Skip to content
فرصت های شغلی کانادا در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ به رکورد بالایی رسیدند

تاریخ انتشار

رکورد فرصت‌های شغلی، با رشد کلی اشتغال و کاهش بیکاری همزمان بود.

طبق گزارش جدید اداره آمار کانادا، این کشور در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ دارای ۹۱۲۶۰۰ فرصت شغلی بوده که رقم بی سابقه‌ای است.

این موضوع در حالی رخ داد که اقتصاد کانادا در بحبوحه کاهش محدودیت‌های بهداشت عمومی به بهبود ادامه داد. رکورد بالای فرصت‌های شغلی به دلیل رشد کلی اشتغال و کاهش بیکاری بود.

اداره آمار کانادا خاطرنشان می‌کند که ۹۱۲۶۰۰ فرصت شغلی در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱، ۶۲.۱ درصد بیشتر از سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ بود (۳۴۹۷۰۰ شغل بیشتر). به همین نسبت، بیشترین افزایش در فرصت‌های شغلی در ساسکاچوان، و سپس کبک و اونتاریو وجود داشت.

مشاغل خالی در ۱۸ بخش از ۲۰ بخش عمده صنعتی بین سه ماهه سوم ۲۰۱۹ تا سه ماهه سوم ۲۰۲۱ افزایش یافته است. پنج بخش تقریباً ۶۸ درصد از افزایش را به خود اختصاص داده اند: مسکن و خدمات غذایی، مراقبت های بهداشتی و کمک های اجتماعی، ساخت و ساز، تجارت خرده فروشی، و تولید.

مراقبت های بهداشتی و کمک های اجتماعی با فشار نیروی کار قابل توجهی مواجه است. در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱، تعداد ۱۱۸۲۰۰ شغل خالی وجود داشت و استخدام با حقوق در دسامبر ۲۰۲۰ به سطح قبل از کووید ۱۹ رسید که نشان می دهد این بخش با توجه به تقاضای برآورده نشده نیروی کار با چالش هایی مواجه است. حتی قبل از همه‌گیری، به دلیل پیری جمعیت کانادا، نیاز روزافزونی به کارگران در این بخش وجود داشت. کمک پرستارها، نیروهای خدمات بیمارستان و همکاران خدمات بیمار (۲۴۱۰۰) و پرستاران ثبت‌شده و پرستاران روان‌پزشکی ثبت‌شده (۲۲۸۰۰) از جمله مشاغلی بودند که بیشترین فرصت شغلی را در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ داشتند.

نمایش خبر  برنامه مدرسه کانادا در طول زمستان چگونه است؟

خدمات اسکان و غذا تقریباً ۲۵ درصد از میزان افزایش همه مشاغل خالی را در دو سال گذشته به خود اختصاص داده است. اداره آمار کانادا توضیح می دهد که سطح بالاتر مشاغل خالی احتمالاً به دلیل چالش های کارکنان مربوط به بازگشایی مشاغل در این بخش از تابستان است و این بخش معمولاً تقاضای نیروی کار بیشتری را در فصل تابستان تجربه می کند.

یکی از راه‌هایی که کارفرمایان می‌توانند به موقعیت‌های شغلی خالی سر و سامان دهند، پیشنهاد دستمزد بالاتر است. اداره آمار کانادا توضیح می‌دهد که این فرصت‌های شغلی بی‌سابقه، بخاطر توجه به میزانی که کمبود نیروی کار ممکن است در افزایش فشار بر دستمزدها نقش داشته باشد، رخ داده است. بین سه ماهه سوم ۲۰۱۹ و سه ماهه سوم ۲۰۲۱، شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) که برای اندازه گیری تورم در کانادا استفاده می شود، ۴.۳ درصد افزایش یافته است. رشد دستمزد در ۱۵۵ شغل از ۳۷۳ شغلی که اطلاعات دستمزد در این دوره در دسترس بود، از رشد CPI فراتر رفت. بیشترین افزایش در فرصت‌های شغلی، شامل دستیاران و کارگران صنایع ساختمانی، آشپزها، خرده فروشان، و دستیاران پرستار، کارگران خدمات بیمارستانی و همکاران خدمات بیمار بوده است. میانگین دستمزد پیشنهادی برای این مشاغل ۹.۷ درصد و میانگین دستمزد ساعتی برای همه کارکنان در این مشاغل ۸.۴ درصد افزایش یافته است.

اداره آمار کانادا، این گزارش را با بیان این نکته که شرایط بازار کار کانادا تا پایان سه ماهه سوم ۲۰۲۱ بهبود یافته، به پایان رساند. به عنوان مثال، نرخ بیکاری در عدد ۰.۶ درصد قرار گرفت، که نسبت به سطح قبل از کووید در فوریه ۲۰۲۰، یعنی ۵.۷ درصد، ۰.۳ بیشتر است.

نمایش خبر  بریتیش کلمبیا، مانیتوبا و نیوبرانزویک در آخرین نتایج قرعه کشی PNP نامزدهایی را دعوت کردند

از سوی دیگر، توجه به این نکته مهم است که کانادا در حال احیای مجدد مسائل مربوط به کووید است و سویه امیکرون نیز شیوع بیشتری دارد. این امر منجر به افزایش اقدامات ایمنی عمومی می شود که ممکن است بر تصویر اشتغال کانادا در تحقیقات بعدی اداره آمار کانادا تأثیر بگذارد.