Skip to content
بهترین مشاغل کانادا برای دارندگان مجوز کار معاف از LMIA

تاریخ انتشار

در سال 2021 اطلاعات IRCC نشان می‌دهد که کارکنان خارجی کانادا، سال گذشته تحت برنامه جابه‌جایی بین‌المللی در چه مشاغلی فعالیت کردند

بیشتر کارکنان خارجی کانادا زیرمجموعه‌ی برنامه جابه‌جایی بین‌المللی(IMP) هستند. در 2021، سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا(IRCC) 315000 مجوز کار را فقط از طریق IMP صادر کرد. برنامه کارکنان موقت خارجی(TFWP) حدود 104000 مجوز کار را صادر کرد.

تفاوت اصلی این دو برنامه در نیاز به ارزیابی تأثیر بازار کار است(LMIA).

در TFWP کارفرمایان باید فرایند LMIA را طی کنند تا ثابت کنند هیچ فردی در کانادا واجد شرایط آن کار نیست و استخدام یک فرد خارجی الزامیست.

مجوزهای کار IMP نیازی به LMIA ندارند چون هدفشان حفظ منافع کاناداست. متداول‌ترین مجوزهای کار IMP، تحت عنوان منافع قابل توجه و اشتغال متقابل  گروه‌بندی می‌شوند. دولت “منافع قابل توجه” را فرد خارجی می‌داند که شغلش به کانادا منفعت اجتماعی، فرهنگی و یا اقتصادی می‌رساند. “اشتغال متقابل” هم مربوط به زمانیست که کانادا با کشور دیگری توافق می‌کند تا با هم تبادل نیروی برون‌مرزی کنند. در اینجا تأثیر بازار کار خنثی است زیرا هماطور که کارکنان خارجی فرصت کار در کانادا را دارند کارکنان کانادایی هم فرصت کار در خارج از کشور را دارند.

معمولاً IRCC اطلاعات اقامت موقت و دائم را، ماهیانه منتشر می‌کند. اطلاعاتی که به تازگی منتشر شده‌اند نشان می‌دهند که سال گذشته دارندگان IMP بر حسب گروه شغلی و استانیشان در چه جاهایی بو‌ده‌اند.اعداد به نزدیک‌ترین مضرب 5 گرد شده‌اند.

انتاریو بیشترین مجوزهای کار IMP را دارد

در 2021 بیش از 135000 مجوز کار IMP به استان انتاریو تعلق داشت یعنی دو برابر بریتیش کلمبیا با بیش از 55000 مجوز کار.

نمایش خبر  نحوه بانکداری در کانادا به عنوان یک دانشجوی بین المللی

کبک، آلبرتا و مانیتابا لیست 5 استان با بیشترین مجوز کار IMP صادر شده را تکمیل می‌کنند.

مجوزهای کار IMP صادر شده در 2021 بر اساس استان

بهترین مشاغل در 5 استان با بیشترین مجوز کار

داشتن تجربه کاری تحت عنوان این کدهای  NOCلزوماً به معنای صلاحیت شما برای مجوز کار معاف از LMIA نیست. برای اخذ هر نوع مجوز کار در کانادا باید برای یکی از جریان‌های TFWP یا IMP صلاحیت داشته باشید. این لیست‌ها متداول‌ترین مثال‌های یک NOC خاص را که تحت عنوان مجوز کار معاف از LMIA در 2021 لیست شده‌اند، نشان می‌دهند.

انتاریو

مشاغل مربوط به تکنولوژی متداول‌ترین مشاغل لیست شده در مجوزهای کار LMP انتاریو بودند. برنامه‌نویسان کامپیوتر و توسعه‌دهندگان بسترهای تعاملی بالاترین جایگاه را داشتند و جایگا‌ه‌های بعدی مربوط به مشاوران و تحلیل‌گران سیستم‌های اطلاعات،و طراحان و مهندسان نرم‌افزار بود.

سخنرانان و اساتید دانشگاه چهارمین دارندگان مجوز کار IMP بودند و بعد از آن‌ها پزشکان متخصص بودند.

5 مجوز کار برتر IMP انتاریو بر اساس شغل

B.C.

طراحان و مهندسان نرم‌افزار، سال گذشته، رایج‌ترین دارندگان مجوز کار IMP در B.C. بودند. بازیگران و کمدین‌ها دومین جایگاه را داشتند و پس از آن‌ها تصویرگران و گرافیست‌ها، سخنرانان و اساتید دانشگاه و مشاوران و تحلیلگران سیستم‌های اطلاعات بودند.

5 مجوز کار برتر IMP در B.C. بر اساس شغل

کبک

سال گذشته تصویرگران و گرافیست‌ها بیشترین مجوزهای کار معاف از LMIA را در کبک داشتند. سخنرانان و اساتید دانشگاه رتبه دوم را داشتند و پس از آن‌ها آموزش عالیه و دستیاران پژوهشی بودند. پزشکان متخصص، تهیه‌کنندگان، کارگردانان، طراحان رقص و مشاغل مرتبط رتبه چهارم و پنجم را داشتند.

نمایش خبر  FSWP و CEC چه تفاوتی دارند؟

5 مجوز کار برتر IMP در کبک بر اساس شغل

آلبرتا

سخنرانان و اساتید دانشگاه، بیشترین دارندگان مجوز کار IMP در آلبرتا بودند. مسئولان خدمات غذایی، آموزش عالیه، دستیاران پژوهشی، آشپزها و رانندگان کامیون‌های حمل‌ونقل هم 5 جایگاه اول را به خود اختصاص دادند.

5 مجوز کار برتر IMP آلبرتا بر اساس شغل

مانیتوبا

در مانیتوبا گوشت‌فروشان و قصابان صنعتی، صاحبان مرغداری و مشاغل مشابه بیشترین مجوز کار IMP را داشتند. رانندگان کامیون‌های حمل‌ونقل، ورزشکاران، آشپزها، پیمانکاران خدمات کشاورزی، مسئولان مزارع و کارکنان متخصص دام جایگاه‌های بعدی را داشتند.

5 مجوز کار برتر IMP مانیتوبا بر اساس شغل

چگونگی اخذ مجوز کار IMP معاف از LMIA

تعداد زیادی مجوز کار معاف از LMIA در دسترس هستند. برای گرفتن مجوز ابتدا باید بدانید چه گزینه‌هایی  دارید و چه چیزی را واقعاً می‌خواهید.

شما ممکن است واجد شرایط یک مجوز کار باز باشید، که به شما اجازه می‌دهد برای هر کارفرمای کانادایی در هر استانی از کانادا کار کنید. همه‌ی مجوزهای کار باز زیرمجموعه IMP هستند. مجوزهای کار باز برای دانش‌آموزان بین‌المللی فارغ‌التحصیل، جوانان کشورهایی که با کانادا توافق‌نامه‌های متقابل دارند، شرکای زندگی کانادایی‌ها و ساکنان موقت فراهم هستند.

همچنین برای متخصص‌ها، سرمایه‌گذاران و تاجران کشورهای خاصی که توافق تجارت آزاد با کانادا دارند، معافیت‌های LMIA وجود دارد.

همچنین کانادا برای کارآفرینان واجد شرایط، نیروهای کار ماهر فرانسوی زبان و مشاغل خاصی که به کانادا سود می‌رسانند، معافیت در نظر می‌گیرد.