Skip to content
سازمان مهاجرت کانادا (IRCC) اولین قرعه کشی اکسپرس اینتری را در ماه آوریل برگزار می کند.

تاریخ انتشار

سازمان مهاجرت کانادا (IRCC) اولین قرعه کشی اکسپرس اینتری را در ماه آوریل برگزار می کند.

سازمان مهاجرت کانادا قرعه کشی اکسپرس اینتری دیگری را برگزار می‌کند.سازمان مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) در مجموع 3500 دعوت نامه برای اِپلای (ITAs) به داوطلبان در قرعه کشی برنامه ی جامع صادر کرد. حداقل امتیاز حدنصاب سیستم جامع رتبه بندی (CRS)  486 بود. در قرعه کشی برنامه ی جامع، نامزدها از گروه تجربه کانادا(CEC)  برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP) و برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP) در نظر گرفته می شوند.

این قرعه کشی، سه قرعه کشی متوالی اکسپرس اینتری را به دنبال دارد که در آن 7000 نامزد دعوت شده بودند. آخرین قرعه کشی در 29 مارس نیز کمترین امتیاز CRS از دسامبر 2020 یعنی 481 امتیاز را داشت.

در سال 2023، ITAهای بیشتری نسبت به کل سال 2022 صادر شده است.

نوامبر گذشته،IRCC  بلندپروازانه ترین برنامه سطوح مهاجرت خود را تا به امروز معرفی کرد. این طرح اهداف مهاجرتی را برای ساکنان دائمی در تمامی مشاغل در طول سه سال مشخص می کند. امسال، 82880 نفر از طریق اکسپرس اینتری، اقامت دائم دریافت خواهند کرد که تا سال 2025 به 114000 نفر در سال خواهد رسید.

یک ماه بی نظیر برای اکسپرس اینتری

مارس یک ماه بی سابقه در تاریخ اکسپرس اینتری بود. IRCC طی 4 قرعه کشی، 21667 ITA را صادر کرد. این رقم دومین رقم برتر ماهانه از زمان راه اندازی اکسپرس اینتری در ژانویه 2015 بود. رکورد بیشترین کاندیداهای دعوت شده در یک ماه در فوریه 2021 ثبت شد، زمانی که IRCC از 27,332 نامزد در یک قرعه کشی دعوت کرد که کاندیداهای کلاس تجربه کانادا را هدف قرار داد.

نمایش خبر  انتاریو از فارغ‌التحصیلان بین‌المللی و کارکنان در 5 قرعه‌کشی PNP دعوت می‌کند

قرعه کشی امروز به دنبال سه مورد از دومین قرعه کشی های بزرگ اکسپرس اینتری است که تاکنون رخ داده است. اولین مورد در 15 مارس بود که 700 نامزد با امتیاز CRS 490 دعوت شدند.

معمولا، قرعه کشی اکسپرس اینتری فقط هر دو هفته یک بار در روزهای چهارشنبه انجام می شود. با این حال، قرعه کشی بعدی کمی بیش از یک هفته بعد، در 23 مارس انجام شد و IRCC از 7000 نامزد دیگر با امتیاز CRS حتی پایین تر از 484 دعوت کرد.

قرعه کشی 7000 کاندید دیگر (برای نامزدهایی با حداقل امتیاز CRS 481) در 29 مارس انجام شد. این قرعه کشی تعداد 21000 نامزد بیشتر در سه هفته متوالی دعوت شدند. 667 نامزد باقی مانده در 1 مارس در قرعه کشی که فقط برنامه نامزدهای استانی را هدف قرار داده بود دعوت شدند.

PGWP از 6 آوریل در دسترس است.

قرعه کشی های بزرگ همه برنامه ها ممکن است برای نامزدهای CEC مفید باشد، که بسیاری از آنها نگرانی های فزاینده ای را ابراز کرده اند زیرا مجوزهای کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) آنها به زودی منقضی می شود.

برای کمک به دارندگان PGWP، وزیر مهاجرت، شان فریزر، اخیراً اعلام کرد که از 6 آوریل، افراد PGWP واجد شرایط درخواست برای تمدید مجوز کار آزاد 18 ماهه هستند.

PGWP یک مجوز کار آزاد یک بار مصرف برای دانشجویان بین المللی است که از یک موسسه پس از متوسطه در کانادا فارغ التحصیل می شوند. اگر PGWP یک نامزد قبل از دریافت ITA منقضی شود، دیگر واجد شرایط درخواست اقامت دائم نیستند. یافتن یک مجوز کار جایگزین یا به دست آوردن سابقه بازدید می تواند گران و زمان بر باشد.

نمایش خبر  آنچه باید قبل از نقل مکان به بریتیش کلمبیا بدانید

بین نوامبر 2022 و فوریه 2023، تعداد کمی از نامزدهای CEC به دلیل وقفه شش هفته ای برنامه ریزی نشده قرعه کشی و به دنبال آن چهار قرعه کشی ویژه برنامه که نامزدهای CEC را هدف قرار نمی دادند، ITA دریافت کردند.

اکسپرس اینتری چیست؟

اکسپرس انتری یک برنامه مدیریت برنامه است که در سال 2015 تأسیس شد. این برنامه برای ارزیابی عینی مهاجران اقتصادی با مهارت بالا بر اساس معیارهایی مانند شغل، سابقه کار، سن، توانایی زبان، تحصیلات و سایر عوامل سرمایه انسانی توسعه یافته است. این عوامل با استفاده از سیستم رتبه بندی جامع رتبه بندی و امتیازدهی می شوند.

هرچه امتیاز CRS بالاتر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که یک نامزد دعوت نامه ای برای درخواست برای اقامت دائم دریافت کند. هنگامی که یک نامزد ITA دریافت کرد، 60 روز فرصت دارد تا درخواست نهایی خود را به IRCC ارسال کند. سپس یک افسر، درخواست را ارزیابی می کند و تصمیم می گیرد که آیا نامزد برای وضعیت اقامت دائم تایید شده است یا خیر.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420