Skip to content
جزئیات گرفتن یک مجوز کار باز همسر

تاریخ انتشار



وقفه در فرایند و شرایط صلاحیت سنجی در پس گرفتن مجوز کار باز همسر از طریق برنامه اسپانسرشیپ همسر یا شریک قانونی.
به عنوان بخشی از برنامه های گسترده تر اسپانسرشیپ خانواده، افراد با ملیت های خارجی که از طریق برنامه اسپانسرشیپ به همسر یا شریک قانونی برای اقامت دائم اقدام کرده‌اند در حال حاضر برای دریافت مجوز کار باز هم واجد شرایط شناخته می شوند، در حالی که در انتظار تصمیم گیری برای پرونده خود از سوی اداره مهاجرت ، پناهجویی و تابعیت کانادا هستند.

برنامه اسپانسر شیپ همسری چیست؟
این برنامه یک روند مهاجرت طراحی شده برای آن دسته از ملیت های خارجی است که در یک رابطه همسری یا شریک زندگی قانونی با یک شهروند یا مقیم دائمی کانادا هستند. از طریق این برنامه شهروندان و مقیمان دائمی کانادا می توانند اسپانسر شریک زندگی خود شوند، و شرایط گرفتن اقامت دائم را برای او فراهم آورند.
این موضوع اهمیت دارد که بدانیم دو نوع درخواست وجود دارد. نوع داخل کشور برای آن دسته از زوج هایی که در حال حاضر در کانادا زندگی می کنند و نوع خارج از کشور برای آن دسته از زوج هایی که شریک زندگی فرد با ملیت خارجی خارج از کانادا اقامت دارد. برای هر دو دسته فرایند برنامه اسپانسرشیپ همسری برقرار است. گرچه برنامه مجوز کار باز همسر فقط برای پرونده های داخل کشور ممکن میباشد.

مزایای برنامه مجوز کار باز
برای واجد شرایط شدن به عنوان یک اسپانسر ، مقیم دائمی یا شهروند کانادایی باید بتواند به طور مالی از همسر یا شریک زندگی خود حمایت کند. و نیازهای ابتدایی ایشان را برآورده کند. در حالی که می تواند تضمین کند که هیچ کمک اجتماعی از دولت نخواهند گرفت. این شرایط اولیه شامل مسکن، غذا، لباس، موارد مربوط به زندگی روزانه و هزینه های پزشکی که تحت پوشش بیمه سلامت نیستند می باشند.
اسپانسرها ممکن است نیاز به امضای تعهدات برای ارائه اسپانسرشیپ سه ساله داشته باشند. اداره مهاجرت کانادا تقریباً ۱۲ ماه برای رسیدگی به این درخواست ها زمان نیاز دارد.
بدین دلیل است که این دسته از برنامه ها وارد کار می شوند و به آن دسته از فعالیت های خارجی که تحت حمایت قرار می گیرند گزینه کمک به کاهش بار مالی همسر یا شریک زندگی را می دهند. در حالی که مجبور نیستند بین زندگی با همسر یا ادامه وضعیت اقامت موقت خود در کانادا یکی را انتخاب کنند. این برنامه ها معمولاً برای حداکثر دو سال پس از تایید معتبر هستند.

شرایط اسپانسر شدن و تحت اسپانسر قرار گرفتن
برای حمایت ها داخل کشور از طریق برنامه اسپانسرشیپ به همسری ضوابطی وجود دارد که باید برآورده شود. حتی پیش از اینکه به این برنامه فکر کنید باید این شرایط در نظر گرفته شود.  شهروندان یا مقیمان دائم کانادایی که از شریک زندگی خود حمایت می‌کنند و همچنین فرد با ملیت خارجی تحت حمایت ، باید درخواست خود را ارائه دهند و پیش از ارزیابی درخواست برای این برنامه واجد شرایط شناخته شوند.
اسپانسر های بالقوه باید:
– شهروند یا مقیم دائمی کانادا باشند
– حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند
– در همان آدرس با فرد تحت حمایت زندگی کنند.
– دارای یک رابطه همسری یا شریک قانونی زندگی با فرد تحت حمایت باشند
– در حبس نباشند و یا به هیچ تخلف جدی ورشکستگی متهم نشده باشند.

شرایط فرد با ملیت خارجی تحت حمایت

نمایش خبر  آیا کانادا سیاست فعلی کار بیرون از دانشگاه برای دانشجویان بین المللی را دائمی خواهد کرد؟

فردی که قصد دارد تحت حمایت قرار گیرد باید شرایط زیر را دارا باشد:
– در زمان درخواست دارای وضعیت اقامت موقت قانونی در کانادا باشد. این وضعیت قانونی میتواند شامل ویزیتوری، دانشجویی یا کاری باشد.
– حداقل ۱۸ سال داشته باشد
– در آدرس یکسان با فرد اسپانسر کننده زندگی کند.
– در حبس نباشد و به تخلف جدی یا ورشکستگی متهم نشده باشد.
توجه کنید که با وجود اینکه اسپانسر خارج از کشور از طریق برنامه اسپانسرشیپ به همسری روابط ازدواج قانونی را نیز برای درخواست معتبر میداند اسپانسرشیپ های داخلی این معیار را ندارند.
پس از تعیین صلاحیت سنجی، متقاضیان گام بعدی را برای یک اسپانسرشیپ از داخل کشور از طریق برنامه مربوطه بر می دارند، که شامل فهرست دولت و پرداخت هزینه ها لازم میباشد. متقاضیان به طور همزمان دو درخواست ثبت می‌ کنند یکی از این درخواست‌ها برای فرد اسپانسر و دیگری برای فرد ملیت خارجی می باشد.

صلاحیت سنجی و درخواست برای یک برنامه اسپانسرشیپ همسر
برای درخواست تعیین برنامه متقاضیان تحت حمایت باید دارای شرایط زیر باشند
– از طریق برنامه اسپانسرشیپ به همسری یک درخواست اقامت دائم ثبت کرده باشند.
– در همان آدرس با اسپانسر زندگی کنند.
– دارای وضعیت اقامت موقت معتبری باشند.
و تمام شرایط صلاحیت سنجی تحت برنامه اسپانسرشیپ همسری را برآورده کنند. زمانی که متقاضی این ضوابط را برآورده می کند شرایط لازم برای دریافت مجوز از طریق فرآیند درخواست برای مجوز کار باز را دارد.

درخواست برای اسپانسرشیپ و مجوز کار باز به طور هم زمان ممکن است

از این رو متقاضیان شرایط جهت دریافت مجوز کار باز پیش از تصمیم گیری در مورد درخواست خود از سوی اداره مهاجرت به کانادا را دارند. متقاضیان باید تا زمان دریافت این مجوز برای آغاز کار صبر کنند، مگر آن که تحت وضعیت موقت خود دارای مجوز کار باشند.
در حالیکه فرایند اسپانسر شدن برای همسر یا شریک زندگی برای یک مقیم دائمی می تواند یک روند طولانی مدت با چندین مرحله باشد، اضافه شدن احتمال دریافت مجوز کار باز می تواند بار مسئولیت و فشار را از روی زوج بردارد. در حالیکه به فرد شانس تجربه کار کانادایی ارزشمندی را ارائه می دهد. و مانع انتخاب بین توانایی برای کار یا ادامه وضعیت قانونی خود میشود.

نمایش خبر  4 نکته برای رسیدن به موفقیت شغلی به عنوان یک مهاجر جدید در کانادا با سرمایه‌گذاری در مهارت و دانش‌تان در بازار کار کانادا رقابتی‌تر می‌شوید.

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420