Skip to content
اگر آمریکایی هستید چگونه شهروند کانادا شوید؟

تاریخ انتشار

آمریکایی‌هایی که حداقل یکی از والدینشان کانادایی است، می‌توانند با ارائه درخواست «اثبات شهروندی» تابعیت کانادا را دریافت کنند.

کانادا به آمریکایی هایی که از نسل اول شهروندان کانادایی متولد شده اند، اجازه تابعیت از طریق تبار را می دهد.

با توجه به روابط قوی بین ایالات متحده و کانادا، آمریکایی ها با حداقل یک پدر و مادر کانادایی به پیش می روند و برای شهروندی کانادا درخواست می دهند. آمریکایی ها می توانند برای شهروندی کانادا حتی اگر والدین کاناداییشان فوت کرده باشند اعمال کنند.

هزینه دولت کانادا فقط ۷۵ دلار برای ارائه درخواستی است که به آن «اثبات شهروندی» می‌گویند.  یک وکیل باتجربه مهاجرت به کانادا می تواند به شما کمک کند تا درخواست خود را ارسال کنید تا مطمئن شوید که تمام شرایط درخواست را برآورده می کنید و در سریع ترین زمان ممکن تابعیت کانادا را دریافت می کنید.

مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا ایجاب می کند که آمریکایی ها نشان دهند که والدین بیولوژیکی یا قانونی آنها در هنگام تولد متقاضی اثبات شهروندی در واقع یک شهروند کانادایی بوده است.  متقاضیان می توانند مدارکی مانند گواهی تولد والدین خود، کارت شهروندی کانادا یا گواهی شهروندی ارائه دهند.

هنگامی که درخواست اثبات شهروندی و هزینه دولتی را ارسال کردید، آنچه که “تأییدیه دریافت” نامیده می شود از IRCC دریافت خواهید کرد.  IRCC پس از تایید درخواست شما، گواهی شهروندی کانادا را برای شما ارسال می کند.

IRCC اگر برنامه شما دارای پیچیدگی است یا اگر وضوح بیشتری لازم باشد ممکن است با شما تماس بگیرد.  به طور کلی، پروسه اثبات شهروندی نسبتاً ساده است، اما با توجه به پتانسیل عوارض و تقاضای شدید برای شهروندی کانادایی، ممکن است ارزش آن را داشته باشید که یک وکیل معتبر مهاجرتی کانادا در کنار خود داشته باشید تا خیالتان راحت باشد.

نمایش خبر  برنامه پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ چیست؟