Skip to content
اکسپرس انتری: قرعه کشی جدید برنامه کاندیدای استانی از 589 متقاضی دعوت میکند.

تاریخ انتشار

 قرعه کشی PNP با نزدیک شدن به از سرگیری ژوئیه برای نامزدهای FSWP و CEC ادامه دارد.

کانادا دور جدیدی از دعوت‌نامه‌ها را در 25 می برگزار کرد و از 589 کاندید اکسپرس انتری برای درخواست اقامت دائم دعوت کرد.

حداقل امتیاز لازم برای دعوت در این قرعه کشی 741 بود. مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا فقط از کاندیداهایی دعوت کرد که قبلاً نامزد استانی شده بودند، به همین دلیل است که امتیاز برش بسیار بالا بود.  نامزدهای اکسپرس اینتری که نامزدی از برنامه نامزدهای استانی دارند، به‌طور خودکار ۶۰۰ امتیاز سیستم رتبه‌بندی جامع به امتیاز پایه آنها اضافه می‌شود.

این قرعه کمی بزرگتر بود و دارای CRS کمتری نسبت به قبل بود.  در قرعه کشی قبلی اکسپرس انتری، IRCC از 545 کاندید PNP با حداقل امتیاز 753 دعوت کرد.

قرعه کشی اکسپرس انتری برای نامزدهای FSWP و CEC در ماه جولای از سر گرفته می شود.

به گفته شان فریزر، وزیر مهاجرت کانادا، دعوت‌نامه‌های اکسپرس انتری برای برنامه کارگران ماهر فدرال و داوطلبان کلاس تجربه کانادایی تا اوایل جولای از سر گرفته می‌شود.  وزیر همچنین اعلام کرد که اکثر درخواست‌های جدید اکسپرس اینتری بار دیگر در چارچوب استاندارد خدمات شش ماهه پردازش خواهند شد.

قرعه کشی اکسپرس انتری برای نامزدهای FSWP از دسامبر 2020، و قرعه کشی برای نامزدهای CEC از سپتامبر 2021 متوقف شده است. زمان پردازش این برنامه ها در حال حاضر بسیار بالاتر از هدف شش ماهه IRCC است.  IRCC موقتاً قرعه کشی برای این نامزدها را متوقف کرد تا منابعی را برای کاهش انباشت اکسپرس اینتری که با همه‌گیری تشدید شده بود، کاهش دهد.

نمایش خبر  نگاهی به جمعیت شناسی کانادا در سال 2041

بر اساس ارقام IRCC از نشست رسانه ای 22 آوریل، IRCC بین 1 ژانویه تا 31 مارس 2022 156000 تصمیم برای اقامت دائم گرفته است که در مقایسه با مدت مشابه در سال 2021 دو برابر شده است.

اگرچه تعداد تازه واردانی که آماده مهاجرت از طریق سیستم اکسپرس اینتری هستند در سال های 2022 و 2023 کاهش یافته است، IRCC قصد دارد تا سال 2024 از بیش از 110000 مهاجر از طریق اکسپرس انتری استقبال کند.

اکسپرس اینتری چیست؟

 اکسپرس انتری سیستم مدیریت برنامه برای سه برنامه مهاجرتی محبوب کانادا است: کلاس تجربه کانادا، برنامه کارگران ماهر فدرال، و برنامه تجارت ماهر فدرال.  نامزدهای PNP در اکسپرس اینتری پول قبلاً حداقل برای یکی از این برنامه ها واجد شرایط هستند.

اکسپرس انتری از یک سیستم مبتنی بر امتیاز، سیستم رتبه‌بندی جامع برای رتبه‌بندی نمایه‌های کاندیداها استفاده می‌کند.  کاندیداهایی که امتیاز بالایی را کسب کرده اند، دعوت نامه ای برای درخواست دریافت می کنند و سپس می توانند برای اقامت دائم درخواست دهند.

پس از درخواست نامزد، یک افسر IRCC درخواست را بررسی می کند و تصمیم می گیرد.  افسر بیومتریک ممکن است مصاحبه ای ترتیب دهد یا مدارک بیشتری درخواست کند.

اگر درخواست تأیید شود، IRCC تأییدیه اقامت دائم  را صادر می کند.  ساکنان دائمی تایید شده می توانند مراحل فرود را تکمیل کنند.  اگر خارج از کانادا هستند، می‌توانند به خدمات قبل از ورود دسترسی داشته باشند تا به آنها در اولین مراحل اقامت در کانادا کمک کنند.

چه کسی دعوت شد؟

 در زیر یک مثال فرضی از کسی است که ممکن است در قرعه کشی جدید اکسپرس اینتری دعوت شده باشد:

نمایش خبر  قوانین جدید مسافرتی کانادا برای مقابله با امیکرون در یک نگاه

یورگوس 34 سال دارد و مدرک کارشناسی ارشد دارد و به مدت 10 سال به عنوان تحلیلگر پایگاه داده کار کرده است.او آزمون آیلتس را نوشت و در لیسنینگ نمره 7.5 و در هر دسته دیگر نمره 6.5 را گرفت.

او هرگز در کانادا کار یا تحصیل نکرده است.  یورگوس وارد اکسپرس انتری پول شد و همچنین یک نمایه به استان ساسکاچوان کانادا از طریق International Skilled Worker ارسال کرد:

جریان اکسپرس اینتری ساسکاچوان:  او با امتیاز CRS 360 وارد اکسپرس انتری پول شد.

مدت کوتاهی پس از ارسال یک پروفایل برای ساسکاچوان، از یورگوس برای نامزدی استان تقاضای دعوت شد.

پس از نامزد شدن، امتیاز CRS او به 960 افزایش یافت و یورگوس دعوت نامه ای برای درخواست اقامت دائم در قرعه کشی جدید اکسپرس انتری دریافت کرد.