Skip to content
جمعیت کانادا به لطفا مهاجرت به 40 میلیون نفر رسیده است

تاریخ انتشار

جمعیت کانادا به لطفا مهاجرت به 40 میلیون نفر رسیده است

جمعیت کانادا بیش از 40 میلیون نفر است.

اداره آمار کانادا یک ” جمعیت شمار” دارد که جمعیت کانادا را بر اساس عوامل مختلف مانند روند اخیر تولد، مرگ و داده های مهاجرت در زمان واقعی تخمین می زند. در این ساعت امروز قبل از ساعت 3 بعد از ظهر روز جمعه 16 ژوئن به 40 میلیون رسید.

“این یک نقطه عطف هیجان انگیز برای کانادا است. این نشانه ی محکمی است که کانادا همچنان یک کشور پویا و پذیرا و پر از پتانسیل رشد است” به گفته آنیل آروآ در بیانیه ای به رسانه ها.

نرخ رشد جمعیت کانادا در حال حاضر 2.7 درصد است، که بالاترین نرخ رشد سالانه از سال 1957 است، زمانی که کانادا در حال تجربه افزایش جمعیت پس از جنگ بود.

بر اساس اطلاعات اداره آمار کانادا، معیت کانادا در سال 1997 به 30 میلیون رسید و ممکن است تا سال 2043 به 50 میلیون برسد اگر روندهای فعلی ادامه یابد.

سال گذشته، جمعیت کانادا با کاهش 1.05 میلیون نفر بطور کلی افزایش یافت. آمار کانادا گزارش داد که 96 درصد از این افزایش به دليل مهاجرت بین المللي (دائمي و موقت) بود.

در سال 2022، کانادا 437,180 مهاجر را به کشور خود پذیرفت، با توجه به هدف های بالای مهاجرت کانادا.

طرح سطوح مهاجرت


مهاجرت یکی از راه‌های اصلی کشور برای مقابله با چالش‌های جمعیتی است. کانادا جمعیت پیری دارد و نرخ تولد طبیعی برای رشد جمعیت کافی نیست. در نتیجه، کانادا به مهاجران نیاز دارد تا نیروی کار کشور را حفظ و افزایش دهد.

نمایش خبر  انتاریو، بریتیش کلمبیا و منیتوبا در آخرین دراو از برنامه کاندیدای استانی دعوت نامه صادر می کنند

مهاجرت تقریباً 100٪ از رشد نیروی کار کانادا را تشکیل می‌دهد. بر اساس اطلاعات وزارت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا، تا سال 2023، پیش‌بینی می‌شود مهاجران حدود 30٪ جمعیت کانادا باشند.

بر اساس طرح سطوح مهاجرت کانادا، این کشور قصد دارد هر ساله بیش از 460 هزار مهاجر جدید را در کشور بپذیرد . اهداف مهاجرت کانادا تقویت اقتصاد، ادغام خانواده‌ها و کمک به پناهندگان است.

در سال 2023، هدف جدید جمعیتی کانادا 465 هزار نفر جدید با اقامت دائم است. این هدف در سال 2024 به 485 هزار نفر و در سال 2025 به 500 هزار نفر افزایش خواهد یافت.

مهاجرت اقتصادی بزرگترین دسته در این طرح است که پس از آن مهاجرت دسته خانوادگی قرار دارد و نشان می‌دهد که کانادا به ادغام خانواده‌ها متعهد است. دسته نهایی، دسته بشردوستانه و پناهندگان است که قرار است در سال‌های آینده بیش از 70 هزار نفر در سال باقی بماند.