Skip to content
اگر والدین شما کانادایی باشند می توانید تابعیت دریافت کنید.

تاریخ انتشار

کانادا هفته شهروندی را جشن می گیرد.  اگر یکی از والدین شما در زمان تولد شما کانادایی بوده باشد، ممکن است شما نیز شهروند باشید.

از 23 تا 29 می، هفته شهروندی در کانادا است که در آن ما معنای کانادایی بودن را از حقوق و آزادی هایی که از آن برخورداریم، مسئولیت های مشترک و تنوعی که ما را قوی می کند، جشن می گیریم.  برای آن دسته از شما که حداقل یک والدین کانادایی دارید، ممکن است شهروند باشید، حتی اگر در خارج از کشور متولد شده باشید.

کانادا به والدین بیولوژیکی و قانونی اجازه می دهد تا به فرزندان خود که در خارج از این کشور متولد شده اند تابعیت بدهند، مشروط بر اینکه در زمان تولد کودک، والدین نسل اول کانادایی باشند.

زمانی که تابعیت کانادا منتقل شد، دیگر نمی توان آن را تغییر داد.  بنابراین اگر شما در خارج از کشور از والدین کانادایی متولد شده اید، فرزندان شما به طور خودکار تابعیت کانادا را دریافت نخواهند کرد.

اگر این موضوع یکی از والدین شما را توصیف می کند، ممکن است قبلاً کانادایی باشید.  برای اثبات آن، باید مدرک شهروندی دریافت کنید که به آن گواهی شهروندی نیز می‌گویند.

نحوه دریافت مدرک شهروندی

برای اینکه ثابت کنید یکی از والدین شما کانادایی است، باید مدارکی مانند گواهی تولد، کارت شهروندی یا گواهی شهروندی والدین خود را ارائه دهید.  شما همچنین باید هزینه درخواست 75 دلار کانادا را بپردازید.

هنگامی که IRCC تأیید کرد درخواست شما کامل شده است، “تأییدیه دریافت” را به شما ارائه می دهد.  سپس، اگر IRCC درخواست شما را تایید کند، گواهی شهروندی کانادا را دریافت خواهید کرد.

نمایش خبر  اشخاص حقیقی و حقوقی که IRCC با آنها مشورت می کند هنگام برنامه ریزی سطوح مهاجرت چه کسانی هستند؟

در هر سنی می توانید برای اثبات شهروندی کانادا اقدام کنید.  همچنین، می‌توانید درخواست را ارسال کنید، خواه والدین کانادایی‌تان زنده یا فوت شده باشند.

با مدرک شهروندی شما می توانید با کانادا تماس بگیرید.  شما می توانید پاسپورت کانادایی بگیرید، در انتخابات شرکت کنید و از امتیازاتی که کانادایی بودن به همراه دارد، بهره مند شوید.

یک وکیل مهاجرت با تجربه می تواند از طرف شما یک درخواست اثبات شهروندی کامل و دقیق ارائه دهد.