Skip to content
متقاضیان شهروندی کانادا که نمایندگانی دارند، اکنون می توانند به صورت آنلاین درخواست دهند

تاریخ انتشار

 

متقاضیان شهروندی که نمایندگانی دارند، اکنون می توانند به صورت آنلاین درخواست دهند، اگرچه شخص نماینده همچنان نمی تواند از طرف آنها درخواست دهد.

پورتال درخواست شهروندی آنلاین کانادا برای افرادی که نماینده دارند باز است، اما نمایندگان تا سال آینده نمی توانند از طرف آنها درخواست ارائه دهند.

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) پورتال آنلاین خود را گسترش داد تا در ۳۰ نوامبر درخواست های متقاضیانی را که نمایندگانی دارند، شامل شود.

اداره IRCC در ایمیلی اعلام کرد: این متقاضیان همچنان باید درخواست خود را تکمیل و امضا نموده و پس از درج تاریخ، ارسال کنند و نباید دسترسی یا رمز عبور خود را با کسی، از جمله نماینده خود، به اشتراک بگذارند. نمایندگان هنوز نمی توانند به نمایندگی از متقاضی به صورت آنلاین درخواست دهند، اما همچنان می توانند در مورد تکمیل درخواست مشاوره دهند و پس از ارسال درخواست آنلاین می توانند از طرف متقاضی با IRCC ارتباط برقرار کنند.

این آخرین اقدام در مدرن سازی سیستم درخواست شهروندی است. متقاضیان مجرد از ماه آگوست می‌توانند برای شهروندی آنلاین درخواست دهند. اخیراً، کانادا نیز پذیرش درخواست‌های شهروندی آنلاین را آغاز کرده است. این اسناد به فرزندان متولد خارج از کانادا اجازه می دهد تا حق شهروندی خود را اثبات کنند.

اداره IRCC می‌گوید در سال ۲۰۲۲، درخواست‌های آنلاین را برای موارد زیر باز می کند:

خانواده ها،
خردسالان،
نمایندگان تا به جای مشتریان خود درخواست دهند، و
افرادی که اقامت خود در خارج از کانادا را به عنوان خدمتکار پادشاهی یا همراه با یکی از اعضای خانواده پادشاهی اعلام می کنند.

نمایش خبر   IRCC با در نظر گرفتن روش اکسپرس اینتری بر اساس مشاغل و سایر دسته ها قرعه کشی می­کند.

واجد شرایط بودن برای شهروندی کانادا

شهروندی کانادا به شما این امکان را می دهد که پاسپورت کانادایی داشته باشید، در انتخابات شرکت کنید و نامزد شوید. بسیاری از مردم نیز آن را مایه مباهات می دانند.

ساکنان دائم اگر بالای ۱۸ سال سن داشته باشند و شرایط اقامت را برآورده کرده باشند، می توانند برای شهروندی درخواست دهند. در طی پنج سال گذشته از درخواست شهروندی، باید حداقل ۱۰۹۵ روز در کانادا حضور داشته باشید. همچنین ممکن است به کودکان تابعیت اعطا شود، اما لزوماً لازم نیست که شرایط اقامت را داشته باشند.

متقاضیان بین ۱۸ تا ۵۴ سال باید مهارت زبان خود را به زبان انگلیسی یا فرانسوی با معیار سطح ۴ کانادا (CLB) یا بالاتر نشان دهند. این گروه سنی نیز باید در آزمون شهروندی شرکت کنند.

علاوه بر این، متقاضیان نمی توانند سابقه کیفری داشته باشند که برای اعطای شهروندی کانادا ممنوع تلقی می شود.

اگر بعد از درخواست تایید شدید، در صورت نیاز، قدم بعدی شرکت در آزمون شهروندی است. سپس در مراسم شهروندی شرکت خواهید کرد و سوگند شهروندی یاد می‌کنید.

پس از انجام این کار، شما به طور رسمی شهروند کانادا هستید.