Skip to content
مهاجران تازه وارد به کانادا احتمالاً بیشتر در شرایط مسکن دچار مشکل پرداخت هستند

تاریخ انتشار

مطالعه اخیری از آمار کانادا نشان داد که از هر 6 مهاجر جدید یک نفر محل اقامت خود را اجاره می کند و کسانی که اخیراً وارد شده اند، در یافتن مسکن با هزینه های قابل پرداخت بیشتر دچار مشکل شده اند تا مهاجرانی که مدت طولانی‌تری در کانادا بوده‌اند.

این مطالعه مسکن غیر قابل پرداخت را به شرایطی تعریف می کند که بیش از 30٪ درآمد خانواده قبل از مالیات برای هزینه‌های اقامت صرف می شود. این از داده‌های اجاره سرشماری 2021 استفاده می کند اما هنگام ارزیابی قابلیت پرداخت مسکن، کسانی که پس از 2019 وارد شده اند را در نظر نگرفت.

این مطالعه مهاجران اخیر را کسانی می داند که از سال 2016 تا 2021 به کانادا آمده اند و خانواده‌های اجاره کننده موجود را به عنوان کسانی در نظر می گیرد که حداقل یک نفر در مسکن بیش از یک سال زندگی کرده است. این مطالعه یافت که یک ششم مهاجران اخیر (16.7٪) در یک خانواده اجاره کننده اخیر در سال 2021 زندگی می کردند.

آمار کانادا می گوید که از بین اجاره کنندگان مهاجر اخیر، بیش از یک سوم (37.1٪) در مسکن های سخت پرداخت بودند، در مقایسه با 23.2٪ اجاره کنندگان موجود.

به گفته شرکت مسکن و مسکن کانادا (CMHC) در گزارش بازار اجاره 2023، تقاضا برای مسکن اجاره ای با افزایش هزینه مالکیت خانه افزایش یافته است. به عبارت ساده، خریداران خانه نمی توانند خانه بخرند، بنابراین سهم بالاتری از جمعیت چاره ای ندارند جز جستجو برای اقامت اجاره ای.

اجاره در کانادا

بسیاری از مهاجران تازه وارد نیاز دارند که هنگام ورود به کانادا مسکن اجاره ای پیدا کنند به دلیل زمانی که طول می کشد تا در یک کشور جدید جا ببافتند.

اجاره در کانادا چالش برانگیزتر شده است زیرا قیمت اجاره پس از بحران COVID-19 به طور قابل توجهی افزایش یافته است. میانگین قیمت یک آپارتمان یک خوابه در کانادا 2,149 دلار است بر اساس rentals.ca. با این حال، قیمت معمولاً در بزرگترین مراکز شهری کانادا بالاتر است، به اندازه 2,976 دلار در ونکوور و 2,614 دلار در تورنتو.

نمایش خبر  انتاریو، کبک، بریتیش کلمبیا و جزیره پرنس ادوارد دعوت نامه هایی برای مهاجرت استانی صادر می کنند.

داده های سرشماری از سال 2021 نشان می دهد که رشد در خانواده های اجاره کننده مهاجر اخیر (+21.5٪) بیش از دو برابر خانواده های مالک (+8.4٪) از سال 2011 تا 2021 بود. این به این معنی است که اجاره کنندگان بیش از دو برابر احتمال داشتند که درپرداخت اجاره بهای مسکن ناتوان باشند.

همچنین مشخص شده است که در میان اجاره کنندگانی که در فقر زندگی می کنند، تقریباً 80٪ در مسکن غیر قابل پرداخت زندگی می کردند. این مطالعه می گوید افزایش اخیر در ریجکتی ها، که باعث می شود اجاره کنندگان در زمانی که هزینه اجاره در بالاترین سطح تاریخی است، نقل مکان کنند، یک عامل مهم است .

این می گوید هزینه اقامتگاه میانگین اجاره کنندگان اخیر در فقر 1,400 دلار بود در مقایسه با 1,050 دلار برای اجاره کنندگان موجود در فقر.

اجاره برای برخی از مهاجران تازه وارد مشکل است

یکی از بزرگترین عوامل مشترک در نبود مسکن قابل پرداخت این است که درآمد میانگین یک مهاجر تازه وارد با افزایش هزینه ها همگام نمی شود. حقوق اوبیه میانگین کل (کل قبل از کسر) یک مهاجر تازه وارد به کانادا 51,480 دلار است بر اساس Talent.com. این داده ها را بر اساس اندازه نمونه 230 مهاجر مبتنی کرده است.

همان سایت یک ماشین حساب حقوق خالص (درآمد پس از کسورات) بر اساس استان ارائه می دهد. بنابراین، به عنوان مثال، یک تازه وارد در انتاریو که حقوق شروع میانگین را دریافت می کند، 26٪ از درآمد خود را به عنوان مالیات و سایر کسورات از دست خواهد داد، که باعث می شود حقوق سالانه خالص 37،621 دلار باشد.

نمایش خبر  قرعه کشی برنامه والدین و پدربزرگ و مادربزرگ کانادا برای سال 2023 آغاز شده است.

تقسیم شده بر 12 ماه، این به این معنی است که تازه واردان فقط بیش از 3،100 دلار در ماه را در جیب می گذارند. پس از اجاره، این مقدار کمی پول را برای پوشش سایر هزینه ها مانند غذا، تلفن همراه، حمل و نقل یا سایر اقلام ضروری باقی می گذارد. به طور خاص، یک تازه وارد در تورنتو با حقوق میانگین، پرداخت اجاره متوسط، حدود 500 دلار برای زندگی در هر ماه دارد.

چگونه کانادا پرداخت اجاره را قابل انجام می کند؟

با توجه به اینکه هزینه اجاره برای کسانی که درآمد کم در نظر گرفته می شوند، بسیار گران است، در اوایل سال 2023 دولت فدرال یک بار به سود کانادا Housing Benefit، به مقدار 500 دلار ارائه داد.

همچنین، در قانون Affordable Housing a Grocery که به تازگی معرفی شده است، توسعه دهندگانی که ملک اجاره ای جدید می سازند، ممکن است واجد شرایط یک تخفیف GST به مقدار 25،000 دلار از دولت فدرال باشند.

با این حال، مسکن یک مسئولیت استانی است و دولت های استانی کانادا گام هایی برای افزایش عرضه مسکن اجاره ای برای کاهش هزینه انداخته اند. به عنوان مثال، انتاریو در 1 نوامبر اعلام کرد که در حال حذف کامل بخش استانی HST بر روی مسکن اجاره ای جدید منظور شده است. استان نیز زودتر امسال سقفی برای افزایش اجاره برای اجاره دهندگان موجود گذاشت که کمتر از نرخ تورم است.

در سال 2019 بریتیش کلمبیا تعهد داد تا 114،000 مسکن اجاره بازار قابل پرداخت، غیر انتفاعی، حمایت از مسکن اجتماعی و مسکن خریداری صاحب خانه را از طریق شراکت ها از طریق سرمایه گذاری 7 میلیارد دلار در دهه آینده بسازد.

نمایش خبر  مهاجرت به کانادا: 7 نکته برای بخش نوشتاری آزمون CELPIP

در آوریل سال گذشته استان نیز یک برنامه جدید Homes for People را برای رفع کمبود مسکن اعلام کرد.

دولت BC می گوید که در مسیر تحویل 108،000 خانه است که تا سال 2027-28 تکمیل شده یا در حال ساخت فعال است.

استراتژی IRCC برای بهبود قابل پرداخت بودن مسکن

دپارتمان مهاجرت پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) در 1 نوامبر امسال برنامه سطوح مهاجرت 2024-2026 را منتشر کرد. این دپارتمان اهداف قبلی از 2023-2025 را برای کمک به پایداری رشد جمعیت کانادا، و بنابراین تقاضا برای مسکن، از طریق مهاجرت حفظ کرد. این می گوید که ورود مهاجران برای پر کردن شکاف های بازار کار به کانادا کمک خواهد کرد تا بر روی استراتژی ملی مسکن خود عمل کند، یک برنامه 10 ساله که قرار است بیش از 82 میلیارد دلار در ایجاد بیشتر مسکن در کانادا سرمایه گذاری کند.

برنامه Levels تحت تأثیر شدید گزارش استراتژیک جدید مهاجرت IRCC بود، که می گوید کانادا باید یک رویکرد “کل دولت” را نسبت به سطوح مهاجرت بپذیرد تا رشد را تسهیل کند.

گزارش پیشنهاد می کند که IRCC متعهد است تا برترین روش های مهاجرتی را بسازد و یک مسیر مهاجرت را برای شهروندان خارجی که تعهد به سرمایه گذاری در و ساخت مسکن جدید در کانادا را دارند، تطبیق دهد. طراحی دقیق و نظارت بر رعایت مقررات تضمین می کند که منافع به طور کامل محقق شوند.

گزارش IRCC می گوید که این دپارتمان قصد دارد گزینه هایی را برای توسعه یک برنامه بیشتر یکپارچه برای هماهنگی مسکن، مراقبت های بهداشتی و زیرساخت بین دپارتمان های دولت فدرال بررسی کند.