Skip to content
تاثیر شیوع ویروس کرونا بر یکپارچگی اقتصادی

تاریخ انتشار

اداره آمار کانادا امروز گزارشی را منتشر کرد که تأثیر شیوع ویروس کرونا بر یکپارچگی اقتصادی در میان مهاجران کانادایی اخیر را مورد بررسی قرار می‌دهد. در اینجا میتوانید خلاصه‌ای از این گزارش را ببینید.
کمکهای اقتصادی مهاجران کانادایی قابل درک نیست.
آنها در کاهش تاثیر فشارهای روی نیروی کار کمک کرده اند. و همچنین مهاجران کانادایی بسیار زیاد به خاطر شروع ویروس کرونا در مقایسه با جمعیت کانادا ای این کشور دچار آسیب شده اند.

از دست دادن شغل به خاطر تعطیلی های ناشی از شیوع ویروس کرونا
طبق گزارش جدید منتشر شده از سوی اداره آمار کانادا در آغاز شیوع ویروس کرونا مهاجران تازه وارد به کشور با این احتمال روبرو بودند که کار برکنار شوند و در مقایسه با نیروهای کار متولد کانادا این احتمال برای آنها بسیار بیشتر بود. این موضوع بدان دلیل است که مهاجران کانادایی شغل های با درآمد پایین و کوتاه مدت دارند مانند شغل هایی که در صنعت غذا و مسکن وجود دارد.

در یک تحقیق انجام شده در سال ۲۰۲۰ ۳۱ درصد از مهاجران اخیر مشغول به کار در ماه فوریه سال ۲۰۲۰ برای کمتر از یک سال در آن فرصت شغلی مشغول به کار بودند. علاوه بر این ۲۲ درصد از مهاجران اخیر در مشاغل با حقوق پایه که حقوق ساعتی کمتر از دو سوم متوسط حقوق سالانه سال ۲۰۱۹ بود مشغول به کار بودند.
در مقابل، این تعداد به ترتیب ۱۵ و ۱۲ درصد در میان نیروهای کار متولد کانادا گزارش شد نتیجه این ساختار استخدام در ماه آوریل ۲۰۲۰ ،وقتی که نرخ تغییر وضعیت بیکاری به ۱۳.۵ درصد برای نیروهای کار متولد کانادا و ۱۷.۳ درصد برای مهاجران تازه وارد رسید خود را نشان داد.

مزیت واکنش اورژانسی کانادایی

به خاطر بالا رفتن میزان از دست دادن شغل ناشی از ویروس کرونا، این احتمال برای مهاجران اخیر بالا رفت که از سازمان واکنش اورژانسی درخواست کمک کنند. این مورد نشان دهنده درگیری های بیشتر به یکپارچگی اقتصادی در طول شروع ویروس کرونا است هر دو کارگران با حقوق پایه و نیروهای کار عادی به شدت تحت تاثیر شرایط اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا قرار گرفتند. در واقع بیش از نیمی از نیروهای کاری که کمتر از ۵ هزار دلار در سال ۲۰۱۹ به دست می آوردند در ۱۰ درصد پایین توزیع درآمد بودند که در سال ۲۰۲۰ از این سازمان کمک دریافت کردند. تقریباً یک سوم از تمام کارمندانی که در حوزه غذا و مسکن مشغول به کار بودند و کمتر از ۵۰۰۰ دلار به دست می آوردند برای کمک درخواست دادند.
افت حقوق اولیه برای کانادایی های جدید در طول سال مالیاتی ۲۰۲۰ متوسط حقوق اولیه گزارش شده برای مهاجرانی که در سال ۲۰۱۹ وارد کانادا شدند ۵ درصد کمتر از مهاجران کانادایی سال ۲۰۱۸ بود که در سال مالیاتی ۲۰۱۹ گزارش شد زمان کل جمعیت کانادایی شاهد افزایش درآمد بودند همچنان‌که کانادایی‌ها شاهد افزایش هشت دهم درصدی درآمد بین سال های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ بودند.

متقاضیان اصلی اقتصادی نتایج بهتری نسبت به دیگر مهاجران داشتند.

گرچه مهاجران عموما تحت تاثیر مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا بودند دسته های خاصی از مهاجران نسبت به بقیه دشواری‌های کمتری داشتند برای مثال متقاضیان اصلی اقتصادی را در نظر بگیرید اینها مهاجرانی هستند که بر اساس مهارت و تجربه حرفه‌ای و توانایی شان برای کمک به اقتصاد کشور در کشور پذیرفته شده اند طبق اطلاعات منتشر شده از سوی اداره آمار کانادا در این گروه کمترین افت درآمد را در میان تمام مهاجران دسته های دیگر  بین سالهای ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ شاهد بود. زمان مهاجران تحت حمایت خانواده و پناهجویان هر دو شاهد کاهش ۱۰ درصدی بودند.
متقاضیان اصلی اقتصادی شاهد رشد متوسط حقوق خود بین سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ از ۵۲۸۰۰ تا ۵۴ هزار و هشتصد بودند متاسفانه مهاجران در دسته های پذیرفته شده دیگر شاهد کاهش حقوق متوسط خود بودند.
پناهجویان شاهد کاهش ۷.۳ درصدی
همسران و وابستگان مهاجران اقتصادی شاهد کاهش ۴.۳ درصدی
مهاجران تحت حمایت خانواده شاهد کاهش ۳ درصدی بودند

مهاجران با دانش زبان رسمی و تجربه کار پیش از پذیرش نیز تاثیر کمتری از مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا گرفتند
متوسط حقوق اولیه مهاجران که به دو زبان رسمی کانادا مسلط بودند بین سال های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ تا سه دهم درصد افزایش داشت. در مقابل افرادی که زبان رسمی کانادا را نمی‌دانستند شاهد کاهش ۲۹۰۰ دلاری حقوق خود بودند که این یعنی ۱۸.۶ درصد کاهش مهاجران که یکی از زبان های رسمی کشور را می دانستند شاهد کاهش ۶.۵ درصدی بودند.
وضعیت مشابهی برای مهاجران کانادایی دارای تجربه کاری پذیرش وجود داشت، همانطور که گزارش شد افراد بدون هیچ گونه تجربه شاهد کاهش شدید حقوق متوسط اولیه خود نسبت به قبل از پذیرش بودند.
استخدام و کل درآمد در میان مهاجران و جبران شرایط اقتصادی رو به بهبود میرود
خوشبختانه با بهبود شرایط اقتصادی کانادا پس از شیوع ویروس کرونا درآمد و فرصت های شغلی نیز وضعیت بهتری پیدا می کنند.
درآمد متوسط کل تا ۹.۳ درصد در میان مهاجران بین سال های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ افزایش یافت. به عبارت دیگر علیرغم تجربه کاهش متوسط حقوق اولیه در طی زمان ترکیب حقوق آن ها و حمایت های اورژانسی دولت منجر به افزایش دو هزار و ۸۰۰ دلار در درآمد کل متوسط بین سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ شد.
علاوه بر این، اداره آمار کانادا گزارش می‌دهد که در پایان سال ۲۰۲۱ اشتغال به سطح پیش از دوران شیوع ویروس کرونا بازگشت. در واقع بین سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ نرخ اشتغال نیروهای کار متولد کانادا تا ۲.۲ درصد افزایش یافت در حالی که نرخ اشتغال تا ۴.۸ درصد برای مهاجران ۱۰ ساله یا کمتر بالا رفت.  به طور آشکار نرخ اشتغال برای مهاجران تازه وارد برای نیروهای کار متولد کانادا سریع تر بود همچنانکه اقتصاد کانادا پس از ویروس کرونا بهبود یافته است

نمایش خبر  منیتوبا در آخرین دراو برنامه کاندیدای استانی خود از 278 متقاضی دعوت به عمل می آورد