Skip to content
نرخ بیکاری در کانادا به مقدار بی‌سابقه 5.2% کاهش یافت

تاریخ انتشار


بازار کار کانادا همچنان برای متولدان کانادا و کارکنان مهاجر به یک اندازه قوی است.
نرخ بیکاری کانادا دوباره به کمترین مقدار خود رسیده است. بنا به گزارش آمار کانادا، در آوریل به 5.2% کاهش یافت که کمتر از رکورد قبلی‌اش یعنی 5.3% در مارچ است.
نرخ بیکاری برای افراد 25 تا 54 ساله حتی پایین‌تر هم بوده و به 4.3 درصد رسید که پایین‌ترین نرخ ثبت‌شده از سال 1976 است، رسیده است.
این نرخ در ماه آوریل برای مهاجران نیز کاهش یافته و به 5.5 درصد در مقایسه با 5.8 درصد ماه مارس رسید.
طبق گزارش اداره آمار کانادا، مقدارش در سه دسته مهاجرتی کاهش یافت.
همچنین در میان مهاجرانی که طی پنج سال گذشته اقامت دائم دریافت کرده‌اند، در مقایسه با 8.3 درصد ماه مارس، ماه آوریل نرخ بیکاری به 7.8 درصد کاهش یافت.
در میان مهاجرانی که بین 5 تا 10 سال پیش اقامت دائم گرفتند، این نرخ در ماه آوریل به 5.8 درصد در مقایسه با 6.3 درصد ماه مارس کاهش یافت.
و همینطور در میان مهاجرانی که 10 سال پیش یا بیشتر به اقامت دائم دست یافته‌اند، نرخ بیکاری در آوریل 4.6 درصد در مقایسه با 4.8 درصد در ماه مارس بوده است.
لازم به ذکر است که اخیراً کانادا بیش از 800000 موقعیت شغلی خالی را تجربه می‌کند.
به همین دلیل دولت فدرال و استان‌های سراسر کانادا، به دنبال تسهیل قوانین برنامه کارکنان موقت خارجی(TFWP) هستند.
برای مثال، آلبرتا در اوایل این هفته اعلام کرد که تمام مشاغل را از فهرست قبلی «عدم پردازش» بر می‌دارد. این فهرست شامل مشاغلی بود که کارفرمایان نمی‌توانستند برای آن مشاغل درخواستی برای استخدام نیروی کار خارجی موقت در این استان به دولت کانادا ارائه دهند. اینها مشاغلی بودند که نیروی کار مازاد داشتند.
در آوریل، دولت فدرال قوانین TFWP را در پاسخ به نرخ پایین بیکاری و نرخ بالای موقعیت‌های شغلی خالی که در تاریخ این کشور بی سابقه بود، تسهیل کرد.
کانادا همچنین به دنبال استقبال از مهاجران بیشتر برای رفع کمبود نیروی کار خود است، طبق برنامه سطوح مهاجرت 2022-2024 ، این کشور به دنبال پذیرش بیش از 430 هزار مهاجر در سال است که بیشتر آنها از طریق گروه اقتصادی وارد می‌شوند.
در کانادا راه اصلی برای پذیرش مهاجران طبقه اقتصادی از طریق اکسپرس انتری است. پس از توقفی موقت در صدور دعوتنامه‌ برای دو برنامه اصلی اکسپرس اینتری، اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کاناداIRCC))اخیراً اعلام کرده است که از اوایل جولای دعوتنامه‌های اکسپرس انتری را برای همه متقاضیان از سر می‌گیرد.
همچنین به دنبال این است که زمان رسیدگی اقامت دائم برای اکسپرس اینتری در جولای به 6 ماه برسد.
اهمیت این خبر بدین دلیل است که اکسپرس اینتری دوباره مسیر اصلی مهاجرت در بخش اقتصادی می‌شود. اکسپرس انتری یک چهارم پذیرش مهاجران کانادا در سال 2024 را تشکیل خواهد داد و در مجموع بیش از 110 هزار مهاجر را برای کمک به بازار کار وارد کشور می‌شوند.

نمایش خبر  اکسپرس انتری: کانادا ۶۱۳ نفر را در دراو جدید PNP دعوت می کند