Skip to content
کانادا در آخرین قرعه کشی اکسپرس انتری از 4750 نامزد دعوت می کند

تاریخ انتشار

امتیاز CRS در یازدهمین قرعه کشی همه برنامه ها از 6 ژوئیه به نزول خود ادامه می دهد.

در 23 نوامبر، کانادا جدیدترین قرعه کشی اکسپرس انتری همه برنامه های خود را برگزار کرد.

 این یازدهمین قرعه کشی از زمان از سرگیری قرعه کشی های همه برنامه ها در 6 ژوئیه است.

 اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا برای 4750 نامزد با حداقل امتیاز سیستم رتبه بندی جامع، 491 دعوت نامه صادر کرد. نامزدهای واجد شرایط از دسته تجربه کانادایی، کارگران ماهر فدرال و برنامه تجارت ماهر دعوت شدند. همه برنامه هایی هستند که تحت سیستم اکسپرس اینتری کار می کنند.

 در دسامبر 2020 قرعه کشی های اکسپرس انتری تمام برنامه ها برای بیش از 18 ماه متوقف شد.  قرعه‌کشی‌ها به دلیل عقب ماندگی در برنامه‌های کاربردی ناشی از محدودیت‌های سفر مرتبط با COVID-19 متوقف شد.  در این دوره، فقط برای نامزدهای CEC یا برنامه نامزدهای استانی دعوتنامه برای درخواست صادر شد.  با این حال، در سپتامبر 2021، IRCC نیز قرعه کشی برای CEC را متوقف کرد.

 تعداد ITAها در این قرعه کشی مانند دو مورد قبلی در 9 نوامبر و 26 اکتبر است. امتیاز CRS همچنان با هر دور دو یا سه امتیاز کاهش می یابد.

تغییرات در NOC

در ۱۶ نوامبر، IRCC ​​NOC 2021 را معرفی کرد، بازبینی NOC 2016، سیستم طبقه‌بندی مشاغل ملی که برای تعیین حرفه و سطح مهارت یک داوطلب اکسپرس اینتری استفاده می‌شود را نشان میدهد.

 سیستم جدید مشاغل را بر اساس آموزش، تحصیلات، تجربه و مسئولیت  دسته بندی می کند.  سیستم جدید TEER سطوح مهارت 0-E NOC 2016 را بازبینی کرده و معادل پنج TEERS ایجاد کرده است.

نمایش خبر  قصد دارید با یک DUI گذشته با اتومبیل وارد کانادا شوید؟
NOC 2016NOC 2021
Skill Type 0TEER 0
Skill Level ATEER 1
Skill Level BTEER 2
Skill Level BTEER 3
Skill Level CTEER 4
Skill Level DTEER 5

با معرفی سیستم TEER، اکنون 16 شغل جدید واجد شرایط اکسپرس اینتری هستند، در حالی که سه شغل واجد شرایط نیستند.  مشاغل غیر واجد شرایط ممکن است همچنان تحت سایر مسیرهای مهاجرت اقتصادی مانند برنامه های نامزد استانی قابل پذیرش باشند.

 هدف معرفی مشاغل جدید و هدف قرار دادن بخش هایی است که کانادا در حال حاضر با کمبود نیروی کار ماهر مانند فناوری، مراقبت های بهداشتی و رانندگان کامیون مواجه است.

 در اینجا 16 شغل جدید واجد شرایط آمده است.

  • مدیران حقوق و دستمزد
  •  دستیاران دندانپزشکی و دستیاران آزمایشگاه دندانپزشکی
  •  دستیاران پرستار، دستور دهندگان، و همکاران خدمات بیمار
  •  دستیار فنی داروخانه و دستیار داروخانه
  •  دستیار معلم دوره ابتدایی و متوسطه
  •  کلانتری ها و ضابطان
  •  افسران خدمات اصلاحی
  •  مجریان آیین نامه و سایر افسران نظارتی
  •  متخصصین زیبایی، الکترولوژیست و مشاغل مرتبط
  •  نصاب و سرویس دهنده مسکونی و تجاری
  •  کنترل کننده آفات و بخور
  •  سایر تعمیرکاران و سرویس دهندگان
  •  رانندگان کامیون های حمل و نقل
  •  رانندگان اتوبوس، اپراتورهای مترو و سایر اپراتورهای حمل و نقل
  •  اپراتور تجهیزات سنگین
  •  مونتاژکنندگان هواپیما و بازرسان مونتاژ هواپیما

اکسپرس انتری احتمالا در سال 2023 تغییر خواهد کرد

در اواخر سال 2022 و اوایل سال 2023، کاندیداها می توانند انتظار داشته باشند که قرعه کشی های اکسپرس انتری به همین شکل ادامه یابد و امتیازات CRS عامل اصلی تصمیم گیری در صدور ITA باشد.

 با این حال، از سال 2023، لایحه اخیراً تصویب شده C-19 به این معنی است که IRCC اختیار انجام قرعه کشی های هدفمند را خواهد داشت.  معیارهای دریافت ITA بسته به مبرم ترین نیاز اقتصادی کانادا می تواند بین قرعه کشی ها متفاوت باشد.

نمایش خبر  آمون های زبان جدیداً برای جریان مستقیم دانشجویان کانادا پذیرفته می‌شوند

 به عنوان مثال، یک فرد می تواند بر اساس شغل، تحصیلات یا توانایی های زبانی خود ITA دریافت کند.  شان فریزر، وزیر مهاجرت گفته است که این قرعه کشی های هدفمند، ساکنان دائمی جدید را بهتر در مسیر موفقیت قرار می دهد و همچنین تضمین می کند که شکاف های فوری در نیروی کار کانادا پر می شود.

اکسپرس انتری چیست؟

اکسپرس انتری سیستم مدیریت برنامه برای سه برنامه مهاجرتی کانادا است: دسته تجربه کانادا ، برنامه کارگران ماهر فدرال  و برنامه تجارت ماهر فدرال. نامزدهای برنامه نامزد استانی در اکسپرس اینتری پوول از قبل واجد شرایط حداقل یکی از این برنامه‌ها هستند.

 اکسپرس انتری از یک سیستم مبتنی بر امتیاز، سیستم رتبه‌بندی جامع  برای رتبه‌بندی نمایه‌های کاندیداها استفاده می‌کند.  کاندیداهایی که امتیاز بالایی را کسب کرده اند، یک دعوت نامه برای درخواست دریافت می کنند و سپس می توانند برای اقامت دائم درخواست دهند.

 پس از درخواست نامزد، یک افسر IRCC درخواست را بررسی می کند و تصمیم می گیرد که آیا آنها تایید شده اند یا خیر.  پس از تکمیل، در صورت تایید، کاندید اکنون مقیم دائم کانادا است و یک قدم به اخذ شهروندی کانادا نزدیک تر است.