Skip to content
فارغ التحصیلان کالج خصوصی کبک، دیگر از سپتامبر 2023 واجد شرایط PGWPنیستند.

تاریخ انتشار

تحصیل در کالج های خصوصی کبک دیگر واجد شرایط درخواست PGWP نخواهد بود، اقدامی که دولت می گوید برای محافظت از یکپارچگی برنامه دانشجویی بین المللی است.

فارغ‌التحصیلان موسسات آموزشی خصوصی بدون یارانه در کبک دیگر واجد شرایط مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی از اول سپتامبر 2023 نخواهند بود.

به گفته دولت فدرال، این اقدام برای محافظت از یکپارچگی برنامه دانشجویی بین‌المللی در کبک در نظر گرفته شده است.  در سال‌های اخیر، تحقیقات روزنامه‌نگاران و وزارت آموزش عالی کبک نشان می‌دهد که برخی موسسات خصوصی درگیر شیوه‌های استخدام غیرعادلانه هستند.

در سایر استان‌ها، دانشجویان بین‌المللی که در یک برنامه تحصیلی خصوصی ثبت‌نام کرده‌اند، عموماً به PGWP، یک مجوز کار آزاد که می‌تواند به فارغ‌التحصیلان بین‌المللی اجازه کار در کانادا را تا سه سال بدهد، دسترسی ندارند.  پس از اجرایی شدن این اقدام، مؤسسات خصوصی کبک با سایر نقاط کشور هماهنگ خواهند شد.

فارغ التحصیلان یک برنامه تحصیلی یارانه ای در کبک، همچنان واجد شرایط PGWP خواهند بود.

شان فریزر، وزیر مهاجرت، در یک بیانیه رسانه ای گفت: «کانادا مزایای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی فوق العاده ای را که دانشجویان بین المللی برای این کشور به ارمغان می آورند، می شناسد.«ایجاد تغییری که کبک برای واجد شرایط بودن مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی درخواست کرد، یکپارچگی برنامه را بهبود می‌بخشد، مؤسسات خصوصی کبک را با استان‌های دیگر هماهنگ می‌کند و از شهرت شایسته ما به عنوان مقصد انتخابی برای دانشجویان بین‌المللی محافظت می‌کند.

موسسات آموزشی خصوصی بدون یارانه از سال 2018 تعداد زیادی دانشجوی بین المللی را جذب کرده اند. حدود 4900 دانشجوی بین المللی بین سال های 2016-2018 مجوز تحصیل برای یکی از این موسسات دریافت کردند.  سپس بین سال‌های 2019 و 2021، تعداد تقریبی دانشجویان بین‌المللی که مجوز تحصیل برای یکی از این موسسات دریافت کردند به 11500 افزایش یافت.

نمایش خبر  وزیر مهاجرت در مورد مسیر جدید روابط عمومی برای ساکنان موقت بحث می کند

دربارهPGWP

 PGWPیک مجوز کار آزاد است که به فارغ التحصیلان بین المللی اجازه می دهد تا برای هر کارفرمایی در کانادا کار کنند.  می توان از آن به عنوان دروازه ای برای اقامت دائم استفاده کرد.  مطالعات نشان داده است که مهاجرانی که قبل از مهاجرت به کانادا تجربه کانادایی دارند، نسبت به کسانی که مستقیماً از کشور مبدا خود به کانادا مهاجرت می کنند، در بازار کار بهتر عمل می کنند.

برای واجد شرایط بودن برای PGWP، فارغ التحصیلان بین المللی دانشجویان باید حداقل هشت ماه به صورت تمام وقت در یک موسسه آموزشی تعیین شده تحصیل کرده باشند.  برنامه تحصیلی باید دارای مدرک، دیپلم یا گواهی باشد.

در طول همه‌گیری، زمانی که دانش‌آموزان مجبور شدند از خانه کار کنند، کانادا اقداماتی را ارائه کرد تا به دانشجویان بین‌المللی اجازه دهد واجد شرایط مطالعه آنلاین باشند.  دانشجویان بین‌المللی می‌توانند مطالعه آنلاین انجام شده بین مارس 2020 تا 31 اوت 2022 را به‌عنوان واجد شرایط بودن PGWP حساب کنند.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420