Skip to content
فرصت‌های شغلی در کانادا همچنان در حال افزایش است آمار کانادا گزارش می دهد که مشاغل خالی هنوز در سراسر کانادا به بالاترین حد خود می رسد.

تاریخ انتشار

بر اساس آخرین گزارش آمار کانادا در مورد مشاغل خالی، حقوق و دستمزد و درآمد، کارفرمایان در کانادا فعالانه به دنبال پر کردن حدود 1 میلیون موقعیت شغلی در ابتدای آوریل بودند که 2.4 درصد نسبت به ماه های قبل و تقریباً 45 درصد نسبت به آوریل سال گذشته افزایش یافته است.

آمار کانادا نشان داد که افزایش در ماه آوریل تا حد زیادی به دلایل فصلی است، زیرا تعداد مشاغل بیشتری در بهار و تابستان خالی می شود.

به علاوه، فرصت‌های شغلی در آلبرتا و انتاریو در آوریل به رکورد جدیدی رسید یعنی به طور میانگین 1.1 فرد بیکار به ازای هر فرصت شغلی که کمتر از مقدار 1.2 در مارس و 2.4 در سال قبل است. در نیوفاندلند و لابرادور تقریباً 4 فرد بیکار به ازای هر فرصت شغلی بود.

تعداد فرصت‌های شغلی در بخش ساخت و ساز در آوریل به رکورد جدید 89900 نفر رسید یعنی 5.4% بیشتر از مارس و 45% بیشتر از آوریل سال قبل. همچنین فرصت‌های شغلی در خدمات حرفه‌ای، علمی و فنی؛ حمل و نقل و انبارداری؛ مالی و بیمه؛ سرگرمی و تفریح و معاملات املاک هم به رکورد جدیدی رسیده است.

در نهایت تعداد فرصت‌های شغلی در بخش مراقبت از سلامت و خدمات اجتماعی 15% کاهش پیدا کرده است و به 125200 رسید در حالیکه در مارس سال گذشته بیشترین مقدار خود را یعنی 147500 داشت.

استخدام افزایش می‌یابد

بر اساس گزارش آمار کانادا، استخدام در همه استان‌ها به مقدارش قبل از همه‌گیری رسیده یا حتی از آن هم بیشتر شده است.

استخدام در جزیره پرنس ادوارد، نیو برانسویک و بریتیش کلمبیا بیشتر از مقدارش پیش از همه‌گیری بوده است. احتمالاً این سطح از استخدام به این دلیل است که استان‌ها اقدامات مربوط به سلامت عمومی را تسهیل کرده‌اند و هر کسب و کار می‌تواند بدون محدودیت کار کند.

نمایش خبر  منیتوبا و جزیره پرنس ادوارد قرعه کشی برای نامزدی استانی را برگزار می کنند

برای اولین بار، استخدام در بخش خدمات آموزشی در آوریل در یک ماه به تعداد 9700 افزایش داشت و از مقدارش در فوریه 2020 یعنی پیش از همه‌گیری پیشی گرفت. این افزایش در آلبرتا، نوا اسکوشیا و کبک بود و خدمات مدارس ابتدایی و متوسطه بیش از نصف این افزایش ماهانه را شامل می‌شد.

به علاوه، استخدام در بخش خدمات غذایی و اقامتی هم از فوریه 10% افزایش یافت. این افزایش در همه استان‌ها بخصوص انتاریو و کبک دبده شد. علارغم این موضوع، استخدام این بخش هنوز کمتر از مقدارش پیش از همه‌گیریست، ممکن است علت آن فعالیت کمتر کسب و کارهای خدمات غذایی و اقامتی  در فوریه 2022 نسبت به پیش از همه‌گیری باشد.

آمار کانادا اطلاعات مه 2022 درباره فرصت‌های شغلی را 28 جولای 2022 منتشر می‌کند. نتایج نظرسنجی فرصت‌های شغلی و دستمزد نیمه دوم سال 2022 روز 20 سپتامبر 2022 منتشر می‌شود.