Skip to content
چقدر طول می‌کشد تا در سال 2024 مقیم دائم کانادا شویم؟

تاریخ انتشار

اشخاص خارجی که به دنبال اقامت دائم (PR) در کانادا هستند، اغلب به دنبال سریع‌ترین مسیر برای رسیدن به هدف خود و شروع یک زندگی جدید در این کشور هستند.

در سطح پایه، کانادا چهار کلاس اصلی مهاجرت دارد: مهاجرت اقتصادی، حمایت از خانواده، مهاجرت انسان دوستانه/مهربان و مهاجرت برای پناهندگان/افراد محافظت شده.

با این حال، در این چهار طبقه‌بندی عمومی، اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) به اشخاص خارجی بیش از 100 راه برای مهاجرت به کانادا ارائه می‌دهد.

بدون توجه به اینکه هر فرد کدام برنامه PR کانادا را دنبال می‌کند، همه اشخاص خارجی به این فکر می‌کنند که چقدر سریع می‌توانند به کانادا بروند و در آنجا توسط مسیر انتخابی خود تسویه حساب کنند.

IRCC استانداردهای خدمات خود را برای پردازش برنامه‌ها منتشر می‌کند تا متقاضیان بتوانند ایده بهتری از زمان لازم داشته باشند.

استانداردهای خدمات چیست؟

استانداردهای خدمات، که بسته به نوع برنامه ارسالی توسط نامزد متفاوت است، میزان زمان (معمولا در هفته یا ماه) را که IRCC منطقی دانسته است تا تصمیم نهایی در مورد یک برنامه اتخاذ کند، نشان می‌دهد.

توجه: IRCC می‌گوید که استانداردهای خدمات فقط برای برنامه‌هایی با اطلاعات کامل و اسناد پشتیبانی کاربرد دارد و این دپارتمان قصد دارد 80٪ برنامه‌ها را در تمام خطوط کسب و کار در استانداردهای خدمات پردازش کند.

در زیر استانداردهای خدمات منتشر شده IRCC برای مسیرهای مختلف مقیم دائم دپارتمان را شرح می‌دهد.

مهاجرت کلاس اقتصادی *در مواردی که یک ستاره کنار استاندارد خدمات قرار داده شده است، IRCC توجه دارد که استاندارد خدمات فهرست شده فقط به دولت فدرال اشاره دارد و شامل زمان پردازش استان یا قلمرو نیست.

نمایش خبر  تقریباً یک در چهار دارنده مجوز مطالعه در موسسات آموزش عالی ثبت نام نمی کنند

ورود سریع: برنامه کارکنان ماهر فدرال

مهاجرت کلاس اقتصادی *در مواردی که یک ستاره کنار استاندارد خدمات قرار داده شده است، IRCC توجه دارد که استاندارد خدمات فهرست شده فقط به دولت فدرال اشاره دارد و شامل زمان پردازش استان یا قلمرو نیست.

ورود سریع: برنامه کارکنان ماهر فدرال

استاندارد خدمات IRCC (برنامه‌های الکترونیکی): 180 روز

ورود سریع: کلاس تجربه کانادایی

استاندارد خدمات IRCC (برنامه‌های الکترونیکی): 180 روز

ورود سریع: برنامه مهارت‌های تجاری فدرال

استاندارد خدمات IRCC (برنامه‌های الکترونیکی): 180 روز*

برنامه‌های نامزد استانی

استاندارد خدمات IRCC (برنامه‌های کاغذی): 11 ماه*

استاندارد خدمات IRCC (برنامه‌های الکترونیکی ارسال شده از طریق ورود سریع): 180 روز*

برنامه کارکنان ماهر انتخاب شده توسط کبک

استاندارد خدمات IRCC (برنامه‌های کاغذی): 11 ماه*

حمایت از خانواده همانطور که توسط دپارتمان ذکر شده است، این استاندارد خدمات برای برنامه‌های اولویت خانواده اعمال می‌شود که شامل آن‌ها که توسط/برای همسران خارجی، همسران قانونی، همسران مشترک و فرزندان وابسته شهروندان کانادایی و مقیمین دائمی است.

استاندارد خدمات IRCC (برنامه‌های الکترونیکی): 12 ماه

کارت‌های مقیم دائم کارت‌های مقیم دائم توسط IRCC برای تأیید وضعیت PR یک شخص خارجی استفاده می‌شود. این کارت، که شامل عکس دارنده کارت است، هم به عنوان یک سند شناسایی و هم به عنوان یک سند سفر برای مقیمین دائمی کانادا در هنگام ورود به کانادا استفاده می‌شود.

استاندارد خدمات IRCC (برای کارت مقیم دائم اولیه یک PR): 60 روز از زمانی که IRCC تأیید می‌کند که یک فرم PR در یک پورت ورود یا در یک دفتر داخلی IRCC تکمیل شده است.

عملکرد IRCC در برابر استانداردهای خدمات در سال‌های 2022/2023 بر اساس آمار IRCC، این دپارتمان در برخی مکان‌ها نسبت به دیگران موفق‌تر بود در مورد اینکه چند درصد از برنامه‌ها در استاندارد خدمات تعریف شده در سال‌های 2022-2023 پردازش شد. IRCC توضیح می‌دهد که عملکرد زیر سال مالی را پوشش می‌دهد که بین 1 آوریل 2022 و 31 مارس 2023 است.

نمایش خبر  آلبرتا رسیدگی به برنامه های جریان فرصت آلبرتا را متوقف می کند ؛ جریانی را برای گردشگری و مهمانداری راه اندازی خواهد کرد

ورود سریع – برنامه کارکنان ماهر فدرال: 80٪ از برنامه‌ها در استاندارد خدمات پردازش شدند.

ورود سریع – کلاس تجربه کانادایی: 85٪ از برنامه‌ها در استاندارد خدمات پردازش شدند.

ورود سریع – برنامه مهارت‌های تجاری فدرال: IRCC در سال‌های 2022/2023

هیچ برنامه‌ای از طریق این برنامه دریافت نکرد.

برنامه‌های نامزد استانی: 23٪ از برنامه‌های کاغذی در استاندارد خدمات پردازش شدند در حالی که 70٪ از برنامه‌های الکترونیکی در استاندارد خدمات پردازش شدند.

برنامه کارکنان ماهر انتخاب شده توسط کبک: 48٪ از برنامه‌ها در استاندارد خدمات پردازش شدند.

حمایت از خانواده: 66٪ از برنامه‌ها در استاندارد خدمات پردازش شدند.

کارت‌های اولیه مقیم دائم: 73٪ از برنامه‌ها در استاندارد خدمات پردازش شدند.