Skip to content
والدین من شهروند کانادایی هستند، اما من خارج از کانادا متولد شدم. آیا من واجد شرایط اثبات شهروندی هستم؟

تاریخ انتشار

شهروندان خارجی با حداقل یک والدین، چه بیولوژیکی یا قانونی، که در زمان تولد آنها شهروند کانادایی بودند، خود واجد شرایط شهروندی کانادایی هستند از طریق اثبات شهروندی.

به عبارت دیگر، شهروندی کانادایی حتی برای برخی از افراد متولد خارج از کشور قابل دستیابی است که ممکن است هرگز به کانادا نرفته باشند، اگرچه مهم است بدانید که واجد شرایط بودن برای دریافت اثبات شهروندی (همچنین به عنوان گواهی شهروندی کانادایی شناخته شده) به عنوان یک شهروند خارجی، نیازمند رعایت معیارهای سختگیرانه است.

توجه: برای واجد شرایط بودن برای اثبات شهروندی به عنوان یک شهروند خارجی، شما باید یک نسل مستقیم (فرزند) از یک شهروند کانادایی باشید

به عبارت دیگر، شما واجد شرایط اثبات شهروندی نیستید اگر بستگان شهروند کانادایی شما، به عنوان مثال، یک پدربزرگ یا برخی از اعضای خانواده گسترده دیگر باشند. شما همچنین واجد شرایط اثبات شهروندی نیستید اگر شما یک شهروند خارجی هستید که پس از تولد توسط یک شهروند کانادایی فرزندخوانده شده اید.

اثبات واجد شرایط بودن بررسی واجد شرایط بودن یک فرد برای اثبات شهروندی با پر کردن درخواست مناسب وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) شروع می شود.

توجه: شهروندان خارجی واجد شرایط می توانند در هر زمانی برای اثبات شهروندی درخواست کنند، چه والدین شهروند کانادایی آنها هنوز زنده باشند، یا درگذشته باشند

در این زمان، IRCC از شما خواهد خواست که شواهدی را ارائه دهید، که می تواند با استفاده از هر یک از اسناد زیر که متعلق به والدین شما است، ارائه شود، که حداقل یکی از آنها در زمان تولد شما شهروند کانادایی بود.

نمایش خبر  دادگاه فدرال کانادا درمورد اجتناب از ارائه اطلاعات نادرست با دستیابی به اطلاعات در بخشهای دیگر درخواست قانون گذاری می کند.

گواهی تولد کارت شهروندی کانادا گواهی شهروندی کانادا اگر والدین شهروند کانادایی شما در کانادا در تاریخ 15 فوریه 1977 یا بعد از آن متولد شده اند، شما می توانید درخواست اثبات شهروندی خود را آنلاین ارسال کنید. این همچنین اگر والدین شما در تاریخ 17 آوریل 2009 یا بعد از آن شهروندی را دریافت کرده اند، اعمال می شود. اگر هیچ یک از این تاریخ ها برای شرایط شما قابل اعمال نباشد، باید یک درخواست کاغذی به IRCC ارسال شود.

در هر دو حالت، ارسال درخواست برای اثبات شهروندی شامل هزینه 75 دلار است. متقاضیان موفق یک گواهی شهروندی کانادایی دریافت خواهند کرد پس از تأیید IRCC، که می تواند حدودا 10 ماه طول بکشد بر اساس برآوردهای زمان پردازش در دسترس جدیدترین در زمان نوشتن.

چه نکته ای در دریافت اثبات شهروندی است؟

تبدیل شدن به یک شهروند کانادایی به شما دسترسی به تمام منافع موجود که در حال حاضر برای کسانی که در کانادا متولد شده اند، فراهم می کند.

یک مثال دسترسی به گذرنامه کانادایی است، که در ابتدای امسال توسط Henley و Partners بر اساس توانایی دارندگان آن برای دسترسی به 186 بدون نیاز به ویزا، به عنوان هفتمین گذرنامه قوی ترین در جهان رتبه بندی شد.