Skip to content
کانادا مجوز کار برای ساکنان هنگ کنگ را تمدید می کند

تاریخ انتشار


کانادا مجوز کار آزاد را برای هنگ کنگی ها تا دو سال دیگر تمدید می کند.
شان فریزر، وزیر مهاجرت کانادا، به تازگی اعلام کرده است که کانادا، گزینه های مجوز کار آزاد خود را برای اتباع هنگ کنگ گسترش می دهد. این وزیر صبح امروز در گفتگو با تورنتو گفت که مجوز کار آزاد (OWP)موجود برای ساکنان هنگ کنگ، که قرار بود امروز منقضی شود، دو سال دیگر تمدید خواهد شد.
برای واجد شرایط بودن، ساکنان هنگ کنگ باید در ۱۰ سال گذشته با یک دیپلم یا مدرک فوق دیپلم کانادایی، فارغ التحصیل شده باشند، که تغییری نسبت به شرایط فعلی پنج ساله دارد، یا یک مدرک معادل خارجی داشته باشند که بتوانند برای آن یک اعتبار آموزشی دریافت کنند. یک برنامه مدرک فوق دیپلم، باید حداقل دو سال باشد.
ساکنان هنگ کنگ که در حال حاضر به طور موقت در کانادا هستند، از جمله بازدیدکنندگان، دانشجویان و کارگران، می توانند به صورت آنلاین از داخل کانادا درخواست کنند. کسانی که از خارج درخواست می کنند، مشمول محدودیت های فعلی سفر می شوند و ممکن است در این زمان نتوانند به کانادا بیایند، مگر اینکه پیشنهاد شغلی داشته باشند یا معافیت سفر داشته باشند و تمام الزامات بهداشت عمومی را رعایت کنند.ساکنان هنگ کنگ که به کانادا سفر می کنند در حال حاضر باید مدرکی مبنی بر منفی بودن تست COVID-19 نشان دهند.
مسیرهای اقامت دائم کانادا برای هنگ کنگی ها
کانادا همچنین دارای مسیرهای اقامت دائمی است که به ساکنان هنگ کنگی که برخی یا تمام دوره های تحصیلات پس از متوسطه خود را در کانادا به پایان رسانده اند، اختصاص داده شده است. دو جریان وجود دارد:
جریان اول به ساکنان هنگ کنگ که در سه سال گذشته از یک موسسه عالی کانادا فارغ التحصیل شده اند، اقامت دائم می دهد.
جریان دوم به ساکنان هنگ کنگ که از یک موسسه عالی در کانادا یا خارج از کشور فارغ التحصیل شده اند و حداقل یک سال سابقه کار در کانادا دارند، اقامت دائم می دهد.
براساس این دو جریان، متقاضیان اصلی (دانشجو)نیز ممکن است شامل همسر، شریک زندگی و فرزندان وابسته باشند.
متقاضی اصلی باید گذرنامه صادر شده توسط یکی از موارد زیر را را داشته باشد:

  • منطقه ویژه اداری هنگ کنگ از جمهوری خلق چین؛
  • انگلستان به یک تبعه بریتانیا در خارج از کشور، به عنوان شخصی که در هنگ کنگ متولد، شده است.
    هنگ کنگی ها در کانادا
    هنگ کنگ همواره یکی از بزرگ ترین منابع مهاجران کانادا بوده است. براساس داده های سرشماری سال ۲۰۲۱، ۲۱۳،۸۵۵ مهاجر در کانادا وجود داشت که هنگ کنگ را به عنوان محل تولد خود انتخاب کردند و آن را در میان پنج کشور منبع آسیایی برای مهاجران در کانادا قرار دادند.
    تا سال ۱۹۹۷ هنگ کنگ منبع شماره یک مهاجرت به کانادا بود و سالانه بیش از ۳۰ هزار نفر از ساکنان هنگ کنگ به کانادا مهاجرت می کردند. کانادا با هنگ کنگ به عنوان مستعمرات سابق بریتانیا تاریخ مشترکی دارد که به ایجاد یک رابطه اقتصادی قوی کمک کرد. در سال ۱۹۹۷ هنگ کنگ دیگر مستعمره بریتانیا نبود و به دولت چین تحویل داده شد و تعداد آن به طور قابل توجهی کاهش یافت.
    داده ها نشان می دهد که کانادا بین ژانویه تا نوامبر 2022 از 3750 ساکن دائمی جدید از هنگ کنگ استقبال کرده است. . این تعداد بر اساس 2295 نفر در سال 2021 است. علاوه بر این، حتی در اوج دورانِ پاندمی کووید -۱۹، کانادا هنوز در سال ۲۰۲۰ پذیرای ۱،۰۴۵ ساکن دائمی از هنگ کنگ بود.
    با این حال، از سال ۲۰۱۵ که ۲،۰۹۵ مجوز تحصیل صادر شد، هر سال به صورت مداوم در مجوزهای تحصیلیِ صادر شده، افزایش داشته است که این عدد در سال ۲۰۲۱ به ۶،۳۴۵ و در سال ۲۰۲۲، ۸،۷۰۵ مجوز تحصیل بین ماه های ژانویه تا نوامبر برای هنگ کنگی ها صادر شده است.
    همچنین تعداد مجوزهای کاری صادر شده تحت برنامه تحرک بین المللی بین سال های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ افزایش یافته است، تعداد مجوزهای صادر شده از ۹۸۵ مجوز به ۸۷۹۵ مجوز در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است. داده های سال ۲۰۲۲ بیش از دو برابرِ ۴،۰۰۵ مجوز صادر شده در سال ۲۰۲۱ است.
نمایش خبر  فرصت های شغلی کانادا همچنان در ماه ژوئن به رکوردهای جدیدی می رسد

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420