Skip to content
آیا برای کارفرمایان غیرقانونی است از مهاجران در مورد عدم تجربه کاری کانادایی آنها سؤال کنند؟

تاریخ انتشار

آیا برای کارفرمایان غیرقانونی است از مهاجران در مورد عدم تجربه کاری کانادایی آنها سؤال کنند؟

عدم تجربه کاری کانادایی یک مانع رایج است که مهاجران هنگام تلاش برای کار معنادار در کشور جدید خود با ان روبرو می شوند.

کمیسیون حقوق بشر انتاریو موانع دیگری را شناسایی کرده است که مهاجران هنگام پیدا کردن شغلی منطبق با تحصیلات، مهارت ها و تجربه خود تجربه می کنند. اینها می تواند شامل:

کارفرمایان اعتبارات و تجربه های خارجی را به رسمیت نمی شناسند

مشکلات زبان و ارتباطات کارفرمایان

در جایگزین کردن کارمند در محل کار و فراهم نکردن فرصت های یادگیری مرتبط با شغل، مفید نبودن برای پست های شغلی

رد شدن زیرا تصور می شود “بسیار واجد شرایط” هستند

الزامات دلخواه برای “تجربه کانادایی”

تبعیض صریح

براساس قانون حقوق بشر کانادا، برای یک کارفرمای بخش فدرال غیرقانونی است از نامزدها در مورد سن، جنس یا جنس، جهت گیری جنسی، هویت و بروز جنس، وضعیت تأهل، وضعیت خانوادگی، نژاد، رنگ، دین و ناتوانی ذهنی یا جسمی سؤال کند.

بسياري از كارفرمايان در كانادا به عنوان خصوصي در نظر گرفته مي‌شوند و تحت قوانين استاني تحت نظارت قرار دارند نه فدرال. با این حال، قوانین استان‌ها به طور عمده منعکس‌کننده قوانین فدرال و حقوق بشر است.

دادگاه‌های حقوق بشر اعلام کرده‌اند که سؤالات در مورد «تجربه کانادایی» ممکن است تبعیض تلقی شود، مگر اینکه این نوع تجربه یک الزام شغلی واقعی و مشروع باشد.

وقتی کارفرما از متقاضیان درخواست می‌کند که برای شغل داشتن تجربه کاری کانادایی داشته باشند، این می‌تواند بر اساس مواردی مانند نژاد، نسب، محل تولد و اصالت قومی به عنوان تبعیض در نظر گرفته شود.

نمایش خبر  برنامه مدرسه کانادا در طول زمستان چگونه است؟

کمیسیون حقوق بشر انتاریو راهنمایی با عنوان «حذف مانع «تجربه کانادایی» – راهنمای کارفرمایان و ارگان‌های نظارتی» منتشر کرده است که در آن ذکر شده است که نیاز به داشتن تجربه کاری کانادایی ممکن است نقض قانون حقوق بشر انتاریو باشد. این راهنما نحوه اطمینان از اینکه الزامات شغلی مشروع هستند و بهترین شیوه‌های پیروی برای کارفرمایان و ارگان‌های نظارتی را تعیین می‌کند.

کارفرما چه سؤالاتی مجاز است از من بپرسد؟

کارفرمایان مجاز هستند سؤالات دربارۀ صلاحيت‌های شما و توانایی شما در انجام کار را بپرسند. در سراسر کانادا قوانینی وجود دارد که برای حفاظت از کارگران در جای خود قرار گرفته‌اند. حقوق کارگران خارجی در کانادا نیز تحت قوانین کار فدرال و استانی / سرزمینی محافظت می‌شوند.

کارگران کانادایی حق دارند در محل کار به طور منصفانه و بدون تبعیض مورد برخورد قرار گیرند.

قانون حقوق بشر کانادا تبعیض را بر اساس جنس، نژاد، قومیت و دلایل دیگر ممنوع می‌کند. این همچنین برای ساکنین دائم و کسانی که در کانادا با ویزای کار یا تحصیل در حال کار هستند، اعمال می‌شود.