Skip to content
کانادا قرار است یک قانون حقوق مستاجران را معرفی کند

تاریخ انتشار

امروز از ونکوور، نخست وزیر جاستین ترودو اعلام کرد که قانون حقوق مستاجران در کانادا در بودجه 2024 آینده معرفی خواهد شد.

یک انتشار از دفتر نخست وزیر (PMO) می گوید قانون حقوق مستاجران کانادا نیاز خواهد داشت که مالکین مسکن تاریخچه واضحی از قیمت آپارتمان را افشا کنند. این کمک خواهد کرد تا مهاجران تازه وارد به کانادا ایده بهتری از آن داشته باشند که چقدر باید برای اجاره پرداخت کنند وقتی وارد می شوند و قدرت مذاکره برای نرخ منصفانه را فراهم می کند.

این قانون همچنین عواقبی را برای تخلیه مجدد (مالکینی که مستاجران را تحت پیش فرض اینکه نیاز به بازسازی یک ملک اجاره ای دارند تا یک عضو خانواده بتواند وارد شود اما سپس دوباره واحد را اجاره می دهند) معرفی و یک توافقنامه اجاره استاندارد در سراسر کشور ایجاد خواهد کرد.

PMO همچنین می گوید که در آینده، پرداخت های اجاره به موقع در امتیاز اعتباری فرد در نظر گرفته خواهد شد. ترودو می گوید که با توجه به هزینه بالای اجاره، کانادایی ها شایسته اعتباری هستند که می توانند آن را هنگام درخواست وام استفاده کنند.

او می گوید که قرار است میثاق وام مسکن کانادا را تغییر دهد و “از مالکین، بانک ها، دفاتر اعتباری و شرکت های فینتک می خواهد که مطمئن شوند که تاریخچه اجاره در امتیاز اعتباری شما در نظر گرفته شده است.”

این ممکن است باعث شود تا مهاجران تازه وارد به کانادا بتوانند وقتی آماده خرید خانه اول خود هستند، برای وام های مسکن با نرخ پایین تر واجد شرایط باشند.

نمایش خبر  بخاطر مهاجرت، کانادا بیشترین رشد را در بین کشورهای G7 دارد.در عرض 5 سال جمعیت کانادا 1.8 میلیون نفر افزایش یافت.علت اصلی این افزایش جمعیت مهاجرت است.

در نهایت، دولت قرار است یک صندوق حمایت از مستاجران به ارزش 15 میلیون دلار را راه اندازی کند تا برای سازمان های کمک حقوقی که به حمایت از مستاجران در برابر افزایش ناعادلانه اجاره، تخلیه مجدد یا مالکین بد کمک می کنند، سرمایه فراهم کند.

اجاره در کانادا به عنوان یک مهاجر تازه وارد

اجاره ها در کانادا به سطح جدیدی رسیده اند. بر اساس Rentals.ca، اجاره های درخواستی برای تمام انواع ملک مسکونی در کانادا در فوریه 2024 میانگین 2,193 دلار بود، افزایش سال به سال 10.5٪.

با این حال، در مراکز شهری بزرگتر کانادا بسیار بالاتر است که قیمت میانگین یک آپارتمان یک خوابه در ونکوور 2,653 دلار و در تورنتو 2,495 دلار است.

برای مقایسه، اجاره میانگین یک آپارتمان یک خوابه در کانادا در مارس 2021، 1,685 دلار بود.

مهاجران تازه وارد به خصوص تحت تأثیر هزینه اجاره هنگامی که به کانادا می آیند هستند. داده های آمار کانادا از دسامبر 2023 نشان می دهد که 1 در 6 مهاجر تازه وارد مسکن خود را اجاره می کند. یک مطالعه دیگر از آمار کانادا که در فوریه آخر منتشر شده است نشان می دهد که بیش از یک سوم مهاجران تازه وارد بیش از یک سوم درآمد قبل از مالیات خود را برای اجاره صرف می کنند.

برای کم کردن فشار مالی برای تمام مستاجران در کانادا، دولت فدرال در سراسر سال 2023 اقدامات دیگری را برای کمک به کانادایی ها و مهاجران تازه وارد برای پرداخت اجاره خود معرفی کرد. به عنوان مثال، صندوق مسکن قابل پرداخت یک اقدام 14 میلیارد دلاری است برای حمایت از ساخت مسکن اجاره ای جدید و تعمیر / تجدید کردن مسکن موجود.

نمایش خبر  بریتیش کلمبیا، مانیتوبا و ساسکاچوان ITA را تحت PNP صادر می کنند

دولت همچنین مالیات کالاها و خدمات (GST) را برای توسعه دهندگان به عنوان یک تشویق برای ساخت بیشتر ساختمان های آپارتمان، از جمله مسکن دانشجویی و مسکن سالمندان حذف کرد.