Skip to content
بیش از یک میلیون نفر دارای پروانه تحصیلی کانادایی هستند.

تاریخ انتشار

به گزارش The Globe and Mail، جمعیت دانشجویان بین‌المللی کانادا در حال حاضر بیش از 1 میلیون نفر است.

The Globe and Mail اطلاعات رسمی خود را از سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) دریافت کرده است که می‌گوید تا پایان دسامبر، 1,028,850 دانشجوی بین‌المللی در کانادا حضور داشته‌اند.

همچنین گزارش شده است که 526,015 دانشجوی بین‌المللی در اونتاریو، 202,565 نفر در کلمبیا بریتانیا و 117,925 نفر در کبک حضور دارند. این نیز استان‌هایی هستند که بیشترین تعداد مؤسسات یادگیری مشخص (DLIs) را دارند.

در 14 ژانویه، وزیر مهاجرت مارک میلر با خبرهای CTV صحبت کرد و حجم دانشجویان بین‌المللی را به مدل DLI مجاز در برخی استان‌ها نسبت داد. او توصیه کرد که دولت‌های استانی با DLIs تماس بگیرند تا «تعداد» را کاهش دهند.

در سال 2022، 807,260 دانشجوی بین‌المللی در کانادا حضور داشتند و پاییز گذشته وزیر گفت که او انتظار دارد تا پایان سال 2023 بیش از 900,000 نفر حضور داشته باشند. The Globe and Mail می‌گوید که این عدد تا سپتامبر 2023 تجاوز کرده است و 1,015,744 نفر دارای پروانه تحصیلی کانادایی هستند.

محدودیتی برای پروانه‌های تحصیلی دانشجویان بین‌المللی از تابستان گذشته مورد بحث قرار گرفته است. فشار رو به افزایشی بر دولت فدرال برای کاهش تعداد واردکنندگان به کانادا وجود دارد، زیرا کشور با کمبود مسکن مقرون به صرفه و فشار بر سیستم بهداشتی مواجه است.

سازمان مهاجرت و تابعیت کانادا (IRCC) اعلام کرده است که محدود کردن تعداد ورودی‌ها به کانادا به تقویت سیستم دانشجویان بین‌المللی این کشور کمک خواهد کرد. این تصمیم به دلیل این است که برخی از مؤسسات تعداد دانشجویان بین‌المللی خود را افزایش داده‌اند تا درآمد خود را افزایش دهند، اما به دانشجویان نیازهای لازم را ارائه نمی‌دهند.

نمایش خبر  حتی اگر سابقه کیفری دارید همین تابستان می‌توانید به کانادا بروید

این سازمان اعلام کرده است که محدودیت تعداد ورودی‌ها به کانادا به استحکام رشد جدید کمک خواهد کرد و دانشجویان بین‌المللی را در برابر عوامل مخرب مانند مشاوران مهاجرتی جعلی که نامه‌های پذیرش جعلی صادر می‌کنند یا مؤسساتی که تعداد بیشتری دانشجوی بین‌المللی را پذیرش می‌دهند از خطرات محافظت کند.

در تاریخ 22 ژانویه، وزیر امور مهاجرت و تابعیت کانادا تأیید کرد که IRCC تنها 360،000 پروانه تحصیلی در سال 2024 صادر خواهد کرد. این محدودیت نشان‌دهنده کاهش 35 درصدی در تعداد دانشجویان بین‌المللی در کانادا است. این محدودیت برای تمدید پروانه تحصیلی یا دانشجویان در دوره‌های کارشناسی ارشد، دکتری یا دیگر برنامه‌های پساکارشناسی اعمال نمی‌شود.

پروانه‌ها به هر استان بر اساس جمعیت آن تخصیص داده می‌شوند. استان‌هایی با جمعیت بیشتر تعداد بیشتری پروانه تحصیلی دریافت خواهند کرد. این تدابیر موقتی است که به مدت دو سال اجرا خواهد شد.

این اعلان همراه با تغییرات دیگر در برنامه دانشجویان بین‌المللی کانادا انجام شده است. به عنوان مثال، پس از دریافت نامه پذیرش (LOA)، متقاضیان حالا باید نیز نامه تصدیق از دولت استانی یا قلمرویی که موسسه آموزشی آن در آن قرار دارد، دریافت کنند.

این مرحله جدید در فرآیند درخواست پروانه تحصیلی است و دولت‌های استانی و قلمرویی مهلت تا 31 مارس 2024 دارند تا روشی برای صدور این نامه مهلت دارند.