Skip to content
۸ سؤال پرتکرار در مورد ارزیابی‌های اعتبار آموزشی (ECAs) از متقاضیان WES که به کانادا مهاجرت می‌کنند پرسیده می‌شود

تاریخ انتشار

در اینجا به این هشت سؤال از رایج‌ترین سوالاتی که متقاضیان WES در مورد ارزیابی اعتبار آموزشی (ECAs) دارند پاسخ داده می‌شود.

در مورد ارزیابی‌های اعتبار آموزشی (ECAs) از متقاضیان WES که به کانادا مهاجرت می‌کنند در اینجا به هشت مورد از رایج‌ترین سوالاتی که متقاضیان WES در مورد ارزیابی اعتبار آموزشی (ECAs) دارند پاسخ داده می‌شود.

مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا) از متقاضیانی که مسیر مهاجرت کانادا، به ویژه مسیر اکسپرس اینتری را دنبال می‌کنند، می‌خواهد تا یک ارزیابی اعتبار آموزشی ارائه دهند. (ارزیابی سوابق تحصیلی)

هر ECA ارائه شده توسط یک مهاجر کانادایی آینده نگر توسط IRCC بررسی می‌شود تا برابری اعتبارات آموزشی (مدرک تحصیلی، دیپلم، گواهی نامه و غیره) کسب شده در کشورهای دیگر را ارزیابی کند و آن‌ها را با استانداردهای کانادا مقایسه کند.

خدمات آموزشی جهانی (موسسه خدمات آموزشی جهانی در کانادا) یکی از پنج سازمانی است که توسط IRCC برای ارائه ECAs (شامل ECA برای پزشکان و داروسازان نمی‌شود) برای مدارک و دیپلم‌های اخذ شده در خارج از کشور تعیین شده است.

نکته: WES صلاحیت‌های شغلی یا تجاری را ارزیابی نمی‌کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد برنامه‌های مهاجرتی IRCC، به متقاضیان توصیه می‌کنیم به وب سایت IRCC’s  مراجعه کنند. در اینجا به هشت سؤال رایجی که متقاضیان WES در مورد ECAs پرسیده‌اند، پاسخ می‌دهیم.

۱)ECA به من اجازه می‌دهد در کانادا چه کار کنم؟

  • ECA برای اعمال در برنامه‌های IRCC خاص مورد نیاز است.
  • ECA از WES, متقاضیان می‌توانند:
  • IRCC آشنا شوند و از شرایط لازم برای مهاجرت به کانادا آگاه باشند.
  • .
  • (PNP) را برآورده کنید.
  • IRCC واجد شرایط شوید.
  • .
  • WES خود را ذخیره کنند.
نمایش خبر  برنامه نامزدی استانی: آیا مهاجران در استانی که به آن وارد می شوند اقامت می کنند؟

۲) چقدر طول می‌کشد تا ECA از WES به دست آید؟

WES یکی از کوتاه‌ترین استانداردهای خدمات پردازش را در بین تمام ارائه دهندگان ECA در کانادا تنها با ۳۵ روز دارد.لطفاً توجه داشته باشید که این استاندارد خدمات ۳۵ روزه پس از دریافت، بررسی و تأیید تمام مدارک تحصیلی و دریافت کامل وجه آغاز می‌شود.

۳) آیا می‌توانم تمام مدارکم را ارزیابی و در گزارش ECA بگنجانم؟

ECA ها معمولاً تنها یک متقاضی را ارزیابی می‌کنند که بالاترین مدرک تحصیلی بین المللی کسب شده را دارد.

متقاضی که می‌خواهد تمام مدارک تحصیلی خود را ارزیابی کند، می‌تواند پس از ارائه درخواست ECA خود، چنین درخواستی را به WES ارائه دهد.

اگرچه متقاضیان ECA معمولاً تنها باید بالاترین اعتبار کسب شده خود را برای ارزیابی ارائه دهند، اما استثناهایی در این مورد وجود دارد.جزئیات بیشتر در مورد این استثناها و دیگر اطلاعات جدید در مورد ECAs را می‌توانید در این پست وبلاگی ببینید:

مقررات جدید برای ارزیابی اعتبار آموزشی کانادا (ECA).

۴) آیا می‌توانم دریافت کننده دیگری را به برنامه ECA خود اضافه کنم؟

بله. متقاضیان WES می‌توانند این درخواست را از طریق حساب WES خود انجام دهند.

متقاضیان می‌توانند دفاتر برنامه مهاجرت استانی (PNP)، وکلای مهاجرتی خاص، یا مشاوران مهاجرتی دارای مجوز را به عنوان دریافت کنندگان ECA خود در طول برنامه ارزیابی اعتبار اولیه یا بعداً انتخاب کنند.

۵) آیا می‌توانم گزارش ECA خود را به یک دریافت کننده یا موسسه آمریکایی ارسال کنم؟

نه. WES تنها متقاضی ECA را به دفاتر IRCC، PNP در سراسر کانادا، شرکت‌های حقوقی مهاجرتی خاص، و مشاوران مهاجرتی دارای مجوز می‌فرستد.

نمایش خبر  با کاهش اندکی نیروی کار کانادا، اشتغال افزایش می یابد

۶) آیا می‌توانم گزارش ارزیابی استاندارد خود را (غیر-ECA) به IRCC ارسال کنم؟

بله. متقاضیان می‌توانند این درخواست را از طریق حساب کاربری خود انجام دهند.

۷) چگونه می‌توانم گزارش منقضی شده ECA خود را برای IRCC تمدید کنم؟

یک ECA اولیه از WES به مدت پنج سال از تاریخ صدور معتبر است

.برای تمدید اعتبار ECA های WES، متقاضیان می‌توانند به حساب آنلاین WES خود مراجعه کرده و یک کپی دیگر از ECA را برای IRCC سفارش دهند.این امر اعتبار ECA متقاضی را برای پنج سال دیگر تمدید خواهد کرد.

۸) آیا هرگز باید ECA خود را به گزارش ارزیابی استاندارد WES ارتقا دهم؟

WES می‌تواند به متقاضیان مهاجرت به کانادا کمک کند تا ECA خود را در صورت نیاز ارتقا دهند.

ECAs به وضوح بیان می‌کند که این گزارش تنها برای اهداف مهاجرتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با این حال، ممکن است زمانی برسد که کارفرمایان، کالج‌ها، دانشگاه‌ها، و نهادهای صدور مجوز حرفه‌ای در کانادا به اطلاعاتی نیاز داشته باشند که در یک ECA گنجانده نشده باشد. یک گزارش ارزیابی WES می‌تواند دوره به دوره (دوره به دوره) یا سند به سند (سند به سند) این نیاز را برآورده کند.

برای آشنایی بیشتر با گزارش‌های CxC و DxD و نحوه ارتقا ECA این پست وبلاگی را مطالعه کنید.