Skip to content
صنعت فناوری سبز کانادا می‌تواند فرصت‌های شغلی مهمی برای مهاجران فراهم کند.

تاریخ انتشار

یک کارخانه باتری خودروهای برقی با ارزش پنج میلیارد دلاری در حال توسعه در ویندزور، آنتاریو اخیراً مورد توجه قرار گرفته است به دلیل گزارشاتی که می‌گویند این کارخانه تا “زمان کامل شدن استخدام در سال ۲۰۲۵ حدود ۲،۵۰۰ نفر را استخدام خواهد کرد.”

هم‌زمان با تعهد معروف کانادا به دستیابی به صفر انتشار دی‌اکسید کربن تا سال ۲۰۵۰، توسعه این کارخانه باتری خودروهای برقی – و استخدامات مورد نیاز که همراه با آن دیگر است، نشان‌دهنده این است که فناوری سبز یک جوانب مهم برای دولت و شهروندان کانادا است.

در واقع، ابتدای امسال گزارش شد که “دولت فدرال کانادا قصد دارد به طور چشمگیری در بخش‌های ملی انرژی پاک و فناوری‌های پاک سرمایه‌گذاری کند”، طبق اطلاعیه بودجه ۲۰۲۳ کانادا. علاوه بر ۲۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جدید در “اقتصادی پاک و نسل بعدی”، بودجه ۲۰۲۳ کانادا شامل اعتبارات مالیاتی است – به مجموع حدود ۵۵ میلیارد دلار – که طراحی شده‌اند تا سرمایه‌گذاری اضافی در چنین بخش‌های حیاتی‌ای را جلب نماید.

در عین حال، صنعت فناوری سبز اکنون منبعی بزرگ از فرصت‌های شغلی برای مهاجران کانادایی از سواحل تا سواحل می‌شود.

در ادامه، یک مروری از برخی از تلاش‌های شغلی که گزارش شده است که در سراسر کانادا برای تقویت صنعت فناوری سبز در این کشور صورت می‌گیرد عبارتند از:

بریتیش کلمبیا
در غرب کانادا، در اوایل امسال، دفتر توسعه اقتصادی اقیانوس اطلسی کانادا (PacifiCan) یک سرمایه‌گذاری قابل توجه را به صنعت CleanTech در بریتیش کلمبیا (B.C.) انجام داد.

از اواخر سالمیلادی ۲۲ میلیون دلار به صورت یک دوره سرمایه‌گذاری اعلام شد، همراه با یک مبلغ ۲.۳ میلیون دلار از سوی ایالت B.C.، برای Foresight Canada آغاز شد.

نمایش خبر  بریتیش کلمبیا در دراو جدید برنامه کاندیدای استانی خود از 108 نیروی کار فنی دعوت می کند

طبق اطلاعیه، این سرمایه‌گذاری به ایالت در هدف “تسریع در توسعه و اتخاذ فناوری‌های پاک” کمک می‌کند در حالی که همچنین “بازارهای جدیدی را باز می‌کند و استعدادهای جهانی به B.C. جلب می‌کند”. به طور خاص، انتظار می‌رود که این سرمایه‌گذاری از رشد بخش cleantech ایالت از طریق ایجاد ۲۴۰ شغل جدید و جلب ۲۸۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کمک کند. انتظار می‌رود انتشار گازهای گلخانه‌ای نیز به میزان ۱۲۵ کیلوتان کاهش یابد.

البرتا
گزارشی از سازمان انرژی پاک کانادا (CEC) می‌گوید که “شغل‌ها در بخش انرژی پاک البرتا” درصد رشدی ۱۰ درصدی هر سال تا رسیدن به صفر انتشارهای نسبی 2050 خواهد داشت، گفته می‌شود که این نرخ رشد بهترین پیش‌بینی رشد برای هر یک از استان‌ها و مناطق این کشور است.

بین سال‌های 2025 تا 2050، CEC افزود که البرتا شاهد اضافه‌شدن 419,000 شغل انرژی پاک به منظر همکاری است.

آنتاریو
وزیر نوآوری، علم و صنعت کانادا می‌گوید که امسال، سرمایه‌گذاری ۸.۵ میلیون دلاری از طریق توسعه پایدار فناوری کانادا (SDTC) در شرکت VueReal در تاریخ ۲۷ مارس ۲۰۲۳ اعلام شد. این سرمایه‌گذاری همراه با یک سرمایه‌گذاری ۲ میلیون دلاری از سوی دولت آنتاریو از طریق Invest Ontario به انجام رسید.

شرکت VueReal، یک شرکت فناوری مستقر در واترلو، “پلتفرم‌های توسعه و نوآوری تجاری می‌کند” که بر اساس معرفی از خودشان، “تولید و ادغام کارآمد و مقیاس‌پذیر دستگاه‌های میکرو و نانو مانند میکروLEDها” را فراهم می‌کند.

سرمایه‌گذاری‌هایی همچون این مثالی از تعهد دولت کانادا و SDTC برای رشد اقتصاد و ایجاد فرصت‌های شغلی در حوزه‌های فناوری سبز برای کاناداییان هستند.

نمایش خبر  نگاهی به معافیت های شهریه بین المللی در کبک

آینده شغلی فناوری سبز در سراسر کانادا
به گفته یک منبع، بخش CleanTech کانادا در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۸۸،۰۰۰ کانادایی را مشغول کرد.

گزارش دیگری از ژوئن امسال می گوید “علیرغم اینکه تقریبا یک چهارم بازار کار به دلیل هوش مصنوعی تجربه اختلال می‌کنند، گذر از سبزینه می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ ۳۰ میلیون شغل ایجاد کند.” به بیان دیگر، یک گزارش مارچ ۲۰۲۳ از سازمان انرژی پاک کانادا نشان می‌دهد که “کانادا تا سال صفر انتشارات نسبت به امروز ۷۰۰ هزار شغل انرژی نسبت به امروز” خواهد داشت. این در حالی است که افزایش شغل‌های انرژی پاک “نسبت به” اشتغالات از دست رفته در صنعت سوخت فسیلی را پیشی گرفته است.

به طور کلی، این نشان دهنده رشد مورد انتظار در بخش فناوری سبز در سراسر این کشور است.