Skip to content
زوج‌های LGBTQ2+ می‌توانند تابعیت کانادا را به فرزندان خارج از کشور خود منتقل کنند

تاریخ انتشار

در سال 2020، کانادا اجازه داد تا والدین قانونی بتوانند تابعیت خود را به فرزندان خارج از کشور خود واگذار کنند، اقدامی که قانون شهروندی را برابرتر کرد.

ژوئن ماه افتخار است، زمانی برای جشن گرفتن تنوع جنسیتی و جنسیت و شناخت مبارزات منحصر به فرد گروه های به حاشیه رانده شده.  اگرچه قانون کانادا اکنون تصریح می‌کند که تبعیض علیه افراد بر اساس گرایش جنسی و جنسیت غیرقانونی است، اما گاهی اوقات زوج‌های همجنس‌گرا، دارای تنوع جنسیتی و بین‌جنسی هنوز هم دچار مشکل می‌شوند.  به عنوان مثال، تا دو سال پیش، زوج‌های همجنس کانادایی و زوج‌هایی که مشکلات باروری داشتند، اگر در خارج از کشور صاحب فرزند می‌شدند، راه‌های گریز خاصی داشتند.

ازدواج‌های همجنس‌گرایان از سال 2005 در کانادا قانونی شده است. اما قبل از ژوئیه 2020، کانادایی‌ها باید والدین بیولوژیکی می‌بودند تا تابعیت را به فرزندانشان که در خارج متولد شده بودند، منتقل کنند.  این تا زمانی بود که دادگاه عالی کبک حکم داد که والدین قانونی کودکان خارج از کشور نیز می توانند در تعریف قانون شهروندی از “والد” گنجانده شوند.

این حکم به زوج‌های همجنس اجازه می‌دهد که بدون در نظر گرفتن اینکه کدام یک از شریک‌هایشان پیوند ژنتیکی با فرزندشان دارند، تابعیت خود را واگذار کنند.  این پرونده توسط السی واندرون و لارنس کارون اداره می شد که جنگیدند و توانستند برای پسرشان تابعیت بگیرند.

طبق قوانین قدیمی، این زوج فقط برای یکی از دو فرزند خود می توانستند شهروندی کانادا را دریافت کنند.  وندرون یک تبعه هلندی است که پسر اول خود را به دنیا آورد، در حالی که کارون کانادایی است و بعداً دختر خود را به دنیا آورد.  از آنجایی که در آن زمان والدین قانونی نمی توانستند تابعیت را به فرزندان خارجی خود بدهند، پسرشان واجد شرایط شهروندی کانادا نبود، اما دخترشان واجد شرایط بود.

نمایش خبر  مهاجران تازه وارد از آفریقا و آسیا نرخ بالایی از اشتغال در کانادا مشاهده می‌کنند

حکم دادگاه عالی کبک به زوج‌های LGBTQ2+ و زوج‌هایی که مشکلات باروری دارند اجازه می‌دهد از حقوق شهروندی مشابه همتایان خود برخوردار شوند.

کانادا اکنون به والدین قانونی و بیولوژیکی اجازه می دهد تا به فرزندان خود که در خارج از این کشور متولد شده اند، تابعیت بدهند، تا زمانی که والدین در زمان تولد فرزند دارای تابعیت کانادایی باشند.  با این حال، زمانی که تابعیت کانادا منتقل شد، نمی توان آن را دوباره منتقل کرد.  بنابراین اگر فرزند یک کانادایی نسل اول در خارج از کشور متولد شود، فرزندان آنها به طور خودکار تابعیت کانادا را دریافت نخواهند کرد.

برای اینکه ثابت کنید فرزندی که در خارج از کشور به دنیا آمده از والدین کانادایی حق شهروندی دارد، به مدرک شهروندی نیاز دارید.  این مدارک که گواهی شهروندی نیز نامیده می شود، به شما امکان می دهد تمام مزایای شهروندی کانادا را به دست آورید.

مدرک شهروندی را می توان در هر سنی درخواست کرد.  یک وکیل مهاجرت با تجربه می تواند یک مدرک کامل و دقیق از درخواست شهروندی از طرف شما ارائه دهد.