Skip to content
سه راه برای مهاجران جدید به کانادا برای صرفه‌جویی در خرید از فروشگاه مواد غذایی

تاریخ انتشار

 

سه راه برای مهاجران جدید به کانادا برای صرفه‌جویی در خرید از فروشگاه مواد غذایی

همان‌طور که در کشورهای دیگر جهان اتفاق افتاده است، کانادا نیز با افزایش هزینه‌های زندگی برای اکثر کالاها و خدمات – از جمله مواد غذایی – روبه‌رو شده است.
بنابر دلایل آشکار، قابلیت خرید به قیمت مناسب مواد غذایی، کلیدی برای زندگی راحت در کاناداست، زیرا به افراد مهاجر و خانواده‌هایشان امکان می‌دهد کالاهای ضروری روزمره را برای آن‌ها تهیه کنند.
با افزایش هزینه‌های زندگی در کانادا، این مقاله سه استراتژی را به نمایش می‌گذارد که همه کانادایی‌ها – و به ویژه مهاجران جدید به کانادا – می‌توانند از آن‌ها برای صرفه‌جویی در فروشگاه مواد غذایی استفاده کنند.
1. تطابق قیمت (Price Matching)
تطابق قیمت شامل یک سیاست است که به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد که وارد فروشگاه شده و اثبات کنند که یک خریدار رقیب محصول مشابهی را با یک قیمت کمتر در فروشگاه خود ارائه می‌دهد. این می‌تواند هر محصولی باشد، از موز تا کاغذ توالت.
در اینجا، فروشگاه‌های مواد غذایی با سیاست تطابق قیمت قیمت محصول مورد نظر را تنظیم می‌کنند، به مشتریان این امکان را می‌دهند که محصول مذکور را با قیمت کمتر خریداری کنند.
توجه: سیاست‌های تطابق قیمت ممکن است در هر فروشگاه متفاوت باشد، زیرا فروشنده های مختلف ممکن است سیاست گذاری های متفاوتی در رابطه با قیمت گذاری داشته باشند.

خرید عمده
بسیاری از فروشگاه‌های مواد غذایی کانادا، تخفیفی برای هر موردی از یک محصول خاص ارائه می‌دهند که مشتریان هنگام خرید تعداد زیادی از آن را خریداری می‌کنند. به عبارت دیگر، اگر یکی از یک محصول خاص مثلاً نوشابه ورزشی ۳ دلار هزینه داشته باشد، یک فروشگاه ممکن است ۳ بسته نوشابه را با قیمت ۷ دلار ارائه دهد.

نمایش خبر  اکسپرس انتری: آیا برای قرعه‌کشی بر اساس دسته‌های حرفه‌ای ویژه واجد شرایط نیستید؟

بنابراین به این معناست که با خرید سه بطری/ظروف از آن نوشابه ورزشی، مشتری هر نوشیدنی را با قیمت ۲.۳۰ دلار به جای ۳ دلار خواهد خرید. این برای صرفه‌جویی در فروشگاه مواد غذایی می‌تواند راهی عالی باشد، به خصوص اگر شما در حال خرید مواد غذایی برای تعداد زیادی از افراد در خانه‌تان هستید یا آیتم‌هایی را خریداری می‌کنید که می‌توانید در خانه خود به منظور استفاده در آینده نگهداری کنید (نظیر توالت کاغذ، مواد غذایی نگهداری شده و غیره).

استفاده از کوپن‌ها
کوپن‌ها یک راه متداول دیگر برای صرفه‌جویی در فروشگاه مواد غذایی هستند. با استفاده از کوپن‌هایی که از طریق ایمیل، برنامه‌های تلفن همراه یا کوپن‌هایی که همراه روزنامه یا پست الکترونیکی تحویل می‌شوند، مشتریان کانادا می‌توانند از تخفیفاتی که خود خرده‌فروش از طریق این کوپن‌ها ارائه می‌دهد، بهره‌مند شوند.

غالباً، کوپن‌ها می‌تواند باعث صرفه جویی ۵۰ سنت تا چند دلار روی هر محصول شود، اما اگر کوپن‌ها به صورت هوشمندانه استفاده شود، این صرفه‌جویی‌ها به سرعت می‌تواند مقدار خوبی از پول برای مهاجران جدید صرفه‌جویی کند.

رویکرد در برابر افزایش هزینه‌های زندگی برای مهاجران جدید به کانادا
مورد بالا تنها یک راه است که مهاجران جدید می‌توانند با زندگی هزینه‌های افزایش یافته در کانادا روبرو شوند.

علاوه بر راهکارها و ترفندهایی که بالاتر ذکر شد، دولت کانادا – هم در سطح استانی و هم در سطح فدرال – راه‌های متعددی برای مقابله با افزایش هزینه‌های زندگی به شهروندان کشور ارائه می‌دهد.

در سطح فدرال، برخی از حمایت‌هایی که به شهروندان ارائه می‌شود عبارتند از:

  • اعتبار مالیاتی کالاها و خدمات (GST) که انتظار می‌رود به تقریباً ۱۱ میلیون کانادایی با درآمد کمتر تا متوسط کمک مالی ارائه دهد.
  • تسهیلات مالی تخصیص یافته به کارگران کانادایی (CWB) که هدف آن تکمیل درآمد برای پایین‌دست‌ترین دریافت‌کنندگان درآمد کانادا است.
  • تسهیلات دندانپزشکی کانادا (Canada Dental Benefit) که طراحی شده است تا مراقبت‌های دندانپزشکی قابل پرداخت را از طریق پرداخت‌های خالی از مالیات برای پوشش هزینه‌های دندانپزشکی کودکان زیر ۱۲ سال فراهم آورد.
نمایش خبر  طبق حکم دادگاه فدرال ، سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا می تواند درخواست مجوز تحصیل کانادا را به دلیل نمرات پایین رد کند

در سطح استانی، مناطق مختلفی در کانادا برای ساکنین خود تسهیلات مشابهی فراهم می‌کنند. نمونه‌ها عبارتند از:

  • تسهیلات کودک انتاریو (Ontario Child Benefit)
  • برنامه‌های مسکن ارزان در البرتا (Affordable Housing programs in Alberta)
  • مالیات کودکی در زمینه کودکان در سن بچه‌ای (British Columbia Early Childhood Tax Benefit) بریتیش کلمبیا

برای دسترسی به لیست کامل تسهیلات استانی و قلمرویی، می‌توانید در اینجا در لینک پیدا کنید، جایی که پیوندهایی به صفحات آنچه که هر استان و قلمرو در کانادا ارائه می‌دهد در زمینه تسهیلات و برنامه‌های دولتی وجود دارد.