از IEHPs در کانادا در اوایل سالهای کاری اصلی خود، بین سنین ۲۵ تا ۳۴ ساله، به عنوان مهاجر وارد شده‌اند و تقریباً یک سوم تمام IEHPs در یک فاصله زمانی اخیر (بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱) به کانادا مهاجرت کرده‌اند. به طور کلی، دو سومی از IEHPs کمتر از ۵۰ سال سن داشتند. همچنین مشخص شد که ۷ نفر از هر ۱۰ نفر در IEHPs زن بودند.

کجا سکونت دارند؟

بالاترین تعداد از IEHPs در استان انتاریو (۱۱۶۳۱۰) زندگی می‌کردند که توسط بریتیش کلمبیا (۴۵۲۳۵) و آلبرتا (۴۲۰۳۵) دنبال می‌شدند. کمترین تعداد از IEHPs در مناطق شمالی و ایالات اطلس بر ابراز شد. جزیره ادوارد آلبرتا کمترین تعداد را با ۴۷۵ نفر داشت، نوااسکوشیا ۳۱۹۵ نفر ا پذیرش داشت.

نمایش خبر  نتایج PNP 11 آپریل: در اینجا نگاهی به دورهای دعوت برنامه نامزدی استانی 11تا 15 آوریل می‌اندازیم.

کجا تحصیل کرده‌اند؟

گزارش ها نشان می‌دهد که ۶۳٪ از IEHPs در آسیا تحصیل کرده‌اند و ۱۱٪ در یک کشور غربی زبان انگلیسی تحصیل کرده‌اند. به طوری که حدود ۷۵٪ از آنها در منیتوبا تحصیل کرده‌اند، در حالی که ۲۱٪ از IEHPs برنویک تحصیل کرده‌اند.

شغل‌های آنها چیست؟

آمار کانادا می‌گوید که یک سوم از IEHPs در کانادا تحصیل پرستاری کرده‌اند. در میان آنها، پنج شغل برتر عبارتند از پرستاران نظام‌آموز و پرستاران روانپزشکی (۳۴٪)، کارمندان پرستاری، چریکان و همکاران خدمات بیمار (۲۱٪)، کارشناسان پرستاری مجاز (۸٪)، نظافتچی های سبک (۲٪) و کارگزاران خدمات اجتماعی و جامعه (۲٪). بیش از نیمی از IEHPs در جزیره ادوارد آلبرتا به پرستاری تحصیل کرده‌اند. از آن جایی که مراکز آموزش پزشکی در کشور وجود ندارد، حدود ۱۵٪ از کل IEHPs در کانادا به عنوان پزشک مشغول به کار هستند و اکثر آنها در نیوفاندلند و لابرادور زندگی میکنند. همچنین، به دلیل بالا بودن درصد پرسنل بهداشتی IEHPs استان، پیشواز نیوفاندلند و لابرادور برای استخدام پرسنل بهداشتی را داشت (۷۴٪ از پرسنل بهداشتی استان). نوااسکوشیا و ساسکاتچوان نیز هر دو نرخ بالایی از استخدام برای IEHPs در شغل بهداشتی داشتند (بیش از ۶۵٪) در حالی که در بقیه کانادا، تنها ۴۶٪ از IEHPs در شغل بهداشتی مشغول به کار بودند. کمترین تعداد شغل‌های خالی در حوزه بهداشت و درمان آگاهانه اخیراً آمار آگهی‌یافته‌های شغلی در کاناداهای وجود بین‌اینچ (۱۴۷۱۰۰)است.

گزارش IEHPs نشان می‌دهد که با توجه به تعداد بالای IEHPs ساکن کانادا، در کشور هم‌اکنون بسیاری از مهاجرانی که قبلاً وارد شده‌اند وجود دارند که می‌توانند به رفع نیروی کار کمبود در نیروی کار بهداشتی کمک نمایند. یکی از دلایل اصلی نتواستن IEHPs در حرفه خود کار یافتن عدم امکان دریافت مجوز در یک شغل منظم در کانادا است. هر یک از استان‌های کانادا دارای یک سازمان نظارتی متفاوتی هستند که الزامات مختلفی برای متخصصان حوزه ی بهداشت دارند. با این حال، استان‌ها برخی از مشکلات IEHPs را رفع کرده‌اند.

نمایش خبر  سیاست های موقت برای ایرانیان با اقامت موقت در کانادا

بعلاوه، اونتاریو تعدادی قانون جدید را معرفی کرده است که شامل این است که دانشگاه‌های حوزه سلامت باید با محدودیت‌های زمانی برای تصمیم‌گیری در مورد ثبت نام هماهنگ شوند و از دانشگاه‌های تنظیمی سلامت ممنوع شده است که تجربه کاری کانادایی را برای ثبت نام درخواست کنند (با برخی استثناءات).

همچنین، IRCC شش دسته بندی ورود سریع جدید را ایجاد کرده است که از متقاضیان ورود سریع واجد شرایط بر اساس شغل آن‌ها به جای امتیاز سیستم رتبه بندی جامع (CRS) انتخاب می کند. تاکنون در سال ۲۰۲۳، ۲،۰۰۰ دعوت برای درخواست (ITA) برای کسانی که در حرفه‌های بهداشتی فعالیت می‌کنند، صادر شده است.

همچنین، در اکتبر ۲۰۲۲، IRCC امکان آن را فراهم کرده است که پزشکانی که قبلاً به عنوان اقامت‌های موقت در کانادا به عنوان امکانات عملیاتی فعالیت می‌کردند، برای درخواست ورود سریع واجد شرایط شوند. قبلاً این امکان وجود نداشت، زیرا بیشتر پزشکان به عنوان خوداشتغال در نظر گرفته می‌شدند.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420