Skip to content
اداره مهاجرت کانادا تاثیر مشکلات فنی بر متقاضیان اکسپرس انتری را تایید میکند

تاریخ انتشار


مشکلات سیستم از زمان اجرای برنامه کدهای مشاغل سال ۲۰۲۱ روی می‌دهند و متقاضیان اکسپرس اینتری را تحت تاثیر قرار داده اند.
در یک ایمیل که به سازمان خبر اداره مهاجرت کانادا زده شده است سخنگوی اداره مهاجرت کانادا تایید کرده است که موضوعات مربوط به حوزه فنی در سیستم اکسپرس انتری در پی اجرای برنامه دسته بندی مشاغل ملی به وجود آمده است. این شامل متقاضیان اکسپرس انتری می شود که در برنامه کاندیدای استانی درخواست ثبت کرده اند.
در حالی که اداره مهاجرت کانادا عنوان می‌کند این دپارتمان بطور دقیق این موضوعات را بررسی می‌کند و تلاش دارد آنها را حل کند هیچ زمانی برای حل کامل این مشکل عنوان نکرده است.
اداره مهاجرت کانادا به زودی اطلاعات جدید در این زمینه را در اختیار متقاضیان قرار خواهد داد.

برخی از متقاضیان با عدم صلاحیت در قرعه کشی اکسپرس اینتری اخیر دعوت نامه درخواست دریافت کردند.
به گفته اداره مهاجرت کانادا آنها مطلع هستند که بعضی از متقاضیان از طرف سیستم این پیغام را دریافت کرد که حداقل امتیاز دسته تجربه کانادایی را برآورده می کنند. حتی اگر در برخی از موارد دارای تجربه کار کانادایی نبوده‌اند.
به خاطر این مشکل تعدادی از دعوت نامه های درخواست به نادرست برای متقاضیان صادر شده که شامل متقاضیان برنامه کاندیدای استانی می باشد این اتفاق در دوره دعوت نامه ها در تاریخ بیست و سوم نوامبر روی داد.
خطاهای سیستم متقاضیان برنامه کاندیدای استانی که در تلاش بودند تا پروفایل اکسپرس اینتری خود را به روز رسانی کنند را تحت تاثیر قرار داد.

قرعه کشی اکسپرس اینتری اتفاق نیفتاد

مشخص نیست که آیا این موضوعات فنی به انجام نشدن قرعه کشی اکسپرس اینتری در هفتم دسامبر مرتبط است یا خیر.
سازمان خبر اداره مهاجرت از اداره مهاجرت کانادا در مورد خطاهای سیستم و عدم انجام قرعه کشی های اکسپرس اینتری سوال کرده است.
از دسامبر ۲۰۲۰ قرعه کشی ها انجام نشده بود، و قرعه کشی ها در تمام برنامه های اکسپرس انتری در جولای سال جاری از سر گرفته شده اند. از زمانی که این قرعه کشی ها مجددا آغاز شده اند اداره مهاجرت کانادا هر دو هفته یک بار در روز چهارشنبه از متقاضیان دعوت به عمل می آورد.
قرعه کشی های مورد انتظار در هفتم دسامبر انجام نشدند.
دستورالعمل های وزارت اداره مهاجرت بیان می کند که قرعه کشی ها هر دو هفته یکبار انجام میشود با این وجود در حالی که تا به امروز به طور منظم در روزهای چهارشنبه انجام می شده اند هیچ قانونی وجود ندارد که مشخص کند قرعه کشی ها در چه روزی و با چه تکراری انجام باید شوند. این موضوع کاملا به تصمیم‌گیری‌های خود اداره مهاجرت کانادا وابسته است.
کانادا در هر قرعه کشی تعداد بیشتری را دعوت کرده است. از ماه جولای قرعه کشی ها به تعداد ۱۱ عدد رسیده‌اند. ۲ قرعه کشی اخیر در نهم نوامبر و ۲۳ نوامبر از۴۷۵۰  متقاضی دعوت به عمل آورده اند.

اولین قرعه کشی در ۶ ماه جولای از ۱۵۰۰ متقاضی با امتیاز ۵۵۷ دعوت به عمل آورد از آن پس از امتیازات سیستم جامع رتبه بندی با هر قرعه کشی کاهش یافته اند و در ۲۳ نوامبر به ۴۹۱ رسیده است.

دسته بندی مشاغل ملی ۲۰۲۱
در ۱۶ نوامبر اداره مهاجرت کانادا به طور رسمی از دسته بندی مشاغل ملی سال ۲۰۱۶ به دسته بندی مشاغل سال ۲۰۲۱ تغییر وضعیت داد.
در نسخه آن در سال ۲۰۱۶ متقاضی اکسپرس اینتری نیاز به تجربه کاری در یکی از انواع 0,A,B داشتند تغییر اداره مهاجرت کانادا به نسخه جدید به سیستم مسئولیت ها، تجارب، آموزش و یادگیری تغییر وضعیت داده است.
این تغییر با یک سیستم جدید به روز رسانی شده است که به کانادا کمک می کند در چهار دسته هدفمند زیر به دنبال متقاضیان مهاجرتی باشد: به دست آوردن درک بهتری از بازار کار کانادا. بهبود پیش بینی های شغلی آن اجرای تحلیل های بهتر از منابع کار ملی و تقاضا، و فراهم آوردن توسعه تخصصی آموزشی مشاغل خاص و مورد هدف برای کانادایی ها و ملیت های خارجی.
متقاضیانی که در حال حاضر در اکسپرس اینتری دارای پروفایل می باشد باید به طور مستقل وضعیت دسته بندی مشاغل ملی خود را به نسخه جدید آن تغییر دهند. چنین به روزرسانی هایی باید برای هر فرصت شغلی که در پروفایل سازمان مهاجرت کانادا ثبت شده است انجام شود. اگر افراد نتوانند این کار را انجام دهند نمی توانند دعوت نامه درخواست را دریافت کنند.

نمایش خبر  اکسپرس انتری : پس از اینکه کانادا از 7000 نامزد دیگر دعوت به عمل آورد، امتیاز CRS به 481 کاهش یافت.