Skip to content
چگونه از چین به کانادا مهاجرت کنیم؟

تاریخ انتشار

کانادا قصد دارد تعداد زیادی از مهاجران دائمی را در طرح سطح مهاجرت خود در کشور بپذیرد. تا پایان سال 2023، هدف 465,000 مهاجر دائمی جدید است و این تعداد تا سال 2025 به 500,000 نفر افزایش می یابد.

در سال 2022، کانادا بیش از 437,000 مهاجر دائمی جدید را پذیرفت. چین دومین کشور بزرگ منبع مهاجران بود که کانادا 31,815 مهاجر دائمی چینی جدید را پذیرفت. مهاجران چینی 7.2٪ از کل تعداد مهاجران دائمی کانادا در سال 2022 را تشکیل دادند.

بر اساس داده های آمار کانادا، کانادا تقریباً 1.8 میلیون مهاجر چینی دارد که اکثر آنها در ونکوور یا تورنتو زندگی می کنند.

کانادا مقصد محبوبی برای مهاجران چینی است به دلیل تنوع فرصت های شغلی و اقتصادی، آموزش با کیفیت بالا، مراقبت های بهداشتی عمومی و جمعیت چند فرهنگی.

برنامه کارکنان ماهر فدرال برنامه کارکنان ماهر فدرال (FSWP) گزینه محبوبی برای متقاضیان خارجی است که قصد مهاجرت به کانادا را دارند. FSWP برای کاندیداهایی که در کانادا زندگی نکرده اند و حرفه ای در حرفه های ماهر نیستند، عالی است. این اجازه می دهد کاندیداهایی که هیچ ارتباطی با کانادا یا پیشنهاد شغلی ندارند، برای اقامت دائمی درخواست کنند.

FSWP یکی از سه برنامه است که توسط Express Entry مدیریت می شود، که سیستم درخواست دولت کانادا است که همچنین برنامه کارکنان ماهر فدرال (FSTP) و کلاس تجربه کانادایی (CEC) را مدیریت می کند.

برای واجد شرایط بودن برای FSWP، کاندیداها باید معیارهای زیر را برآورده کنند:

یک سال کار مداوم تمام وقت یا معادل کار پرداخت شده در 10 سال گذشته در یک شغل ماهر طبقه بندی شده تحت دسته بندی مشاغل ملی (NOC) TEER دسته 0، 1، 2 یا 3؛ توانایی زبان تأیید شده معادل با نشانگر زبان کانادا (CLB) 7 در انگلیسی یا فرانسوی در تمام توانایی ها (خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن)؛ و مدرک آموزشی کانادایی (گواهینامه، دیپلم یا درجه) یا مدرک خارجی و گزارش ارزیابی مدرک آموزشی (ECA). حداقل 67 نقطه در شش عامل انتخاب مهاجرت IRCC. پول کافی برای شما و خانواده شما برای تسویه در کانادا. یک کاندید می تواند برای FSWP از طریق Express Entry با بارگذاری پروفایل خود روی وب سایت Immigration، Refugees and Citizenship Canada’s (IRCC) درخواست کند. سپس بر اساس عوامل سرمایه انسانی مانند سن، تحصیلات، تجربه کار و توانایی زبان به آنها امتیاز سیستم رتبه بندی جامع (CRS) داده می شود.

نمایش خبر  عقب ماندگی مهاجرت کانادا اندکی کاهش یافته و به 2.6 میلیون رسیده است

IRCC به تازگی قوانین مبتنی بر دسته برای کاندیداهای Express Entry را راه اندازی کرده است. کاندیداهایی که توانایی زبان فرانسوی قوی دارند یا تجربه کار در حرفه های زیر را دارند، انتخاب خواهند شد:

مراقبت های بهداشتی حرفه های STEM معاملات، مانند نجاران، لوله کشان و قراردادها حمل و نقل کشاورزی و غذای کشاورزی برنامه نامزد استانی برنامه نامزد استانی (PNP) گزینه دیگری برای مهاجرت برای ملیت های خارجی چینی است. هر استان و قلمرو (به جز کبک و نوناوت) مسیر مهاجرت خود را از طریق PNP با تمرکز بر نیازهای بازار کار و کار خود ایجاد کرده است.

اگر بر اساس معیارهای برنامه واجد شرایط باشند، کاندیداها می توانند مستقیماً از طریق PNP درخواست کنند. اگر انتخاب شوند، استان یا قلمرو کاندیداها را برای مهاجرت به قلمرو خود نامزد می کند.

اگر بر اساس معیارهای برنامه واجد شرایط باشند، نامزدها می توانند مستقیماً از طریق PNP اقدام کنند. اگر انتخاب شوند، استان یا قلمرو نامزدها را برای مهاجرت به حوزه خود نامزد می کند.

یک نامزد همچنین می تواند از طریق Express Entry به PNP اقدام کند. اگر به این شکل انجام شود، نامزدها توسط یک استان یا قلمرو انتخاب می شوند که آنها را از استخر Express Entry انتخاب کرده است. اگر یک نامزد توسط یک استان یا قلمرو از طریق Express Entry نامزد شود، نامزد 600 امتیاز CRS دریافت می کند که در واقع دعوت به اقدام (ITA) را در یک قرعه کشی Express Entry آینده تضمین می کند.

مجوز کار یک شهروند خارجی می تواند با دریافت مجوز کار کانادایی به کانادا بیاید. مجوزهای کار در کانادا به دو برنامه تقسیم می شوند: برنامه کارگر خارجی موقت (TFWP) و برنامه حرکت بین المللی (IMP). تفاوت بین دو برنامه این است که TFWP نیاز به ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) دارد، در حالی که IMP ندارد.

نمایش خبر  دادگاه عالی کانادا فرآیند تصمیم گیری معقول در مورد درخواست های مهاجرت را به روز می کند

هدف از LMIA این است که نشان دهد استخدام یک کارگر خارجی یا تأثیر مثبت یا بی تأثیر بر بازار کار کانادا خواهد داشت.

اگر پیشنهاد کاری از یک کارفرمای کانادایی دارید، می توانید برای دریافت مجوز کار اقدام کنید. معمولاً قبل از اینکه بتوانید برای دریافت مجوز کار اقدام کنید، نیاز به پیشنهاد کار دارید. با این حال، موقعیت هایی وجود دارد که نامزدها می توانند برای دریافت مجوز کار باز اقدام کنند، که به این معنی است که نامزد به هیچ کارفرمای خاصی متصل نیست و تقریباً در هر جایی از کانادا می تواند کار کند.

ویزای استارتاپ

برنامه ویزای استارتاپ به کارآفرینان مهاجر اقامت دائم می دهد. هدف از این برنامه جذب کارآفرینان ملی نوآور است که شغل های جدید ایجاد کرده و رشد اقتصادی را در کانادا تحریک می کنند.

برای واجد شرایط بودن، متقاضیان برای یک ویزای استارتاپ باید شرایط زیر را برآورده کنند:

در تمام توانایی ها حداقل میزان مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی (CLB 5) را برآورده کنید؛ دارای منابع کافی برای تسویه در کانادا باشید؛ برنامه ریزی برای تسویه در یک استان غیر از استان کبک؛ عبور از پاکیزگی های امنیتی و پزشکی کانادا؛ اثبات کنید که کسب و کار شما از طریق یک سازمان طراحی شده پشتیبانی می شود؛ و نشان دهید که کسب و کار شما شرایط مالکیت را برآورده می کند. مجوز مطالعه در سال 2022، کانادا تعداد رکورد شکنانه ای از دانشجویان بین المللی را پذیرفت: 551,405 دانشجو از 184. در سال 2023، 15,655 دانشجوی بین المللی چینی مجوز مطالعه دریافت کردند تا برنامه آموزشی را در کانادا دنبال کنند.

نمایش خبر  آیلتس: چه چیزی برای امتحانتان مفید است؟

مجوزهای مطالعه کانادا به دلیل کیفیت بالای آموزش، قیمت مناسب و فرصت کار در کانادا در حال تحصیل محبوب هستند. علاوه بر این، یک مجوز مطالعه کانادایی فرصت اقامت دائم پس از فارغ التحصیلی را فراهم می کند، زیرا بسیاری از برنامه های مهاجرت کانادا نامزدهایی را ارزش می گذارند که تجربه کار و مطالعه کانادایی دارند.

برای اقدام برای مجوز مطالعه، یک دانشجوی بین المللی بایستی نامه پذیرش از یک مؤسسه یادگیری طراحی شده (DLI) در کانادا بگیرد.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420