Skip to content
آلبرتا محدودیت های نیروهای کار خارجی موقت را لغو می کند.

تاریخ انتشار

این استان در نظر دارد تا به کارفرمایان برای رفع نیازهای نیروی کار خود کمک کند.

از اول ماه مه، آلبرتا محدودیت‌های استخدام نیروی کار جدید موقت خارجی را لغو می‌کند.

همه درخواست‌های در دست انجام، از جمله درخواست‌هایی که قبل از ۱ مه ارسال شده‌اند، مشمول این تغییر هستند.

قبل از این تغییر، دولت آلبرتا یک فهرست «عدم پذیرش پردازش» داشت که شامل مشاغلی بود که کارفرمایان این مشاغل نمی‌توانستند برای استخدام نیروی کار خارجی موقت در این استان به دولت کانادا درخواستی ارسال کنند.

دولت کانادا برنامه نیروی کار خارجی موقت (TFWP) را اجرا می‌کند و به توصیه دولت آلبرتا از رسیدگی به درخواست‌های TFWP برای این مشاغل خودداری می‌کند. اینها مشاغلی بودند که به گفته دولت آلبرتا، نیروی کار مازاد داشتند. آلبرتا به دنبال تشویق کارفرمایان به استخدام آلبرتایی‌های بیکار برای این مشاغل بود.

آلبرتا کاهش محدودیت های TFWP خود را به این دلیل توجیه کرده است که این کار، از بخش هایی از اقتصاد استانی که با کمبود نیروی کار دست و پنجه نرم می کنند و برای یافتن نیروی کار کانادایی در تلاش هستند، حمایت می کند.

طبق آمار کانادا، این استان حدود 88000 شغل خالی دارد.

آلبرتا می گوید که تأثیرات این تغییر را زیر نظر خواهد گرفت و در صورت لزوم اصلاحات لازم را انجام خواهد داد تا اطمینان حاصل شود که TFWP همچنان به نفع اقتصاد خود است.

هدف TFWP این است که کارفرمایان در کانادا بتوانند نیروی کار خارجی را برای پر کردن موقعیت های شغلی در زمانی که نمی توانند شهروند کانادایی یا مقیم دائمی برای انجام کار پیدا کنند، استخدام کنند. یک کارفرما معمولاً باید درخواست ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) را به دولت کانادا ارسال کند.

نمایش خبر  کانادا حمایت های تقویت شده ای را برای برنامه کارگران خارجی موقت معرفی می کند

سپس دولت کانادا ارزیابی خواهد کرد که آیا استخدام نیروی کار خارجی تأثیر مثبت یا خنثی بر بازار کار کانادا دارد یا خیر. معمولاً باید مدارکی ارائه شود که نشان دهد در خود کانادا برای انجام این کار هیچ نیروی کار واجد شرایطی وجود ندارد. اگر LMIA مثبت یا خنثی اعطا شود، نیروی کار خارجی می‌تواند دست به کار شود و درخواست مجوز کار را به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) ارسال کند.

کانادا در سراسر کشور با با بیش از 800000 شغل خالی در سطح ملی با کمبود نیروی کار مواجه است. این باعث می شود که دولت های فدرال و استانی مقررات خود را آسان بگیرند تا کارفرمایان بتوانند استعدادهای خارجی بیشتری را برای تکمیل بازار کار کانادا جذب کنند. در اوایل آوریل، دولت کانادا قوانین TFWP خود را در پاسخ به نرخ بیکاری پایین تاریخی و نرخ بالای فرصت‌های شغلی در این کشور کاهش داد.

نرخ بیکاری در کانادا 5.3 درصد است که کمترین میزان ثبت شده می‌باشد.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420