Skip to content
کانادا پروازهای ورودی از آفریقای جنوبی و کشورهای همسایه را ممنوع کرد

تاریخ انتشار

مقامات بهداشتی، سفر به کشورهای آفریقای جنوبی را برای جلوگیری از گسترش سویه جدید کووید ۱۹ متوقف کردند.

دولت کانادا اعلام کرد که سفر به جنوب آفریقا را محدود می کند، منطقه ای که مواردی از سویه جدید کووید ۱۹ را گزارش کرده اند.

از ۲۶ نوامبر، تمامی اتباع خارجی که در ۱۴ روز گذشته در مسیر هفت کشور متاثر از سویه جدید کووید ۱۹ سفر داشته‌اند، اجازه ورود به کانادا را نخواهند داشت. کشورهای متاثر عبارتند از: آفریقای جنوبی، نامیبیا، زیمبابوه، بوتسوانا، لسوتو، اسواتینی و موزامبیک.

شهروندان کانادایی و دارندگان اقامت دائم، اجازه بازگشت به خانه را خواهند داشت، اما باید به طور غیرمستقیم به خانه پرواز کنند و از کشور ثالثی عبور کنند که در آنجا نیز باید آزمایش کووید ۱۹ مولکولی انجام دهند.

ژان ایو دوکلوس، وزیر بهداشت کانادا گفت: افرادی که قبلاً در کانادا بوده‌اند و طی دو هفته گذشته به این مناطق سفر کرده‌اند، باید آزمایش کووید ۱۹ را انجام دهند و تا زمانی که نتیجه آزمایش منفی دریافت نکنند، در قرنطینه بمانند.

عمر الغبرا وزیر حمل و نقل گفت: اقدامات جدید حداقل تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۲ اعمال خواهند شد.

امروز ورود اتباع خارجی را که در ۱۴ روز گذشته به آفریقای جنوبی سفر کرده اند ممنوع می کنیم. ما همچنین آزمایش را برای همه کانادایی‌هایی که وارد کانادا می‌شوند و در ۱۴ روز گذشته به آفریقای جنوبی سفر داشته‌اند اجباری می‌کنیم.

این اطلاعیه پس از آن منتشر شد که سازمان بهداشت جهانی (WHO) سویه جدید کووید ۱۹ را که با نام امیکرون یا B.1.1.529 نیز شناخته می شود، به عنوان سویه نگران کننده‌ای نامید. تاکنون، نوع امیکرون در آفریقای جنوبی، بوتسوانا، و همچنین در اسرائیل، بلژیک و هنگ کنگ شناسایی شده است. به گفته ترزا تام، مدیر ارشد بهداشت عمومی، این بیماری در کانادا یافت نشده است.

نمایش خبر  بررسی کلی هزینه های اقامت دائم برای مسیرهای مهاجرت اقتصادی در سال 2024

وزیر حمل و نقل، کانادایی‌هایی را که به دلیل محدودیت‌ها قادر به بازگشت به خانه نیستند، تشویق کرد که با مرکز مراقبت اضطراری تماس بگیرند.