Skip to content
ده ها هزار از درخواست های اداره مهاجرت کانادا به دست مسئولان مهاجرتی غیرفعال سپرده شد

تاریخ انتشار



برخی از مسئولان از سال ۲۰۰۶ در سیستم وارد نشده بودند.
تقریبا ۶۰ هزار درخواست به خاطر عدم مدیریت وارد روند پردازش و رسیدگی شد.
درخواست دسترسی به اطلاعات و وضعیت محرمانه یک منبع قانونی برای درخواست اطلاعات از سازمان های دولتی است، که به تایید شرکت توسعه و پخش کانادایی رسیده است، مشخص کرد که ۷۷۹ آفیسر غیرفعال اداره مهاجرت کانادا ۵۹۴۵۶ درخواست در حال تعلیق و دوباره بازگشایی شده برای رسیدگی به آن را امضا کرده بودند.
مسئولان غیرفعال کاربرانی هستند که دیگر دسترسی به سیستم مدیریت پرونده های جهانی ندارند و یا از آنها استفاده نمی‌کنند. سیستم جهانی اداره مهاجرت کانادا برای رسیدگی به پرونده‌های شهروندی و خدمات مهاجرتی سیستم مدیریت پرونده جهانی نام دارد.
پرونده های فعال به دست مسئولان غیرفعال و مراکز مسئول رسیدگی به امضا رسیده اند علاوه بر این مسئولان کنسولگریی در هند و ایالات متحده، فیلیپین، برزیل و کشورهای دیگر نیز مسئولیت‌های خود را از سر گرفتند.
درخواست دسترسی به اطلاعات و وضعیت محرمانه، کدهای مسئولان مهاجرت غیر فعال تاریخ ورود آخر آنها به سیستم و تعداد درخواست هایی که به آنها سپرده شده بود را مشخص کرد.
مسئولان اداره مهاجرت و پناهندگی و تابعیت کانادا تنها از طریق این کد ها می توانند اطلاعات عمومی آنها را به دست آورند این کدها روی یادداشتهای موجود در سیستم مدیریت پرونده جهانی توسط متقاضیان قابل مشاهده است .
این یادداشت ها درخواست هایی است که افراد می توانند تحت دسترسی به اطلاعات وضعیت محرمانه برای دریافت یادداشت های اداره مهاجرت کانادا،روی درخواست مهاجرتی خود، ایجاد کنند. که شامل پاسخ به اداره مهاجرت کانادا و دریافت، پاسخ از این سازمان، اسناد دریافتی از متقاضی، یادداشتهای همراه با جزئیات از سوی مسئولان بازبینی پرونده، و اطلاعات بر عهده دیگر باشد.
در همین شرایط مشخص نیست که چرا اداره مهاجرت پناهندگی و تابعیت کانادا درخواست ها را به کاربران غیرفعال سپرده است با این وجود طبق اطلاعات اداره مهاجرت کانادا نمی تواند این کاربران غیرفعال را از سیستم مدیریت پرونده های جهانی حذف کند.

تغییر برای آمدن ؟

به خاطر بررسی های روز افزون و نیاز دائمی به ورود تازه واردان به کانادا اداره مهاجرت، پناهجویی و تابعیت کانادا تلاش کرده است تا ضوابطی را برای مبارزه با تلنبار شدن پرونده های در دست بررسی به کار گیرد. این دپارتمان ۱۲۵۰ کارمند دیگر را استخدام کرده است و متعهد شده است که از  تحلیل داده‌ها به صورت پیشرفته استفاده می کند تا بتواند با سرعت بیشتری به پرونده‌ها رسیدگی کند. در حالی که میلیون ها دلار برای توسعه یک سیستم دیجیتالی گسترده جدید سرمایه گذاری می کند که در نهایت می تواند تا سال ۲۰۲۳ سیستم مدیریت پرونده های جهانی را کنار بگذارد.
صف پرونده های در دست بررسی  در ماه‌های اخیر کاهش یافته است و به ۲.۲ میلیون متقاضی رسیده است.
علی رغم این شرایط اداره مهاجرت، پناهجویی و تابعیت کانادا همچنان از ضوابط خدمات رسانی قبل استفاده می کنند . تاثیر این موضوع می‌ تواند به طور چشمگیری در روند های مهاجرتی با اهداف کوچکتر مانند برنامه والدین بزرگ و مادربزرگ ها دیده شود، که بر اساس یک سیستم لاتاری سالانه مدیریت میشود. در دو سال گذشته شاهد این بوده اند، که اداره مهاجرت کانادا پرونده های ثبت شده در پول ۲۰۲۰ را بازیابی می کند، یک نوع باز پس گیری از فرایند های قبلی استفاده شده که تاثیر مخربی بر متقاضیان سالخورده دارد.
در حالی که این دپارتمان پیشرفت هایی را در سال ۲۰۲۲ داشته است.

نمایش خبر  IRCC: بیش از نیمی از دعوت نامه­ های اکسپرس اینتری در سال 202 به نامزدهای PNP